Blow Off Valve ve Dump Valve nedir ?

Ziyaretçi · 13 · 12616

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

melihksn

  • Ziyaretçi


Dump Valve ve Blow-Off Valve işlev olarak aynı olup, Blow-Off Valve bu sistemin gazdan çekmelerde ''Çufff'' benzeri sesi çıkartanıdır.


Dump Valve Nedir, Ne İşe Yarar ?

Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır.

Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.


Dump Valve Vasıl Çalışır ?

Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.


Dump Valvenin Faydaları ?


* Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

* Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.

* Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar...




Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ellerine sağlık melih abi turbolu araçların vazgeçilmezidir bu blow of :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ellerine sağlık melih abi turbolu araçların vazgeçilmezidir bu blow of :)

Doğru söylüyorsun alican bende taktırıyım dıyorum ama aracda turbo yok elektronıklerden ayarlamak lasım çufff çufff :D

Elektronikler çok dandik ses çıkartıyo abi sesinden belli ediyor elektronik olduğu :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
abi iste diyom sana spor yay takalım :) basalım senin aracı :)  bak nasıl duruyor



fotoğraf ebatları düzenlendi
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yengede kullanıyorsa abi film yaptır ilk olarak biliyorsun bizim şoförlerimiz pek duyarlı bayan şoförlere, krom çitadan sonra yay istiyoruz ama :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Taktırabiliyon abi sorun olmuyo kendi yayları kestirmediğin süpere sıkıntı yok
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hey dostum bu blow of bir harika...  :-4  birde eskiden 2 katlı otobüsler vites değiştirince bi ses çıkartırdı.. ciuuvvv diye... o mu blow of... yoksa need for speed oyunlarında çokça duyduğumuz çuf çuf sesimi? yada ikiside aynı kapıyamı çıkıyor?... nedir...?


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konusu geçmişken yazıyım dedim.

Turbolu araçlarda, turbo tribününe gelene hava  gaz kesince motordan geriye yanı turbo tribününe geri döner bu da turbo tribününün geriye doğru dönmesine neden olur. Bir daha gaza basınca ters dönen tribün tekrar hava düz olarak döndürmeye başlar. Bu da biraz zaman alır ve hizlanmayı ve gücü etkiler(turbo lag denen olay olur).

Blow Off ise bu geriye dönen havayı (turbo lag) tribüne ulaştırmadan dışarı atar, çok az olsa da turboya giren hava vardır ama bu hızlanmayı ve gücü etkilemez.  Çoğu Turbolu araçlarda bulunması gereken bir parçadır. Gelişmesinden büyük yol oynayanlardan biride ünlü araba markasının yaratıcısı Ferdinand Porsche'dir.





 
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler Alican. Konu vardı birleştirelim ;)


Çevrimdışı c3ngiz

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 329
    • Puan +25/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Cengiz KIRANTA
  • Marka: Renault
  • Model: Megane 2 Hb.
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teşekkürler Bilgi İçin ama benim araçda turbo olmadıgı için çakmasını alıyoruz :)
♦  Hayat Paylaşınca Güzel  ♦


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekkürler Bilgi İçin ama benim araçda turbo olmadıgı için çakmasını alıyoruz :)

Abi ilk turbo yapalım sonra blow off alalım :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı c3ngiz

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 329
    • Puan +25/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Cengiz KIRANTA
  • Marka: Renault
  • Model: Megane 2 Hb.
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33