Bir arkadaşım buton aldı geldi fakat butonlar pek kaliteli olmayınca(hiçbir halttan anlamayan bir adama aldırınca böyle oldu tabi onunda suçu yok suç bende:D) buton kendi kendine devreyi açmaya felan başladı... Kablolarda biraz diri kablo olunca ortalık arap saçına döndü... Şekil A1:D
Tabiki bu halde bırakmadım... Tüm kablolar yenilendi... Butonlar yenilendi... arkadaşın bir türlü bulamadığı makaronla devre güvence altına alındı...
Önce tüm eski kabloları söktüm...
İşte temiz devrem... Bu arkası...
Bu da önü... Yani normalde butonların bastığı yer...
Sonra butonları hazırladım... Uçlarına kabloları lehimledim...
Öncelikle 6 fonksiyon yaptım... Ses aç... Ses kapat... Sonraki parça... Önceki parça... Mute... Play/Pause... Fakat sonradan... Arabaya monte ederken Play/Pause ve Mute yi boşuna koyduğumu düşünerek 'teybi aldığımdan beri birkaç kez ancak kullanmışımdır' onlar için direksiyonumu delmedim... Direksiyonun içinde bıraktım o tuşları... Herneyse... Kumandamın çalışma prensibinide çözdükten sonra hazırladığım butonlarımı kumanda devresine lehimledim... Benim kumanda üzerinde gördüğünüz delikler vasıtasıyla bakır yollarına bağlanıyor... Ben bu deliklerden kablolarımı geçirdim... Öncelikle tüm kabloları yerleştirip kablo gruplarını birbirine tutturdum...
Sonra tüm buton kablolarını devre üzerine lehimledim... Ardından IR vericiyi söküp kablo vasıtasıyla uzattım... Buradaki kablo kısa... Çünkü ilk denememde silecek kolunun yan tarafından alıyordu... Fakat bugün monte ederken almadı... Bu yüzden kabloyu ara noktadan kesip uzattım...
Tüm lehimlemeler bittikten sonra devre kartını eski kutusuna monte ettim tekrar... Hem darbelere karşı korumak hemde pil yatağını rahat kullanabilmek için... Devreyle işimiz bitti... Artık kumandamız takılmaya hazır... Şimdi sırada montaj var... Montaj esnasında ne yazık ki foto çekemedim makinemi evde unuttuğumdan dolayı... Yine anlatımla kapatmaya çalışacağım...
Öncelikle direksiyon göbeğini söküyoruz... Sinyal kolları hizasında iki vida ile tutturulmuş durumda göbek... En azından bizim arabalarda böyle... Göbeği söktükten sonra korna için çekilmiş olan kabloları soketlerinden çıkartıyoruz... Ardından direksiyon etrafındaki kaplamaları sökeceğiz... Bu kaplamayı tutan 3 vida bulunuyor... Alt tarafta onları söktükten sonra hafifçe kastırarak iki kapağın arasını açıp çıkartabilirsiniz... Direksiyonun dönüş payını hesaba katarak uzun bir kablo bırakıyoruz arka tarafta... söktüğümüz kaplama kapaklarının altında... Ben yaklaşık olarak 25-30 cm lik kablo bıraktım içeriye.. Direksiyon sorunsuz biçimde dönüyor...
*Tahmin edileceği gibi önceleri sorun çıkartmayan bu sistem bir süre sonra direksiyona takılıp kopmaya başladı... Bu yüzden geçiş metalleri kullandım... Ardından IR kablomuzu çekmek için şoför tarafındaki tüm kaplamaları söküyoruz... Sırasıyla önce kapı eşiği... Ardından sigorta kutusu... Ardından arka kapı eşiği-bunun vidasını sökseniz yeter-... Ardından orta direk alt kaplaması... Ardından emniyet kemerini söküyoruz... Ve orta direk üst kaplamayı söktükten sonra kılavuz kablo yardımıyla IR vericiyi tavan lambasının dibinden çıkartıyoruz... Tabiki tavan lambasını da söküyoruz bu iş için...
Daha sonra direksiyon göbeği içerisine yerleştirdiğimiz kumandanın butonlarını arka aradan dışarıya alıyoruz...
Geniş bir makaron yardımıyla butonları direksiyon arkasına sabitliyoruz...
Ve işte bu kadar... Elin gayet rahat ulaşabildiği bu butonlar sayesinde artık bir direksiyon kumandamız var...