Kaster , Toe İn - Out açıları nedir ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı c.canky

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yılmaz
  • Marka: İnfiniti
  • Model: İ30
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Merhabalar..Teknik terimler sözlüğünü incelerken kamber açısının olduğunu fakat kaster , toe in ve out un olmadığı gördüm..Umarım yanlış görmemişimdir..1 konuda 2 konudan söz etmemim sebebi birbirlerine bağlı olmalıdır..İlk önce internetteki tanımlardan ekleyip kendimde birşeyler kattımki daha rahat anlaşılabilsin..

Tanım :

Ön tekerin iç kısmından bakıldığında başlık pimi veya rotillerin yani direksiyon ekseninin düşey eksenle yapmış olduğu açıya kaster açısı denir.
Direksiyon ekseninin yatma yönü; aracın içine doğru ise pozitif kaster, dışına doğru ise negatif kaster adını alır.

Yani tekerleğe yandan bakıldığında yük noktası ile temas noktası arasındanki açıya denir..Günümüzdeki araçlarda pozitif kaster bulunmaktadır..



Kasterin amacı yük noktasının temas ettiği noktanın önüne düşürmektir..

Kaster açısının veriliş nedeni; araç yükünün tekerleğin önüne veya arkasına aracın yola dalmasını önler, virajlarda ve düz yolda yön kontrolünü sağlar..Yani yolda araca kararlılık sağlar ve dönme istikametini korumasında yardımcıdır..

Kaster açısının uygun olmaması ise; Lastiklerin yol üzerinde zıplamasına, direksiyon sertleşmesine, sağa sola çekmesine, aracın yolda gezmesine, dalmasına ve direksiyon hakimiyetinin azalmasına sebep olur.

Buna ek olarak kaster açısı bozulduğunda araç kaster açısının küçük olduğu tarafa çeker..

Kaster açısına tekerleğin tam karşısından bakılır(jant tarafından)

Pozitif kamber tekerleğe aracın önünden bakıldığında dışarı
Negatif kamber tekerleğe aracın önünden bakıldığında içeri doğru verilir..

Toe İn - Out Açısı nedir ne işe yarar ?(Tekerleklerin içe kapanıklılığı)

Toe in : Ön tekerleklerin önden bakıldığında ön kısımlarının içe kapanıklılığına denir

Toe out Ön tekerleklerin önden bakıldığında ön kısımlarının dışa açıklığına denir



TOE İN - OUT ayarı rot boylarının uzatılıp kısaltılmasıyla yapılmaktadır..

Önden çekişli araçlarda toe out
Arkadaş itişli araçlarda ise toe in verilir

Bunun sebebi

Önden çekişli araçta kalkarken içe kapanıklık olur..Bunun için ön tekerleklere out
Arkadan itişli araçlarda ise araç kalkarken  dışa açıklıklık olmakta..Bunun için toe in ayarı yapılır

TOE İN AÇINININ VERİLMESİNİN ÖNEMİ
ön tekerleklerin birbirinden farklı açılarda dönmeleri ayarlanamazlar ise dönüşlerde lastikler yuvarlanmanın yanı sıra yola sürtünerek kaymak durumunda kalırlar. Bu olayda lastiklerin çabuk aşınmasına yol açar.

TOE İN açısı fazla yapılırsa      lastik dıştan içe doğru aşınır
TOE OUT açısı fazla yapıldıysa lastik içten dışa doğru aşınır


Bu kadar, umarım hoşunuza gitmiştir..Saygılarımla.











Çevrimdışı c.canky

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yılmaz
  • Marka: İnfiniti
  • Model: İ30
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şöyle bir video ekleyeyim dedim fakat sanırım konuya edit yapamıyoruz..Bunun için buraya ekliyorum

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=gg4dogl8hoogls3aufllskev3u"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=gg4dogl8hoogls3aufllskev3u"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok güzel bir detay yakalamışsın. Paylaşım için teşekkürler. +2 puan. Yeni nesil otomobillerin bir çoğunda hem ön hemde arkalarda ayar çubukları bulunmakta. Buda daha stabil ve düzgün bir sürüş için oldukça önemlidir. Sağol  :iyi:



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33