Tam bir sansasyondu bunu yapmam... babam ve annemin savunduğu düşünce 'tabi sen ehliyetini yeni aldın ama birkaç yıl sonra buna ihtiyacın olmayacak' dı... Her ne kadar bütün çabaları beni ezmek olsada benim tek çabam milimetrik parktı... Şimdi hallettim allahtan (transporter kullanmaktan bu araba oyuncak gibi geldi) artık paralel parkı gayet rahat yapıyorum... Ama ilk zamanlar yapamazdım... 7-8 hamlede 2 hamlede girilecek yere girerdim... Şirkette araç kullanmaya başladıktan sonra bu sorunda kendiliğinden çözüldü... Her neyse... Başlayalım konumuza...
Çook uzun zaman bu sensörü araştırdım... Piyasadaki birçok sensör 30 CM i güvenli mesafe seçip ölçmeyi kesiyordu... Normal park için geçerli olabilir bu mesafe ama paralel park yaparken hiçbir işimize yaramıyor... Çünkü o 30 cm i zaten gözümüzle kestirebiliriz...
Yana yana 20 cm ölçen sensör aradım... Açıklamalara inanarak HepsiBurada dan getirttim.. Bir çalıştırdım 30 cm de kesiyor oda... Neyse taktım araca... Açıklamalarda birde şöyle birşey yazıyordu.. Ayarlanabilir... Dururmuyum açtım tabi içini.... baktım 4 tane potans var içinde üzerleri boyayala kapatılmış... daldırdım tornavidayı başladım döndürmeye... sensörleri bağladım bir baktım tüm sensörler 0 gösteriyor...
o yana döndür bu yana döndür yok... gitti sensörler...
Aradım HB yi dedim böyle böyle... Gönderin bize dediler.. Gönderdim... tabi tamponda 4 tane delik... her birine başparmağım giriyor.. Tampoan boydan boya bant çektim kağıt bant... Sırf o delikler gözükmesin diye
O ara küçük bir badire atlattım aracın tamponu nu boyatmam gerekti... Allah yüzüme baktı herhalde.. Sensörleri söküp göndermesem 3 günlük sensörler sizlere ömür... HB den haber geldi iade alıyoruz diye... ben sadece metraj gösterenini almıştım üzerine biraz daha para verip seslisini aldım... Ama kusuru şuydu ki sensörler siyahtı... Tamamen boyatmak yerine farklı bir şey denedim ve bence gayet güzel ve sıradışı oldu...
Şimdi başlayalım kurulum aşamamıza...
Öncelikle tampon üzerinde ölçülerimizi alıyoruz... bunu şu şekilde yapabiliriz...
1) Amblem hizasını tamponun merkezi kabul eder ona göre 30-40 Cm arayla ölçü alabiliriz...
2) Tamponu uçtan uca ölçüp, yanlarını çıkartıp kalan mesafeyi 3 e bölerek yapabiliriz... ben ikinci yöntemi kullandım...
Aldığımız ölçüler üzerine yerden yüksekliği eşit olacak şekilde ufak delikler deliyoruz... Bunun amacı matkabın kayarak tampona zarar vermesini engellemek...
Daha sonra delme işlemine başlıyoruz... Dikkat etmeniz gereken nokta matkap tamponun plastiğini delmeyi bitirdiğinde kontrolünüz dışında öne gidiyor ve matkabın mandreni tampona çarpıyor... Ben daha önceden çok fazla matkap kullandığımdan bunu biliyordum ve önlemimi aldım... Size de tavsiye ederim... Herhangi bir kağıt parçasını yada karton parçasını matkabın delici ucuna geçirdiğinizde matkap çarpsa bile tamponun boyasına zarar vermiyor....
Tüm delikler delindikten sonra...
Sensörlerimizi takabilmek için tamponun içindeki straforu aşındırıyoruz... Tampon demirine kadar aşındırdıktan sonra aşındırdığımız yerlerden yere doğru delik açıyoruz kabloları çıkartmak için... Ben yapısını bilmediğimden tampon destek demirini delmem gerekti buda byaaa bir zor oldu hiç gerek yok... Straforu aşındırıp kabloyu çıkartmanız yeterli...
Şimdi sensörlerden beyine kablo çekmemiz gerekiyor... Bunun için bagajın yan duvarındaki herhangi bir plastiği sökyoruz.. Sağ yada sol farketmez... Bunun nasıl söküldüğünü öğrenmek isteyen arkadaşlar Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş Yap konumu ziyaret edebilir...
Söktüğünüzde sac üzerinde dikdörtgen şeklinde bir kapak göreceksiniz... her iki taraftada var bu kapaktan... O kapaktan kabloları bagaj içerisine alacaksınız... Şimdi sıra Ana Ünite bağlantısında... Renkleri tam hatırlamıyorum fakat basit bir led yada avometre ile bunu tespit edebilirsiniz...
Bunu tespit etmek için; 1K lık bir direnci ledin bacağına lehimliyoruz... Led in - bacağını yani kısa olan bacağını arka stop grubuna giden kablo demetindeki siyah kabloya sokuyoruz... Uzun bacağını yani + yı ise sırayla oradaki kablolara değiriyoruz... Hangisi yanarsa o kablo geri vites lambasının beslemesidir... Tabi bu işlem için aracımızı geri vitese takıp geri vites lambaları yanıncaya kadar kontağımızı açıyoruz...
Bu kabloyuda bulduktan sonra + - ye dikkat ederek ana ünitenin güç bağlantısını yapıyoruz...
daha sonra ana ünitenin üzerine sensörlerden gelen kabloları monte ediyoruz... Eğer sensörünüz bi bi bi sesli ise şanslısınız... Montaj burada bitti... Ama eğer bi bi bi yle yetinmediyseniz montaj daha yeni başlıyor... ön tarafa konulması gereken gösterge için, göstergeyi hangi tarafa sabitleyecekseniz o tarafın plastik kaplamalarını çıkartarak kabloyu öne götürmeniz gerekiyor... Bunuda yaptıktan sonra montaj bitiyor... hayırlı olsun... Aslında hiç zor değil... Sadece biraz zaman kaybettiren yorucu bir iş...
Fotoğraflardaki farklılık yaptırdığım APP plakanın düşmesinden kaynaklanıyor... Plakasız gezmemek için orjinalleri taktım... Birde o ara tampon boyası işin içine girince bir süre yaptıramadım zaten plaka...
Ve işte bahsettiğim farklı tasarım... Tabiii amuda kalkmıyor ama hiç değilse sıradışı
Haaaa şunuda ekleyeyim... Artık annemle babam arabaya her bindiğinde ' Turaç iyiki yaptın bunu yıllarca boşuna uğraşmışız' diyorlar.. hele de annem
Bu arada annem direksiyon eğitmenidir... Yılların şöförü 14-15 yıldır araç kullanıyor maşallahı vardır ama geri vites takıntımız vardı birazcık sensörler sayesinde onu da hallettik artık...
Buyrun her daim yanınızdaki bayan Co-Pilotunuz