Sistem adını, tüm silindirleri yakıtla besleyen ve basınç akümülatörü görevini gören ortak yüksek basınçlı yakıt hattından (Common Rail = Ortak Ray) alıyor.
Diğer enjeksiyon sistemlerinin aksine, Common Rail teknolojisinde basınç üretimi ve enjeksiyon birbirinden ayrı. Ayrı bir yüksek basınç pompası yakıt hattını sürekli olarak yakıtla besliyor. Diğer dizel doğrudan sistemleri her püskürtme işlemi için yüksek yakıt basıncını her defasında yeniden biriktirmek zorunda kalırken, Common Rail Sistemi düşük motor devirlerinde bile uygun basınçlı yakıtı daima hazır bulunduruyor.
Üstelik, Common Rail teknolojisi her çalışma döngüsü başına çoklu püskürtme sağlıyor olmasından ötürü de klasik sistemlerden ayrılır. Bu döngü, sessiz çalışma için ön püskürtme (pilot enjeksiyon), ideal güç konuşlandırması için ana püskürtme, düşük emisyonlar için ise ikincil püskürtme şeklinde üçe ayrılır. Yakıt enjeksiyon memelerine basınçlı kısa hatlar aracılığıyla ulaşır.
Püskürtme basıncı ne kadar yüksekse, enjeksiyon sistemi de yakıtı o kadar ince bir şekilde püskürtebilir ve böylelikle daha da verimli bir yanma sağlayabilir.
Ağır ticari taşıtlara yönelik dördüncü nesil Common Rail Sistemi, yeni geliştirilen, basınç dönüştürücülü bir enjektörle çalışıyor. Bu (dönüştürücü), yakıtı ancak enjektöre -bugün itibarıyla- maksimum 2,100 barlık bir basınçla erişmesi halinde sıkıştırıyor. Basınç dönüştürücünün özelliği, enjeksiyon memesinden bağımsız olarak tetiklenebilmesi. Böylelikle, basınç sürecinin daha serbest bir biçimde tasarlanabilmesi, kirletici madde üretimini en aza indirgiyor.