Farlar internetten 2.el Focus Titanıum x mercekli far olarak alınmış.Fakat istemedende olsa son derece kusurlarla dolu bir far edinilmiş.
Farları masaya yatırdık. masraf açılmasın istenilmişti ama yapacak bişi yoktu.Far camı beni epey uğraştırdı ama gayet iyi parlatabildim.Zımpara yapılmadı parlatıldı.İşte detaylar.
Farları sökmeden resimlemeyi düşünemedim camı sökünce aklıma geldi.Camın hemen her karesi aynen böyle is pus yapışkan isi vesaire ne aranırsa mevcuttu.
Çerçeveye akıtılmış yapıştırıcıyı sıyırmaya çalışmışlar.
Adaptif ayar motoru sökülmüş ve merceğin ayarını sabitlemek için far tasının sabitleme tırnagını takmayıp silikon ile sabitleyip ayar tutturmaya çalışmışlar.
Motor sökük olduğu için mercek saga sola oynamasın diye beyaz silikonla sabitlemeye çalışılmış.
İlk etapta mercekleri temizleyip takacaktım ama perdeye zarar verilmiş.Nokta gibi kısımın üst çizgiyi oluşturan bölümden eğilmişti.Kenar sabitleme yerleride eğikti.Düzeltmeye çalışmanın aöıkcası pek anlamı yoktu.El mahkum mercekler değişecekti.
Ayrıca içinede su almış.Ve sıcak silikon damaları tepe oluşturmuş.
Valeo bi-xenon mercek takıldı ve çerçevsi mecburen orjinal vida yerinden dolayı iri kıyım altlı üstlü 2 vida ile sabitlendi ve destek amaçlı silikonlama ile tornavida yardımı ile iyice sıvazlandı.görüntü biraz kötü ama silikonu yedirmek lazım.Karnı epey acıkmış.:p
Tırnaklar olması gerektiği gibi yerine sabitlendi.
Ve sonuç.Mercek şapkası orjinal.İç şapkada orjinal mercekten çıkarılıp yeni merceğe sabitlendi.
Kullanılan 4300k ama tam halojen sarısı ben çok sevdim bu tonu ve hoş bir xenon rengi çok iyi fakat kalite bence sıfır.Şimdilik mecburen bunları tıraşlayıp odaklmasını yaptırdım ama sağ taraf ampul odagı sol taraf kadar düzgün olmadı.Far ayarıda bu nedenle tam olamadı.Daha sonra D2s ampul ve çevirici alınıp takılacak ve tekrar ayar yapılacak.
Duvar resimlerimiz.Sağ taraf odaklama sorunu nedeniyle bu şekilde olmak zorunda.Çizğimide sorun yok.Ampul odagı üst kenara denk geliyor.
Uzunlar halojen ile birlikte.
Niğde ilimizden bir arkadaşımızın Focus 3 farları geldiğinde gerçekten son derece kirli bir far ile karşılaştım.Buradan ikaz ediyorum sakın far içine her hangi bir sıvı ile yıkamayın yıkatmayın.
Farlar orjinal D3s bi-xenon visteon mercek mevcut.Lakin H1 xonon ampule h7 ampul yuva kılıfı yapıştırılıp ampul reflektöre yanşık şekilde takılmış ve Visteon mercek plastik bir ürün olması neticesinde 2 mercekte kullanılamaz hale gelmiş.
Mercekler Valeo bi-xenon mercek,D1s Osram 4300k ve Gen4 balast ile yenilenerek monte edildi.Mercek montajı resimi çekmiştim ama nereye kopyaladım bulamadım veya çekmedim inanın hatırlamıyorum. :biggrin: Gündüz farı için role devresi ile kontak açılınca yanacak ve park açılınca kısılacak hale getirildi.Elektirikci arkadaşa tarifimle kapılar açılıncada yanması için minik bir tarif ile buda yapıldı.
Farın dağılmış hali.
Çerçevenin zımparalı hali.
Boyanmış ve idarelik birleştirilmiş hali.
Farı toplarken bütün parçalar el ile yıkanarak temizlendi silindi.Günüdz ledinin plastikleride dahil.Buda gündüz ledinde kullanılan led.Ayrıca gündüz ledinin duvar resmide bu.
Farların toplanmış hali.
Valeo Bi-xenon Gen4 takım ile far ayarından sonra yakın plan duvar resmi.
Araç üzerinden görünüm.
Rabbimin izni ile Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın geçen ay sonunda tamamladığım 2007 Mondeo Mk3 farlarına mercek modifiyesi ve Angel halka çalışmasından kareler.Araç üzerinde resimleri bekledim ama iş yogunluğu vesaire gelmedi gelince bilahire ekleyeceğim.
Farların merceklerin daha önce sökülüp temizlenmeye çalışılmış.Mercekler tekrar takılırken ayarlarıda bozulmuş.Eski minik mercekler sökülüp Eski tip Hella bi-xenon mercekler takıldı.D2s ampul takımı aracın orjinalinde olan sistemdi aynen kullanıldı.
Mercek değişiminden sonra.
Angel halka yapılmaya karar verilmişti Mondeo farının yapısı tam halka Angel için uygun bir yapı değil bende uyacak haline en yakınını yapmaya çalıştım.Kullanılan ledler 60ma lik ve her biri 30 lümen civarında olan günışıgı tonunda ledler kullanıldı.
Ledler power led sınıfından olduğu için birazcık sogutma için lehimleme yapıldı.Ledler ısı oluşmaması için ve ömür uzaması için yüzde 60 performans ile çalıştırıldı.
Halkaların montajından sonraki görünümler.
Büyük halka mecburen mercek şapkasına monte edildi.Elimden geldiğince montajına çok dikkat ettim.Halkalar vidalar ile sabitlendi ve dip kısımdan silikon destegide verildi.
Mercek şapkası Bmw mercek şapkası ve orjinal temiz kromlu olarak kullanıldı.
Halkaların yanar haldeki görünümü.Araç üzerindeki resimler geldiğinde bilahire ekleyeceğim.
Ayarsız duvar resmi.
Focus F1 aracı için yaklaşık 2 ay önce yapım için karar verdik ve sonrasında işlemlere başladık.Rabbimin izni ile ufak kusurlarımla bitirdiğim çalışmada Farlar çift mercekli oldu.Kısa hüzmelerde yeni nesil Hella,uzun hüzmede yeni nesil servo motorlu clear lensli Bosch mercegin moptor sökülerek perdeside uzun hüzme konumunda sabitlenerek montajı yapıldı.Angellar Bmw den çıkma ve beni en çok led montajı aşamaları uğraştırdı.Angel için oldukca fazla uğraş verdim ledler tam tepeye monte edilmesi zorunlu olduğu için temiz görünmesi için uzun denemeler yaptım ve en son hali böyle oldu.Ledlerin her biri 50 lümenlik yarım watt ledler ben hali ile kısık kullandığım için yaklaşık 130 lümen falan ışık güzü var.
Bilin bakalım halkanın tepesindeki parça nerede kullanılıyor?
Kullanılan balastlar uzun ve kısadada Gen5 balast ve Osram 4300k xenon ampul.
Son olarak tek sorunumuz arka kapagı.Bayram sonrası onuda hallediyoruz.
Sinyallerde 6 adet Amber renkte led kullanıldı.Oldukca güzel sonuç aldık.
Resimlerle aşamalar.
Mercek montajı sonrası görünüm.
Bmw Angel halkanın son haline gelmiş durumu.
Sinyal içine sogutuculu olarak takılmış ledlerimiz.Camı takılınca camdan ledler güzel yansıma yapıyor.
Farın arka kısmından bir görüntü.
Farın toplanmış halleri.
Angel halkaların görünüşü.
Araç üzerinde gece çekilmiş resmi ve duvar resimleri.
Uzunlarda kullandığım yeni nesil Bosch bi-xenon clear lens mercek,merceğin perdesini uzun hüzme şeklindeki haline sabitlenerek kullanıldı ve yeni nesil Hella bi-xenon mercek ile uzunların aynı anda görünüşü bu şekilde.
Videomuz
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapAraç üzerinden resimler.
Angel resimleri bayram sonrası eklenecek.
Golf 4 çalışmamıza ait yeni videolar.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapLinkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapLinkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapLinkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapAnkara'dan bir arkadaşımızın Golf4 aracı için oldukca uzun süren ama genelinde arge ağırlıklı olarak vakit harcayarak Ledli ayna sinyal çalışmasına Rabbimin izni ile resimlerdeki gibi bir çalışma ile noktaladım.Pleksiye hali ile fabrikasyon gibi lazer kesim ve iz verdirme yapılamıyor.Testere veya buna benzer kesiciler ile açılan izler işlenmemiş şeffaf halde ve mm'lik ölçülerde yapılamadığı için istenilen ışığı almak son derece zor bir işlem.Ben nasıl işlerim ve led ışıgını yayabilirim yada doyurucu ışık alabilirim diye çok uğraştım ve bu şekilde pleksiye ışık dağılımı biraz olsun daha iyi yayılıyor hemde istediğim kadar led yerleşimi yapabiliyorum istenilen ışık şiddetinide elde edebiliyor oldum.
Pleksiyi tabakadan istediğim ölçüde kestirdim.Ledlerin her biri 150 ma ve 50 lümenlik yarım watt Edison power led.4 erli seri ve paralel bağlantı ve direnç ile çalışır hale getirdim.Sinyal için beyaz led üzerine turuncu kagıt keserek yerleştirdim ve oldukca güzel tonda renk elde ettim.
Şekil olarak mercedes pleksi ayna şeklini örnek aldım.
Sonuç olarak Pleksiye yaptığım her iz aralarına led yerleştirdim ve tatmin edici ışık aldım.Ledin görünümlerinide çok ince bir tabaka halinde pleksiyi boyadım ayna ile bütün haline geldi.Ayna dolgu macunu ile komple düzeltilip zımparalanıp tekrardan güzelce boyanacak.
Videomuz.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapAynalardaki pleksi çıkkınlığı etrafına dolgu macunu dolduruplup güzelce yeniden boyandı ve araç üzerine monte edildi.
Sinyal videosu.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapAnkara'dan bir arkadaşımızın 2006 Laguna aracının yeni Clio'lardaki gündüz farı yapısından esinlenerek ön panjur eklerinin yapısını kullanarak içindeki 3 boş bölüme sağ ve sol olarak her bir tarafa 16 şar tane 1 Watt ve her biri en az 120 lümenlik Edison power led dizaynını kalınlığı 6 mm olan aliminyum soğutucu kullanarak ve parçanın ön kısmınada 4 mm ye yakın kalınlıkta pleksi kesip yapıştırarak ortaya Rabbimin izni ile böyle bir çalışma çıktı.
Lens kullanmadım sadece yogun ışık ile uzaktan rahatca görünebilecek bir ışık olacağını düşünerek her bir tarafta yaklaşık 1000 lümen gibi bir ışık elde ederek ve farlar açıldığında kısılmasını sağlayarak akşamlarıda göz almayacak halde yanmasını sağlayarak gece testi yapıldı.Gündüz resimleride bilahire eklenecek.
Bütün parçalar toplu halde.
Ledlerin yerleşimi ve sabitlenmesi.
Pleksinin yapıştırılması.Arkadaşımız bilahire yapışkan izleri için ya ortası açık kenarları kapatacak şekilde film yapıştıracak yada carbon folyo yaptıracak veya ince gri boya attıracak karar ona ait.
Araç üzerinde farlar açıkken yanan hali.Sadece gündüz yanan hali ve görünümü içeren resmini arkadaş sonra çekecek.
Pleksiyi boyadım şimdi dahada iyi oldu.Led ışığını kontak açık iken biraz daha arttırdım,Farlar yanınca biraz daha kıstım.Akşam bağladığımız için gündüz son resimlerini arkadaşımız yollayınca ekleyeceğim.
Önce grı boya ile oldukça ince bir katman attım.Bakınca içi rahatlıkla görülebiliyor ışığı çok az etkiliyor.
Sonra reklamcılaraın kullandığı yapışkanlı kağıt diyeyim adını unuttum ondan şablon kesip yapıştırdım ve sonra mat siyaha boyadım ve en son olarakta vernik attım.
Araç üzerinde akşam görünen hali.İyice bakarsanız ledler ışık vurunca görülebiliyor ama normalde görünmüyor.
Kontak açık iken.Yaklaşık 6 metre civarında uzaklıktan ve flaşlı olarak çektim.Işık vurduğu için Flaşsız net görüntü alamıyorum.
Farlar yanar iken.Farlara bağlanmasının sebibi araçta orjinal far kontrolü olduğu için gündüzleri devreye girdiği anlarda gündüz farının kısılması için düşünüldü.
Laguna için yaptığım gündüz farlarının gündüz çekilmiş resimleri.Cep teli ile çekilmiş.
Uzaktan resimdekinden daha iyi ışık göründüğü bizzat söylendi.