DSC nedir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dinamik Denge Kontrolü (DSC)

Elverişsiz sürüş koşullarında ve zorlu yüzeylerde bile araç kontrolünü kolaylaştırarak güvenliği arttırır.
Dinamik Denge Kontrolü (DSC), otomobillerdeki yürüyen aksam kontrol sistemlerinin çekirdeğidir. Otomobilinizi kullanırken mümkün olan en yüksek denge düzeyini sağlar, kalkış anlarında ve hızlanırken tüm tekerleklerin yol tutuşunu maksimuma ulaştırır. İstenenden daha keskin ya da daha az olacak dönüşleri anında algılayabilir ve tekerlekler farklı kavrama düzeylerine sahip olsalar bile aracın güvenle yolda kalmasına yardımcı olur.

Gelişmiş seziciler aracın nasıl hareket ettiğini sürekli izler. Tekerlek dönüşünü, direksiyon açısını, yanal kuvvetleri, basınç ve savrulmayı (dikey eksen etrafındaki dönüş derecesini) izleyen bir sezici dizisinden bilgi toplanır. Dengeyi sağlamak için DSC kontrol ünitesine kaydedilmiş olan simülasyon modeli (“bir-/iki-iz modeli”) ile direksiyon ve gaz pedalından gelen veri kıyaslanabilir: eğer model ile aracın o anki hareketi arasında çok büyük bir fark varsa DSC dengeyi veya yol tutuşu arttırmak için devreye girer.

Motor ve fren yönetim sistemleri belirli bir biçimde hedeflenir; xDrive da tüm dört çeker araçlara dâhil edilmiştir. Motor torkunu azaltmak veya arttırmak ya da ayrı tekerleklere fren uygulamak denge ve yol tutuşu iyileştirebilir. Aktif Direksiyon sisteminin entegre savrulma düzenleme sistemi, hem direksiyonu çevirmek için gereken gücü hem de DSC’nin dengeyi sağlamadaki etkisini belirgin ölçüde düşürür.



Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
işte bu tür teknolojiler yüzünden arabalar ateş pahası değilmi...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Fiyatından ziyade gerekliliğini tartışmak gerek bence kardeşim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
işte bu tür teknolojiler yüzünden arabalar ateş pahası değilmi...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aynen katılıyorum +1

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu tür donanımları sabit hale getirmeleri lazım ben bunun taraftarıyım


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
:D :D :D Pazarlık yapıyoruz ya ondandır :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu tür donanımları sabit hale getirmeleri lazım ben bunun taraftarıyım

Öyle ama otomobil firmaları orasından burasından kırpıp getiriyorlar ülkemize :hmm: :hmm: :hmm:



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33