Turbo Nedir

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Bilmeyenler kabaca turbo........
 
Turbo nedir
Turbo egzost gazlarından faydalınarak silindirlerin içine daha fazla hava basılmasını sağlayan sistemdir.
 
Turbonun yapısı nasıldır
Turbo emiş ve basma olarak iki bölümden ibarettir, bu iki kısım bir mille birbirine bağlanır.
 
Turbo nasıl çalışır
Emiş kısmındaki pervane egzost'tan çıkan gazlar vasıtasıyla döner, emme kısmının ağzında bir klape vardır, bu klape çıkan gazların yeteri miktarını turboya gönderir geri kalan gazlar egzosttan dışarı verilir, egzost gazlarının pervaneyi çevirmesiyle oluşan hareket mil vasıtasıyla çarklara iletilir, dönen çarklar dışardan aldığı havayı silindirlerin içine basar, bu arada pervaneyi çeviren gazlar tekrar egzosttan dışarı atılır, silindirlerin içine verilmez....
 
Turbo lag nedir.
Ayağınızı pedaldan çektiğinizde turbonun içinde biriken hava çarkları sıkıştırıp aniden yavaşlamasına sebep olur, tekrar gaza bastığınızda turbo reaksiyon veremez bu olaya turbolag denir. 
 
Dump Valve
Turbo basıncını yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için düşünülmüştür, gazdan ayağınızı çektiğiniz anda turbo pervanesi dönmeye devam eder ancak türbün ler dolu oldugu için içerideki gaz sıkışır ve turbo pervanesi üzerine baskı yapar buda pervanenin yavaşlamasına ve zorlanmasına neden olur. Bu arada sıkışan hava ısınır ve içerisinde bulundurduğu oksijen yoğunluğu düşer. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncını maksimum seviyeye çıkarmak için turbo raksiyon veremez, amacı türbünlerdeki sıcak havayı dışarı atmak ve gerektiği zaman yerine soğuk havanın girişini sağlamaktır.
 
Blow off
Dump valve ile aynı işi görür ancak daha hassasdır ve havayı dışarı atarken çufff diye ses verir..



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Blow Off sesi için bende elektronik bir cihaz bulmuştum netten. Ama orjinalini tutmaz :(


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Tabi tatmin edici olmaz.Öyle abuk sabuk şeyler içinde arabamı kurcalatmam.


Çevrimdışı KaNKi

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 213
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • www.ankaramodifiye.com
  • Marka: Opel Corsa GSİ
  • Model: Farklı marka kullanıyorum
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Tipi: Benzin
önemli bir tavsiye :) Turbolu bir aracınız varsa kesinlikle Turbo Timer bağlatmalısınız. Böylece turbonuzun ve motorunuzun daha sağlıklı bir şekilde çalışmasını ve ömrünün uzamasını sağlarsınız :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İnşallah yeni aracım dizel olacak, o zaman dediğini düşünürüm.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
önemli bir tavsiye :) Turbolu bir aracınız varsa kesinlikle Turbo Timer bağlatmalısınız. Böylece turbonuzun ve motorunuzun daha sağlıklı bir şekilde çalışmasını ve ömrünün uzamasını sağlarsınız :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Buluşmalarda bu motoru yanımızda götürelim, mangal gibi :D
İşin şakası tabi, turbo yu gösteren bir video.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=vb31kmcmms0mg3um3i6sm4gns4"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=vb31kmcmms0mg3um3i6sm4gns4"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
aynen yasin bey.cebimizi daha iyi isitacagi kesin :)


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
turbo olunca araba daha mı hızlı gidiyor...az mı yakıyor ...anlamadım ki
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yakıttan tasarruf ettiriyor. Ekstra güç sağlıyor. Fazla basıncada böyle kızarıyor :) kızardıkçada cebi yakıyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
turbo olunca araba daha mı hızlı gidiyor...az mı yakıyor ...anlamadım ki


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
+1

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
turbo olunca araba daha mı hızlı gidiyor...az mı yakıyor ...anlamadım ki

armağan benzinli araçtaki turbo esktra güç ve yakıt demek fakat dizel araçlarda tasarruf ve artı güç demek


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turbo Nedir ?

Turbo kavramı otomobillerle yakından alakalı bir kavramdır. Turbo, motora atmosferik basıncın üzerinde hava vererek küçük hacimli motorlardan daha yüksek güç alınmasını sağlayan bir pompadır.
Bir akışkan olan havayı, kompresyonla yanma odası olan silindirlere gönderirler. Havayı sıkıştırmanın avantajı, silindirlere daha fazla oksijen gönderebilme imkanı demektir. Böylece; daha fazla yakıt (benzin) girdisi sağlanır. Bu sayede her patlamadan daha fazla güç elde edilir. Turbo uygulanmış bir motor, standart motorlardan daha fazla güç sağlar. Ayrıca şunu da gözardı etmemek gerekir ki motorun ağırlık/performans oranı önemli oranda artar.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap ile Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ne İşe Yarar

Turbo bir aşırı besleme sistemi çeşididir. Otomobillerin hava yakıt karışımına daha fazla oksijen desteği ve daha hızlı silindir içerisine hava yakıt gitmesini sağlayan bir düzenektir. Normal gücü 0.2 ile 1.4 bar aralığında artıran bir güce sahiptir. Bu istenilen güce göre değişiklik göstermektedir. Günümüz ekonomimizin getirdiği şartlardan dolayı otomobillerin motorlarının küçük hacimli olması gerekmektedir. Bu motorların gücü az olmasından dolayı turbo şarj kullanılmaktadır. Bu motorlarda dolayısıyla turbo ile güç artırmalar gerçekleştirilmektedir. Turbo şarj 2500 devir sonrası devreye girer ve istenilen gücü elde etmeyi sağlar. Turbo egzoz gazlarının çıkışının basıncı ile çalışır. İki mil bulunan turbo şarjda bu millerin ucunda bulunan iki pervane ile motorun içerisine girecek olan havayı basınçlı bir şekilde basmayı sağlar. Turbo şarjlı bir araç stop edilmeden önce bir müddet rölanti devrinde çalıştırılır. Bunun yapılmasının sebebi turbonun içindeki mile bağlı olan pervanelerin dakikada 150.000 devirle döndüğünden ve motor stop edildiğinde yağlama duracağından bu pervaneler kendi atalet kuvvetinden dolayı dönmeye devam eder ve yağsız çalışacaktır.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap ile Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Nasıl Çalışır

Yanma odasında patlayan hava-yakıt karışımı, egzoz gazına dönüşerek egzoz subaplarından egzoz manifolduna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür. Yönlü kanatçıklara sahip olan bu pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbine girer. Türbin basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervanesi de basınçla dönmeye başlar. Dönen bu pervane kompresor salyangozunun hava giriş kısmında ters basınç yaratarak emme kuvveti doğurur, bu sayede emme salyangozunun içine dolan basınçlı hava salyangozun çıkış kısmından emme manifolduna doğru süratle yollanır. Yanma  odasına  giren basınçlı havanın yakıtla birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.




 Montajı ve Önemli Hususlar

1.Turbo yağ giriş borusu ve çıkış borusu körlenecek
2.2.Motorun yağı dökülecek ,tekrar yeni yağ konulacak , motor yaklaşık yarım saat rölantide çalıştırılacak.
3.Bu arada yağ pompasının basıncı kontrol edilecek.
4.Motorda başka arıza varsa giderilecek.
5.Motorun yağı tekrar dökülecek ,sızıntılara bakılacak, talaş varsa tekrar yeni yağ konup aynı işlem tekrarlanacak.
6.Körlenen yağ borularının delikleri açılarak, turbo yerine bağlanacak,yağ boruları iyice temizlenip hava tutulacak ,conta yerlerinde silikon veya sıvı yapıştırıcı kesinlikle kullanılmayacak.
7.Motor üreticilerinin önerdiği orjinal turbo yağı kullanılacak. ayrıca yağ filtresi değişecek.
8.Motor üreticilerinin önerdiği orjinal hava filtresi kullanılacak ve hortumlar temizlenecek varsa intercooler radyatörü kimyasal maddeyle temizlenecek. NOT : Hava filtresi temizlenirken basınçlı hava kullanılmayacak ve hortumlar temizlenirken üstübü kullanılmayacak.
9.Motorumuzu bu işlemlerden sonra çalıştıracağız. araç çalıştıktan sonra kesinlikle 10 dakika gaza basılmayacak, rölantide çalışacak,aracı stop ettiğimiz zaman motor mutlaka 3veya 3 dakika rölantide çalıştırılacak, öyle stop edilecek.
10.Turbo arızası nedeniyle yolda kalmış araca yolda turbo takmak kesinlikle yanlıştır. araç servise alınıp yukarıdaki işlemler sırası ile yapıldıktan sonra turbo yerine montaj edilmelidir.
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İyi Bir Çocuk olursanır belki uygulamayı bile görebilirsiniz :)))
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bak seennn :) Uygulama sana mı ait?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
İyi Bir Çocuk olursanır belki uygulamayı bile görebilirsiniz :)))


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Abi şu nişanı bi atlatayım bak neler yapıcam büyük bi patlama yaratacam :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hadi bakalım o zaman bizde uslu uslu bekliyoruz.  :iyi:

Bu arada yazdığın mesajı düzenledim ;) nasıl olmuş? ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi şu nişanı bi atlatayım bak neler yapıcam büyük bi patlama yaratacam :)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33