Aldığım anahtar üzerinde bagaj açma butonu var ama bizim bagajlar telli sistem olduğundan ana üniteyle direkt açmak mümkün değildi... O günden beri şimşekler çakıyor ne yapsam ne etsem... Yaptım... Malzemeler... Tofaş tip merkezi kilit motoru 6-7m kadar kablo 12V röle(Ben 5 bacaklı mini baskı devrelerde kullanılanlardan kullandım) ve tabiki sabırrr...
Şimdi öncelikle kablomuzu çekelim... Bu işlem için tavan kaplamasını tutan plastikleri sökmemiz gerekecek... Öncelikle şöför kapısındaki alt kaplamayı çıkarıyoruz... Ardından arka kapıdaki kaplamayı... Orta direk alt... Orta direk üst(bunun için emniyet kemerini sökmemiz gerekiyor)... Arka direk kaplaması... ve en son olarakta ön direk kaplaması... Ön direği en son çıkarmamızın sebebi konsol bu kaplamanın ucunu tutuyor... Bu sebeple tam olarak sökemiyoruz... Amacımız, tüm tırnaklardan kurtardıktan sonra tam olarak yerinden çıkarmaya gerek kalmadan kabloyu geçirmek... Buradan kablonun ucunu geçirip eşya cebinin arkasından kabloyu alıyoruz... Yarım metre kadar kablo bırakıp ön direk kaplamasını kapatıyoruz... Arka direğin bagaja açılan kısmından kablomuzu geçiriyoruz ve arka direk kaplamasını da kapatıyoruz... Ardından orta direk kaplamalarını da kapatarak işimize devam ediyoruz... Şimdi bagaja açılan yerden kablomuzu çıkardıktan sonra bagaj direğinin içinden kablomuzu bagaj kapağına alıyoruz... Ben düzgün durması için böyle yaptım... uğraştırdı biraz bu beni... Ugraşmayayım diyorsanız dışından da taşıyabilirsiniz kabloyu herhangi bir sakıncası olmaz...
Kablomuzu da taşıdıktan sonra kilidin dışındaki plastik kapağı çıkartıyoruz... Tam köşesinden bir delik açıyoruz... Ben ilk önce ortaya doğru açtım ve sonuç ortada... Boşuna açılan bir delik...
Deliğimizi de açtıktan sonra Uzun telin kıvrılan kısmını içeride bırakacak şekilde telimizi delikten geçiriyoruz... Telimizi geçirdikten sonra bu kapağı yerine takıyoruz... Ve işin en gıcık kısımlarından biri... Uygun konumu bulma... Bunun için motoru çekili duruma getiriyoruz... Daha sonra bu çekili halde iken ordaki tel in kapağın en sonuna geldiğinden emin oluyoruz... Kabaca bu ölçüyü alırsak iki demiri birbirine eklerken ince ayar yapma şansımız olur... önemli olan motorun yarı konumda kalmaması... Eğer yarıda kalırsa motora zarar gelebilir(!)... Uygun konumu da bulduktan sonra bagaj sacına bir tane vida deliği açıyoruz ve motoru bu deliğe sabitliyoruz... Dikkat edilecek olan husus vidayı tam sıkmıyoruz... Eğer tam sıkarsak motor bagaj sacına doğru yukarıya kalkıyor ve elektrik geldiğinde saca değmiş olduğu için motor çekemiyor... Bunuda hallettikten sonra ikinci demir ile birinci teli birbirine ekliyoruz... İkinci demirin uzun deliklerinin tam ortasından bir tane vida deliği açmanız demiri sabit tutmak için yeterli olacaktır... Bunu da ince ayar olarak tellerin konumunu ayarlayarak yaptıktan sonra sıra elektrik bağlantısında...
Benim merkezi kilit beyninin gücü bu iş için yetmedi... Bu yüzden "Daha önceden" aküden direkt olarak içeriye çektiğim kabloyu kullandım elektrik tesisatında... Geçişi de bir röleden yardım aldım... Yaptığım röle bağlantısı şu şekilde...
Röle'nin 5 adet bacağı var... Bunlardan biri + diğeri - besleme... + Beslemeyi herhangi bir + ucundan alabilirsiniz... - beslemeyi ise merkezi kilit modülünüzün bagaj açma kablosundan alıyorsunuz... Bu şekilde + sürekli röle bobini üzerinde beklerken, uzaktan kumandadan bagajı açtığınız an - de bobine gelecek ve bobin harekete geçecek yani röle çekilecek...
Rölenin COM ucuna herhangi bir - bağlıyoruz... Normalde Kapalı ucuna ise bagaja çektiğimiz kablonun - ucunu... Rölenin 5. bacağı olan normalde açık boşta kalıyor... Bagaja çektiğimiz kablonun + ucuna ise YÜKSEK AMPER TAŞIYABİLECEK BİR YERDEN + bağlıyoruz... Ben direk aküden çekmiştim fakat kontaktan da alınabilir bu güç... Bu şekilde elektrik bağlantısını da tamamlıyoruz...
Ve sonuç;