Konu çok eski olmasına rağmen bu teknoloji günümüzde gelişmeye devam ettiği için güncellemek istedim...
Öncelikle Ersin abiye kesinlikle katılıyorum... Çalıştırma esnasında ciddi bir yakıt tüketimi oluyor araçlarda... Hele de Türkiye şartlarındaki ışıklar düşünülünce...
bu sistem benim aklıma hiçbir zaman yatmamıştır...nedeni ise kendi test ve deneyimlerime göre kısa süreli motoru durdurup tekrar çalıştırmak daha fazla yakıt harcamaktadır...özellikle kış aylarındaki soğuklarda bu çok daha fazla artmaktadır...bunu kendim defalarca test ettim...çünkü ilk çalıştırmalarda özellikle hyundai gibi tamamen elektronik kontrollü araçlarda yakıt tüketimi çok fazladır...nedeni ilk marş ve ısınma evresini sorunsuz geçmek içindir...bu yüzden ben bakkala bile insem aracımı çalışır vaziyette bırakır inerim...
En azından katılıyordum Ersin abiye...
Ta ki geçtiğimiz günlerde şahit olana kadar... Merkezden ilçeye yolcu taşıyan bir Mercedes Sprinter'a bindim... Önce şaşırdım Sprinter'da bu teknolojiyi beklemiyordum ticari olduğu için... Daha sonra kaynağıı bulmuşken hemen şoförü sorguya çektim sistem ile ilgili... Ciddi anlamda yakıt tasarrufu yaptığını belirtti... Yanında ise başka bir aracın şoförü oturuyordu... 2 yıl önce aldığı aracını sırf bu teknoloji için satıp bu araçtan alacağını belirtti... Çalışma süresi hissettirmiyor bile kendini... Çok dikkatle takip ettim şoför debriyaja bastığında çalıştırma başlıyor ve vitesi 1 e takana kadar çalıştırma tamamlanmış ve araç gitmeye hazır oluyor... Aklımı kurcalayan tek şey ise Klima... Motor durduğunda klima fan konumuna geçecek ve sürekli olarak stop start yapıldığında klimanın bu duruma adapte olamayacağını düşünüyorum...
Turkiyede bu sistemin pekte faydali olacagini sanmiyorum dur kalk,sirasinda bol bol korna yeriz