Start and Stop Teknolojisi Nedir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Start and stop şehir içi sürüşler için ideal bir yapıya sahiptir. Bu sistem sayesinde şehrin trafiğinin yoğun olduğu durumlarda motor durdurulduğu için ve hem %10 lara yakın yakıt tüketimini azalttığı gibi her dur kalktaki dışarı atılan zehirli egzoz emisyon gazlarının çevreyi kirletmesi önlenir. Bu sistemde tam olmasada kısaca bakıldığında ise şu şekilde çalışır.

Sürücü fren pedalına basar ve debriyaja basarak vitesi boşa aldığında motor durdurulur. Bu esnada araçtaki elektrik sistemlerinden faydalanılmaya devam edilir. Sürücü tekrardan debriyaja bastığında motor çalışmaya başlar.

Bu sistem istendiği zaman ise sürücü mahallinde bulunan bir anahtar vasıtasıyla off yani kapalı konuma getirilebilir. Aşağıda Citroen C3 de kullanılan start and stop sistemi tanıtılmıştır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=b35721e58be04feac742e38d5028f775"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=b35721e58be04feac742e38d5028f775"><b>Giriş Yap</b></a>



Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
ışıklarda durduğumuzda aracı vitesde bırakmıcazmı yani?
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turkiyede bu sistemin pekte faydali olacagini sanmiyorum :) dur kalk,sirasinda bol bol korna yeriz :)


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bu sistem benim aklıma hiçbir zaman yatmamıştır...nedeni ise kendi test ve deneyimlerime göre kısa süreli motoru durdurup tekrar çalıştırmak daha fazla yakıt harcamaktadır...özellikle kış aylarındaki soğuklarda bu çok daha fazla artmaktadır...bunu kendim defalarca test ettim...çünkü ilk çalıştırmalarda özellikle hyundai gibi tamamen elektronik kontrollü araçlarda yakıt tüketimi çok fazladır...nedeni ilk marş ve ısınma evresini sorunsuz geçmek içindir...bu yüzden ben bakkala bile insem aracımı çalışır vaziyette bırakır inerim...


Çevrimdışı Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 342
    • Puan +15/-1
    • Cinsiyet:Bay
    • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Bülent
  • Marka: Ford
  • Model: C-Max
  • Model Yılı: 2012
  • Yakıt Tipi: Motorin
Çalışır bırakmayın alır kaçarlar :))

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu sistem benim aklıma hiçbir zaman yatmamıştır...nedeni ise kendi test ve deneyimlerime göre kısa süreli motoru durdurup tekrar çalıştırmak daha fazla yakıt harcamaktadır...özellikle kış aylarındaki soğuklarda bu çok daha fazla artmaktadır...bunu kendim defalarca test ettim...çünkü ilk çalıştırmalarda özellikle hyundai gibi tamamen elektronik kontrollü araçlarda yakıt tüketimi çok fazladır...nedeni ilk marş ve ısınma evresini sorunsuz geçmek içindir...bu yüzden ben bakkala bile insem aracımı çalışır vaziyette bırakır inerim...
Forum Sistem Yönetimi


Çevrimdışı Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 342
    • Puan +15/-1
    • Cinsiyet:Bay
    • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Bülent
  • Marka: Ford
  • Model: C-Max
  • Model Yılı: 2012
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bir arkadaşımda vardı Fiat Puntoydu galiba. Işıklarda söylendiği gibi araç kendini kapatıyor vitese takmak için debriyaja basınca çalışıyor ve devam ediyorsunuz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Turkiyede bu sistemin pekte faydali olacagini sanmiyorum :) dur kalk,sirasinda bol bol korna yeriz :)
Forum Sistem Yönetimi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ersin beyin söylediğine katılıyorum. Aç kapat, çok yakar.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Konu çok eski olmasına rağmen bu teknoloji günümüzde gelişmeye devam ettiği için güncellemek istedim...
Öncelikle Ersin abiye kesinlikle katılıyorum... Çalıştırma esnasında ciddi bir yakıt tüketimi oluyor araçlarda... Hele de Türkiye şartlarındaki ışıklar düşünülünce...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu sistem benim aklıma hiçbir zaman yatmamıştır...nedeni ise kendi test ve deneyimlerime göre kısa süreli motoru durdurup tekrar çalıştırmak daha fazla yakıt harcamaktadır...özellikle kış aylarındaki soğuklarda bu çok daha fazla artmaktadır...bunu kendim defalarca test ettim...çünkü ilk çalıştırmalarda özellikle hyundai gibi tamamen elektronik kontrollü araçlarda yakıt tüketimi çok fazladır...nedeni ilk marş ve ısınma evresini sorunsuz geçmek içindir...bu yüzden ben bakkala bile insem aracımı çalışır vaziyette bırakır inerim...

En azından katılıyordum Ersin abiye... :D Ta ki geçtiğimiz günlerde şahit olana kadar... Merkezden ilçeye yolcu taşıyan bir Mercedes Sprinter'a bindim... Önce şaşırdım Sprinter'da bu teknolojiyi beklemiyordum ticari olduğu için... Daha sonra kaynağıı bulmuşken hemen şoförü sorguya çektim sistem ile ilgili... Ciddi anlamda yakıt tasarrufu yaptığını belirtti... Yanında ise başka bir aracın şoförü oturuyordu... 2 yıl önce aldığı aracını sırf bu teknoloji için satıp bu araçtan alacağını belirtti... Çalışma süresi hissettirmiyor bile kendini... Çok dikkatle takip ettim şoför debriyaja bastığında çalıştırma başlıyor ve vitesi 1 e takana kadar çalıştırma tamamlanmış ve araç gitmeye hazır oluyor... Aklımı kurcalayan tek şey ise Klima... Motor durduğunda klima fan konumuna geçecek ve sürekli olarak stop start yapıldığında klimanın bu duruma adapte olamayacağını düşünüyorum...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Turkiyede bu sistemin pekte faydali olacagini sanmiyorum :) dur kalk,sirasinda bol bol korna yeriz :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
klima fail

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Konu çok eski olmasına rağmen bu teknoloji günümüzde gelişmeye devam ettiği için güncellemek istedim...
Öncelikle Ersin abiye kesinlikle katılıyorum... Çalıştırma esnasında ciddi bir yakıt tüketimi oluyor araçlarda... Hele de Türkiye şartlarındaki ışıklar düşünülünce...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu sistem benim aklıma hiçbir zaman yatmamıştır...nedeni ise kendi test ve deneyimlerime göre kısa süreli motoru durdurup tekrar çalıştırmak daha fazla yakıt harcamaktadır...özellikle kış aylarındaki soğuklarda bu çok daha fazla artmaktadır...bunu kendim defalarca test ettim...çünkü ilk çalıştırmalarda özellikle hyundai gibi tamamen elektronik kontrollü araçlarda yakıt tüketimi çok fazladır...nedeni ilk marş ve ısınma evresini sorunsuz geçmek içindir...bu yüzden ben bakkala bile insem aracımı çalışır vaziyette bırakır inerim...

En azından katılıyordum Ersin abiye... :D Ta ki geçtiğimiz günlerde şahit olana kadar... Merkezden ilçeye yolcu taşıyan bir Mercedes Sprinter'a bindim... Önce şaşırdım Sprinter'da bu teknolojiyi beklemiyordum ticari olduğu için... Daha sonra kaynağıı bulmuşken hemen şoförü sorguya çektim sistem ile ilgili... Ciddi anlamda yakıt tasarrufu yaptığını belirtti... Yanında ise başka bir aracın şoförü oturuyordu... 2 yıl önce aldığı aracını sırf bu teknoloji için satıp bu araçtan alacağını belirtti... Çalışma süresi hissettirmiyor bile kendini... Çok dikkatle takip ettim şoför debriyaja bastığında çalıştırma başlıyor ve vitesi 1 e takana kadar çalıştırma tamamlanmış ve araç gitmeye hazır oluyor... Aklımı kurcalayan tek şey ise Klima... Motor durduğunda klima fan konumuna geçecek ve sürekli olarak stop start yapıldığında klimanın bu duruma adapte olamayacağını düşünüyorum...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Turkiyede bu sistemin pekte faydali olacagini sanmiyorum :) dur kalk,sirasinda bol bol korna yeriz :)


Çevrimdışı Mustafa Uluçay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Puan +14/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Mustafa ULUÇAY
  • Marka: VOLSKWAGEN
  • Model: GOLF
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Motorin
otomatik araçlarda fren pedalında sistemi uyarıcı çip var aracın tekerleklerindeki hız sensörü ile birlikte çalışıyor tekerleklerden sinyal gelmediği zaman ( tekerlekler dönmediği zaman data göndermezler ) ayağınızda fren pedalında ise araç stop ediyor ve aracın pren pedalından ayağınızı kaldırınca araç otomatik olarak çalışıyor Uğur başkan korna yemiyorsun merak etme :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dün ışıklarda bir mercedes'e denk geldik, ondada start and stop vardı. Fakat diyelimki klima açık. Ve frene bastık. Araç durdu. Data gitmiyor. O zaman nasıl çalışıyor klima?

Not : Tahminim şu, sadece klimayı çalıştırabilecek kadar güç üretiyor motor. Yani 1000d/dk. kadar...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
otomatik araçlarda fren pedalında sistemi uyarıcı çip var aracın tekerleklerindeki hız sensörü ile birlikte çalışıyor tekerleklerden sinyal gelmediği zaman ( tekerlekler dönmediği zaman data göndermezler ) ayağınızda fren pedalında ise araç stop ediyor ve aracın pren pedalından ayağınızı kaldırınca araç otomatik olarak çalışıyor Uğur başkan korna yemiyorsun merak etme :D


Çevrimdışı Mustafa Uluçay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Puan +14/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Mustafa ULUÇAY
  • Marka: VOLSKWAGEN
  • Model: GOLF
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Motorin
start stopta araç tamamiyle stop ediyor ( klima açık olsada ) birde fren pedalına iyi basmaz duracak kadar basarsan 800dv/dk gibi devirlere düşer ama stop etmez o an satr stop olmamış zaten sadece relanti alt devrine düşmüş


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Yok abi motor tamamen susuyor... Fakat klima sıkıntı gerçekten...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dün ışıklarda bir mercedes'e denk geldik, ondada start and stop vardı. Fakat diyelimki klima açık. Ve frene bastık. Araç durdu. Data gitmiyor. O zaman nasıl çalışıyor klima?

Not : Tahminim şu, sadece klimayı çalıştırabilecek kadar güç üretiyor motor. Yani 1000d/dk. kadar...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
otomatik araçlarda fren pedalında sistemi uyarıcı çip var aracın tekerleklerindeki hız sensörü ile birlikte çalışıyor tekerleklerden sinyal gelmediği zaman ( tekerlekler dönmediği zaman data göndermezler ) ayağınızda fren pedalında ise araç stop ediyor ve aracın pren pedalından ayağınızı kaldırınca araç otomatik olarak çalışıyor Uğur başkan korna yemiyorsun merak etme :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

çok kötü

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yok abi motor tamamen susuyor... Fakat klima sıkıntı gerçekten...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dün ışıklarda bir mercedes'e denk geldik, ondada start and stop vardı. Fakat diyelimki klima açık. Ve frene bastık. Araç durdu. Data gitmiyor. O zaman nasıl çalışıyor klima?

Not : Tahminim şu, sadece klimayı çalıştırabilecek kadar güç üretiyor motor. Yani 1000d/dk. kadar...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
otomatik araçlarda fren pedalında sistemi uyarıcı çip var aracın tekerleklerindeki hız sensörü ile birlikte çalışıyor tekerleklerden sinyal gelmediği zaman ( tekerlekler dönmediği zaman data göndermezler ) ayağınızda fren pedalında ise araç stop ediyor ve aracın pren pedalından ayağınızı kaldırınca araç otomatik olarak çalışıyor Uğur başkan korna yemiyorsun merak etme :D


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aynen öyle... Araç içinde sürekli bir ısı artışı yaşanacak klima arada durduğu için ve her harekete geçişte bu ısı kaybını yeniden gidermeye çalışacak... Bu koşullarda ne kadar işe yarayacağı tartışılır... En azından benim mantığıma yatmıyor... Ayrıca... Sürekli dur kalk yapması kompresöre zarar verecektir... Diye düşünüyorum...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ı-ıh... çalışsın usta... işi ne... benlemi yaşayacak... aşınsın

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aynen öyle... Araç içinde sürekli bir ısı artışı yaşanacak klima arada durduğu için ve her harekete geçişte bu ısı kaybını yeniden gidermeye çalışacak... Bu koşullarda ne kadar işe yarayacağı tartışılır... En azından benim mantığıma yatmıyor... Ayrıca... Sürekli dur kalk yapması kompresöre zarar verecektir... Diye düşünüyorum...


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33