Bu Konu hakkında Aklınıza Takılan ne Varsa Sorabilirisiniz..
Tesadüfen forumda dolaşırken Blow Off Konusu gördüm bu konu Hakkında detaylı bi açıklama yaparak Herkezin Aklındaki soru işaretini Gidermek istiyorum..
Önce biraz Bilgi vereyim Sonra resimlere ve video'ya geçerim..
Dizel Arabada Blow off Son derece gereksiz bir uygulamadır.. Benim 1.5 Dci Megane 2 marka aracımda 2 Senedir HKS Blow off takılı. Piyasada 150 200 Liraya Satılan Repika HKS'lerden. Orjinalini takmaya gerek yok Cunku aracımın bastıgı basınc belli Gerek yok Orjinaline Dünya kadar para vermeye Ses farkı yok denecek kadar az cunku.. Kücüklükten NFS Underground zamanlarımızdan kalan bi hevesti Taktırdım ama 1 2 Ay Sonra sıkıldım Kapattım Ara sıra Acıyorum.. Turbo dizel arabalarda Gaz kelebegi olmadıgı için Gaz pedalının Altına swich takılıyor, Blowu Bu Tetikliyor. Son derece yapay bir sistemle blow Cufflatılıyor. Buda Ufaktanda Olsa arabadaki Performansı Düsürüyor. Cünkü Turbonun zaten bastıgı basınc belli, Blow off her cuffladıgında Komple turbonun bastıgı tüm basıncı bırakıyor. Ama benzinli turbolularda Tam tersi Fazla basıncı atıyor ve Ufaktanda Olsa Lag'a Düşmüyor araba.
Dedigim gibi yaptrmak isteyen arkadaslara tavsiye etmem, Yani herhangi bi + sı - si yok. Çaf çuff ses cıkartıyor o kadar. Egzozsuz tadı yok. Cabuk sıkılıyorsunuz. Turbosu bitmeye meyilli arabalardada her Blow çuffladıgında Yağ tükürmeside Cabası. Dizel arabalara Takılması Bayagı zor, Cünkü işin içine Selenoid,Role,Swich vs. bi ton ıvır zıvır giriyor. Hem montajı uzun sürüyor hemde Pahalı. (Ben 200 Lira verdim Montajına)
Açıp kapama düğmeside Taktırılabiliyor Dizel arabada Yani İstedigin zaman aç İstedigin zaman kapat Blowu. Ben suan Kapalı Konumda Tutuyorum Sıkıldım Cünkü. (Son Resimde Dügmeyi görüyorsunuz)
Geçelim Resimlere ve Video'ya.. (Resimlerde video'da Bana aittir Alıntı Degildir)