Dizel Motorlu Araç Kullanımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
İlk 1000 km'de bir kaç basit önlemi takip ederek aracınızın performansını, ekonomisini ve ömrünü uzatalabilirsiniz.

Sürüş sırasında, motor devrinin ( dakikada devir sayısı ) 2000 d/dak. ile 4000 d/dak. arasında tutun.
Uzun süre aynı hızda gitmeyin, ya hızlanın yada yavaşlayın. Motorun açılması için değişken motor devrine ihtiyaç vardır.
Frenlerin düzgün şekilde oturması için, acil durumlar dışında, ani duruşlardan kaçının.
Bir seferde aracınızı 3 dakikadan fazla rölantide çalıştırmayın.
İlk 2000 km. sırasında römork çekmeyin.

Dizel Yakıt Kullanımı

Aracınızda sadece En 590 standartlarında düşük kükürt oranlı dizel yakıt kullanınız. Farklı yakıt istasyonlarında çeşitli özel isimlerle EN 590 standartlarına uygun dizel yakıt satılmaktadır. Fakat, ucuzluğu nedeniyle ucuz mazot veya normal dizel yakıt kullanmayınız. EN 590 standartları dışında yakıtın kullanılması durumunda oluşacak motor ve yakıt sistemi problemlerinin onarımlarının garanti kapsamı dışında da değerlendirilmesine neden olabilir. Düşük sülfür oranlı dizel yakıt kullanmanın faydaları dahi iyi motor performansı uzun motor ömrü daha ekonamik sürüş uzun motor yağı ömrü daha temiz çevre EN 590 dizel kullanımı ile ilgili yukarıda gösterilen uyarı etiketi, araç yakıt dolum kapağının iç kısmına yapıştırılmıştır.

Turbo şarj motorlu araçlarda aracın çalıştırılması ve durdurulması

Motoru çalıştırdıktan hemen sonra ani ivmelenme ve sürat yapmayın. Motor soğuksa, birkaç saniye rölantide bekleterek turbo şarj ünitesinde yeterli yağlanma oluşmasını sağlayınız.
Yüksek devirli veya uzun süreli araç kullanma sonrasında motorun durdurulmadan önce yaklaşık 1 dakika rölantide çalıştırılması gerekir. Bu rölanti süresince motor durdurulmadan önce turboşarjın soğuması sağlanmış olur.
Ağır yük altında çalışan motoru aniden durdurmayın, aksi taktirde motorda veya turboşarjda ciddi hasar meydana gelebilir.

Ekonomik sürüş için uyarılar

Aracınızın periyodik bakımlarını düzenli ve zamanında yaptırın.
Doğru yakıt kullanın.
Aracınızın hızını mümkün olduğu kadar sabit tutun, ani hızlanma ve frenleme yapmayın.
Klimayı sadece gerekli olduğunda kullanın.
Kısa mesafeli sürüşlerden ve sıkışık trafikten mümkün olduğu kadar kaçının.
Aracınıza yapacağınız bazı modifikasyonların, yakıt tüketiminizi arttıracağını unutmayın.



Çevrimdışı falcon

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 507
    • Puan +24/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Chevy
  • Model: Lacetti 1.6 WTCC
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Dizel araç olarak yıllar önce Starex sahibiydim ve 5 yıl kullandım.Karşılaştığım ve kullanım tekniği hakkında görüşlerini aldığım her 10 dizel araç sürücüsünden sadece 2 veya 3ünün bildiği ve uyguladığı , maalesef geri kalanının bilmediği konuyu ( oysa aracın mevcut kullanma kılavuzları okunsa orada ikaz olarak mevcut ) paylaşımdan kopyalayıp tekrar aşağıya ekledim. Dizel araçların turbo ve motorlarına  faydası olduğuna eminim.

Turbo şarj motorlu araçlarda aracın çalıştırılması ve durdurulması

Motoru çalıştırdıktan hemen sonra ani ivmelenme ve sürat yapmayın. Motor soğuksa, birkaç saniye rölantide bekleterek turbo şarj ünitesinde yeterli yağlanma oluşmasını sağlayınız.
Yüksek devirli veya uzun süreli araç kullanma sonrasında motorun durdurulmadan önce yaklaşık 1 dakika rölantide çalıştırılması gerekir. Bu rölanti süresince motor durdurulmadan önce turboşarjın soğuması sağlanmış olur.
Ağır yük altında çalışan motoru aniden durdurmayın, aksi taktirde motorda veya turboşarjda ciddi hasar meydana gelebilir.
Cümleler doğrudur sen doğru isen,
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
                                                  Yunus Emre


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Deneme sürüşü hariç hiç dizel araç kullanmadım. Dizeli bakımı pahalı, kullanımı zor, sesli çalışan bir öcü olarak anlatmalarınında bunda katkısı vardır sanırım. Aslında sürücü eğitimi haricinde bir de ileri sürüş teknikleri eğitimi alınması gerekiyor. Maalesef bu da ülkemizde mümkün değil.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Teşekküler

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.

Otomobil Terimleri Sözlüğü
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekküler

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Rica ederiz :)  :hihihi:



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33