Emme manifoldu - EGR

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ForumOtomobil sözlüğünde Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap olarak konusu var ama emme manifoldu olarakta konunun olması gerektiğini düşündüm. Biraz daha sadeleştirilmiş olarak emme manifoldu nedir aşağıda bilgileri bulabilirsiniz. Bilgiler volskwagen den alınmıştır.

Motordaki yanma işlemi için gerekli olan hava, emme manifoldu üzerinden emme valfine, burdan da silindirin içine aktarılır. Motorun değişken performans ihtiyacına bağlı olarak emme manifoldu üzerinde değişiklikler yapılabilir. Ancak bu şekilde tüm koşullarda ve devir hızlarında silindirlerin yeteri miktarda hava ile beslenmesine imkân sağlanabilir. Bu da çok yollu emme manifoltu sistemi ile mümkündür.

Düşük devir hızlarından olabildiğince hızlı bir şekilde yüksek devir aralıklarına ulaşmak için uzun emme manifoldu kullanılır. Yüksek devirlerde ise optimum performans gücünün sağlanması için daha kısa emme manifolduna ihtiyaç duyulur. Emme manifoldu, sahip olduğu elektronik kumandalı kelebek sistemi sayesinde, düşük devir hızlarında uzun boru üzerinden hava aktarımı sağlarken, yüksek devir hızlarında ise daha kısa boru mesafesi sunar.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emme manifoldu, araçlarda hava filtresinden sonra motorun içerisine temiz havanın girmesini sağlayan parçadır. Araç performanslarını artırmak için bu parça değiştirilebilir. Piyasada bu tür emme manifoldlarına spor emme manifoldu ismi verilir. Spor emme manifoldlarında hava kanalları standart kanalların genişliğine nazaran daha büyük olduğu için yanma işlemi için gereken havadan fazlası motora ulaşır. Böylece daha fazla yanma sağlanarak performans artışı sağlanır.

Tek başına takılan spor emme manifoldları motorun gücünü 3-5 beygir civarında artırır. Fakat dijital olarak ecu beyin yazılımı yani chip ve eksantrik mili modifikasyonu ile yaklaşık 15-20 beygire kadar performans artışı sağlamak mümkün olabilir.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Paylaşım için teşekkürler, Dizel yada benzinli farketmiyor değilmi..bütün araçlarda varmı EGR valfi?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
EGR valfi?

Emme manifoldu hemen hemen her otomobilde var. Hava filtresinden geçen hava, manifolda dolar oradanda yanma hücrelerine doğru uzanır ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Paylaşım için teşekkürler, Dizel yada benzinli farketmiyor değilmi..bütün araçlarda varmı EGR valfi?


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Görevi yanmamış oksijeni eksoz gazından ayrıştırıp tekrar motora göndererek daha fazla performans ve daha az yakıt tüketimi sağlayan egr Valfi, belli bir kilometre kullanım sonrasında eksoz gazındaki kurum sebebiyle tıkanıp görevini tam anlamıyla yerine getirmekte zorlanabiliyor. Bu sebepten dolayı aracın motor arıza ışığı yanabilmektedir. Bazı servislerin gerek daha fazla kazanç elde etme, gerekse uygulamayı bilmemesi sonucu pahalı olan bu parçayı değiştirerek sorunu çözmeye çalışmaktadırlar. Bu sebepten kullanıcılar, Opel marka aracların EGR valflerinin sürekli bozulduğu kanısına varmaktadır.

Motorun sağ üst köşesinde bulunan EGR valfini sökmek için, motor kapağını tutan vidaları gevşetmek için yapı marketlerde de satılan ufak lokma takımları iş görebilmekte. t27 isimli lokma ve t 40 isimli lokma ile sökülmesi gerek 4 adet vidayı sökebilirsiniz. EGR valfini temizlemek için ise yarım litre tiner, benzin vb. maddeler işinizi görecektir.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Burada sanıyorum EGR konusunun ayrıca açılmış olmasıda etkili. Diğer konuyuda gözden geçirmek lazım. EGR valfi boğaz kelebeği



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33