Şimdi işin doğrusu ne onu belirteyim, açık hava filtresini sadece ses duymak için kullanacaksan turbo'ya yazık edersin. Ama yok, sen performans istiyorsan bu iş sadece açıkhava filtresi ile olmaz.
Dezavantajlarını yazayım sen kararını ver çünkü araba senin araban.
- Açık hava filtresi turbolu dizel araçlarda turbonun ani boşalmasına neden olacağı için zamanlar turbo kanatlarının zarar göreceği anlamına gelir. (debriyaja bas-çek veya gaza bas-çek yapıldığında)
- Yakıt sarfiyatını artıracağı için ekonomik değil. (Aracın standart donanımı olan klasik hava filtresi hava akımını belirli seviyede yanma hücrelerine aktarır, fakat yüksek debili hava girişi yakıt tüketimini olumsuz etkiler)
- Sadece ses duymak için yapılan bu tür uygulamalar aracın motoruna kapasite üzerinde yük bindireceği için birçok sisteme zarar verme olasılığı yüksektir.
Avantaj olarak görülebilecek şekilde uygulanır ise araç performansında 2Hp ile 4Hp arasında performans sağlayabilir. Sadece açıkhava filtresi olarak yapılan uygulama bence eksik uygulamadır. (Amaç performans ise) Araca çip takılabilir. Pedal commander takılabilir, Kat iptali yapılıp downpipe egzoz takılabilir. Orta susturucu ve son susturucu ile oynanıp rahat boşaltma sağlanabilir. Bununla birlikte yanma hücreleri daraltılıp, piston kolları güçlendirilebilir.
Amacın nedir? Yada hangi yönde uygulama yapmak istiyorsun karar senin. Modifikasyonlar da, tuning malzemeleri (performans için) bütünlük arzeder. Yani sen sadece filtre takayım ses duyayım dersen kısa sürede vazgeçeceğine şimdiden eminim. Eğer çok çok abi olsun be bir ses duyalım pedala bastıkça dersen forumda konusu ve devre şeması da var elektronik blow-off valve kullan. tamamen zararsız diyebilirim.
Öncede dediğim gibi karar senin.
Var ustam m.jet