Porsche Tarihi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


1875:
3 Eylülde, Ferdinand Porsche,  Maffersdorf 'un Bohemian kasabasında dünyaya geldi. 1889'da oradaki ilkokul ve Reichenberg'teki Staatsgewerbeschule'a (Eyalet Meslek Okulu) katıldıktan sonra çırak olarak babasının işine girdi.

1900:
Lohner-Porsche elektrikli arabası Paris'teki Dünya Fuar'ında sergilendi. Genç mühendis Ferdinand Porsche'nin tekerlek göbeği motorları ona uluslararası bir ün kazandırır. Aynı yıl, petrol/elektrikli aracın yanı sıra dünyada bir ilk olan 4 çekişli bir yarış aracı geliştirir.

1906:
Ferdinand Porsche, Wiener Neustadt'taki Austro-Daimler'da Teknik Müdür olur. Sadece 31 yaşındayken, Avrupa'nın en büyük otomotiv kuruluşlarından birinin model yelpazesinden sorumlu olur.

1909:
Daha sonraları 'Ferry' olarak bilinen Ferdinand Anton Ernst Porsche, 19 Eylülde Wiener Neustadt'ta dünyaya gelir.

1910:
Ferdinand Porsche tarafından dizayn edilen Austro-Daimler gezinti arabası Prince Henry Yarışlarında üçlü bir zafer kazanır. Kazanan aracı Ferdinand Porsche'nin kendisi kullanır.

1923:
Stuttgart'taki Daimler-Motoren-Gesellschaft'ın Teknik Müdür ve Kurul Üyesi olarak Ferdinand Porsche efsanevi Mercedes Compressor Spor Aracı'nı dizayn eder. Aynı yıl,geliştirilen 2 litrelik yarış arabası Targa Florio'yu kazanır. Mercedes-Benz S-Tipi modelleri 1927’den itibaren uluslararası motor sporlarının hakimi  olur.

1931:
Kariyerinin taçlanmasıyla Ferdinan Porsche, 25 Nisanda Stuttgart'ta "motor ve araç dizaynında mühendislik ve danışma" için bir büro açar. Wanderer, Zündapp ve NSU gibi ünlü üreticilerin araçlarının yanında Porsche bükülme çubuğu gibi trend belirleyen çözümleri de içinde barındırır.

1933:
Porsche, Otomobil Birliği için 16 silindirli bir Grand Prix yarış arabası geliştirir. NSU'ya geliştirilen bu kompakt araç (Tip 32) için dizayn edilen arkadan motorlu araç sistemi son olarak Volkswagen Beetle'da kullanılır.

1934:
Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG şirketi, Alman Volkswagen'inin dizayn ve yapımı için resmi bir sipariş alır. Sadece 1 yıl sonra VW prototibinin test sürüşü yapılır. 'Ur Beetle' Stuttgart'taki Porsche villasının garajında birleştirilir.

1935:
Ferdinand Alexander Porsche, Ferry'nin en büyük oğlu 11 Aralık’ta Stuttgart'ta dünyaya gelir.

1936:
Tip 60'ın yol çalışmalarına paralel, üretim tesisleri, 'KdF-Wagen' olarak yeniden adlandırılan Volkswagen için Ferdinand Porsche'nin yönetimi altında üretilir.

1939:
Tip 64'ün dizaynı altında, coupe  tarzı 3 yarış arabası Zuffenhausen'daki Porsche'ta geliştirilir. Uzun mesafe dayanıklılık yarışması için oluşturulan 'Berlin–Rom-Wagen', sonraki tüm Porsche spor arabalarının atası olarak kabul edilir.

1944:
Savaş koşulları nedeniyle, Porsche KG mühendislik ofisi, Avusturya Carinthia eyaletindeki Gmünd'e taşınır.

1946:
Ferdinand Porsche'un oğlu Ferry'nin yönetimi altındaki tüm 4 çeker Grand Prix yarış arabalarının dizaynı – 'Cisitalia' (Tip 360) – İtalyan sanayici Piero Dusio için başladı.

1948:
356, Porsche adını taşıyan ilk spor arabadır. 'No. 1', Haziran ayında yol sertifikasını alır. Sadece 1 ay sonra, orta motorlu hafif roadster ilk sınıf zaferini the Innsbruck Stadtrennen'de kazanır.

1950:
Porsche, KG Stuttgart-Zuffenhausen'e geri döner ve Porsche 356 modelinin seri üretimini başlatır.

1951:
Şirketin kurucusu Ferdinand Porsche, 30 Ocak'ta 75 yaşında hayata gözlerini yumar. 356 SL'in 24 Hours of Le Mans'daki üstün zaferi ile genç spor araba üreticisi Porsche uluslar arası beğeni toplar.

1953:
Porsche 550 Spyder Paris Auto Show'da tanıtılır. Oldukça güçlü, 4 eksantrik mili bulunan bir motorla çalışan bu hafif ve çevik yarış arabası, sayısız uluslar arası zafere imza atar.

1956:
10,000. Porsche 356'nın üretimi, şirketin kuruluşunun 25. yıl dönümü ile aynı tarihte tamamlanarak fabrikadan çıkar. Porsche 550 A Spyder, Targa Florio'da ilk kez tüm alanlarda zafer kazanır.

1960:
Porsche 718 RS 60, ilk yarış sezonu boyunca Targa Florio ve 12 Hours of Sebring'de tüm alanlarda zaferler elde eder. Formula 2'de, Porsche, Type 718/2 ile Aintree, Büyük Britanya'da birincilik, ikincilik ve üçüncülükle bitiş çizgisine ulaşır.

1962:
Nisan ayında, 50,000. 356 B modeli Porsche seri üretim hattından çıkar. Weissach'ta, yeni test pistlerinin ilk segmenti kullanıma hazır hale gelir. Porsche 804, Formula 1'de French Grand Prix şampiyonu olur.

1964:
Önceki yıl ‘901' olarak piyasaya sürülen Porsche 911'in seri üretimine başlanır.  Ferdinand Alexander Porsche tarafından benzer şekilde tasarlanan Porsche 904 Carrera GTS, olağanüstü tasarımı ve öne çıkan performansı ile beğeni kazanır.

1965:
‘Güvenli Cabriolet' olarak sunulan Porsche 911 Targa tanıtılır ve 1966 yılında bu aracın seri üretimine başlanır.

1967:
Porsche 906 Carrera 6'nın bir önceki yıl elde ettiği başarının ardından, Zuffenhausen fabrika ekibi, Targa Florio'da Porsche 910 ile üçlü bir zafer kazanır. Porsche, Nürburgring'deki 1,000-kilometrelik efsanevi yarışta ilk kez tüm alanlarda zafer elde eder.

1968:
Porsche, Type 907-8 ile 24 Hours of Daytona'da tüm alanlardaki kapsamlı zaferini elde eder. Nürburgring'deki 1,000-kilometrelik yarışta ve Targa Florio'da önceki yıllarda elde edilen büyük başarılar tekrarlanır. 911T Monte Carlo Rallisi'nin şampiyonu olur.

1969:
Frankfurt Auto Show'da, orta motorlu VW-Porsche 914 model spor arabanın tanıtımı yapılır. Monte Carlo Rallisi ve Targa Florio'nun ardından, Porsche, 908/02 ve yeni 917 ile ilk kez Makes Dünya Şampiyonası'nın galibi olur.

1970:
On olası zaferden dokuzu ile Porsche, ikinci Makes Dünya Şampiyonası galibiyetini elde eder. 24 Hours of Le Mans'da, Hans Herrmann ve Dickie Attwood Porsche 917 ile tüm alanlarda ilk galibiyetlerini kaydederler.

1971:
Weissach'ta bulunan yeni Porsche Geliştirme Merkezi'nin resmi açılışı yapılır. Porsche, 24 Hours of Le Mans ve Makes Dünya Şampiyonası'nda motor sporları alanında yine en iyi dereceleri elde eder.

1972:
Porsche KG, Denetim Kurulu Başkanı Ferry Porsche yönetiminde halka tanıtılır. Porsche 911 Carrera RS 2.7, en iyi spor araba modeli olarak piyasaya sürülür.

1973:
"Dr. Ing h.c. F. Porsche AG" resmi olarak ticaret siciline girer. Güvenlik tamponlu "G serisinin' 911 model yelpazesi tanıtılır. Can-Am yarış serilerinde, Porsche 917/30 rahatlıkla galip gelir.

1974:
Petrol krizinin en yoğun hissedildiği dönemde, Paris Auto Show'da, Porsche, dünyanın ilk egzoz turbo şarjlı ve basınç regülatörlü spor araba üretimi olan 911 Turbo modelini tanıtır.

1975:
924 modeli ile Porsche, ilk kez enine dingil konfigürasyonu ile ön motorlu bir spor araba üretir. Porsche, gövde çeliğinde çift taraflı galvanizleme işlemi kullanan ilk araba üreticisi olur.

1976:
Porsche 935 ve 936 yarış arabaları Sports Car ve Makes sıralamalarındaki Dünya Şampiyonalarında çift birincilik elde eder.

1977:
911'in halefi olarak kabul edilen Porsche 928, teknoloji ve tasarımda yeniliklere sahne olur. Yüksek performanslı lüks spor arabanın güç kaynağı, hafif metal alaşım V8 motorudur. Type 935 ile Makes Dünya Şampiyonası'nda elde ettiği unvanının yanı sıra, Porsche, Type 936 ile yine 24 Hours of Le Mans şampiyonu olur.

1981:
163 beygir gücü ve 4 silindire sahip motoru ile Porsche 944, enine dingilli model serisini sonlandırır. Porsche 936/81'in Le Mans'da tüm alanlarda elde ettiği zafer, şirketin 50. yıl dönümünü taçlandırır.

1982:
911 SC Cabriolet modeli ile Porsche, klasik spor araba modelinin üstü açık bir versiyonunu sunar. Types 956/962 ile Porsche, 1982-1989 yılları arasında Team, Constructor ve Driver Dünya Şampiyonalarında beş şampiyonluk elde eder. Bunlara ek olarak, bu spor araba en az altı Le Mans zaferi kazanır.

1984:
Porsche tarafından inşa edilen "TAG-Turbo" Formula 1 enerji santrali üç Dünya Şampiyonluğundan ilkini elde eder. Makes Dünya Şampiyonası'nda kazandığı unvanın yanı sıra, 911 Carrera 4x4 modeli ile Porsche Paris-Dakar Rallisi'ndeki ilk şampiyonluğunu elde eder.

1985:
Yüksek performansa sahip, ileri teknoloji ürünü Porsche 959, Frankfurt Auto Show'da tanıtılır. Bundan kısa bir süre sonra, Pharaoh Rallisi'nde şampiyonluk elde eder. Takip eden yılda ise, 959 Paris-Dakar Rallisi'nden yine zaferle döner.

1988:
911 modelinin 25. yıl dönümünde, Porsche, yeni geliştirilen dört çeker 911 Carrera 4 modelini tanıtır.

1989:
Yeni "Tiptronik' otomatik vites kutusu sistemine sahip Porsche 911 Carrera ilk kez tanıtılır. Coupé, Cabriolet ve Targa gövde seçenekleri sunulur.

1991:
Porsche, Almanya'nın, tüm üretim modellerinde hem sürücü hem de ön koltuktaki yolcu için hava yastığını standart donanım olarak bulunduran ilk araba üreticisi olur.

1993:
Detroit Motor Show'da, Porsche, Boxster adını verdiği, boxer tip orta motorlu bir roadster modeli çalışmasını görücüye çıkarır. Tamamen yenilenen 911 Carrera, Frankfurt Motor Show'da ilk kez sergilenir.

1995:
Emisyon Kontrol Sistemi OBD II ile 911 Turbo, dünyanın en düşük emisyona sahip üretim aracı olur. 911 Carrera 4S modelinin yanı sıra, 911 Targa modeli de sağlam cam tavanı ile model yelpazesini genişletir. Aynı zamanda motor sporları alanında yarışabilen Porsche 911 GT2, sınırlı sayıda piyasaya sürülür.

1996:
Yalnızca 31/2 yıllık gelişim sürecinin ardından, Porsche Boxster üretimi başlatılır. 1 milyonuncu Porsche, 15 Temmuz'da Zuffenhausen üretim hattından çıkar.

1997:
‘Dönüşüm 911' mottosu altında, yeni nesil Porsche 911 Carrera modeli tanıtılır. İlk kez su soğutmalı dört valflı altı silindirli yatay karşıt motor kullanılmıştır. Yüksek talebi karşılayabilmek için, Boxster, Finlandiya'daki Valmet Automotive tarafından da üretilmeye başlanır.

1998:
Ferry Porsche, 27 Mart'ta, 88 yaşında hayata gözlerini yumar. Üçüncü serinin üretimini başlatma kararı açıklanır - Cayenne yola çıkar. 911 GT1'ile Porsche, Le Mans'da çift zafer kazanır ve böylece hanesine toplam 16 galibiyet yazdırmış olur.

1999:
911 GT3 ile Porsche, 911 serisini olağanüstü spor bir versiyonla zirveye taşır. Orta motorlu roadster modelinin yüksek performanslı bir versiyonu olan Boxster S piyasaya çıkar. Porsche Seramik Kompozit Fren (PCBB) dünyaya ilk kez tanıtılır.

2000:
Porsche, yüksek performanslı Carrera GTS spor aracının dünya prömiyerini Paris’te bulunan Louvre’da gerçekleştirir. Yola çıkmaya hazır konsept araçta, karbon fiber şasi ve 10 silindirli, doğal havalandırmalı bir motor bulunur. Çok amaçlı Cayenne SUV için, Leipzig’de yeni bir Porsche montaj tesisi inşa edilmeye başlanır.

2001:
Yeni 911 GT2, standart olarak PCCB Porsche Seramik Kompozit Fren donanımına sahiptir ve 462 beygir gücü sunar. Yeni nesil 911 Carrera, ayarlanabilir valf yüksekliği ile 3.6 litrelik motora sahiptir. 911 Carrera 4S ve 911 Targa olarak yeni versiyonları mevcuttur.

2002:
Porsche üçüncü serisini tanıtır: spor ve off-road Cayenne SUV. VarioCam teknolojisi ile yenilenen Boxster, daha düşük tüketim ve emisyon değerleri ile eş zamanlı güç yükseltme özelliklerine sahiptir.

2003:
Porsche Carrera GT modelinin seri üretimine Leipzig’de başlanır. 2006 yılı itibariyle, toplam 1,270 adet hızlı (330 km/s hıza kadar), yüksek performanslı spor aracın üretimi tamamlanmıştır. Yeni Porsche 911 GT3 ve 911 GT3 RS modellerine ek olarak, 911Turbo Cabriolet ve 911 Carrera 4S Cabriolet de üretim hattını genişletir.

2004:
Yeni nesil 911 ve Boxster spor araba serilerinin Basic ve S versiyonları tanıtılmıştır.

2005:
6 silindirli boxer tipi orta motorlu Porsche Cayman S ilk kez Frankfurt Auto Show’da sergilenmiştir. Bununla birlikte, model yelpazesi, Coupé ve Cabriolet versiyonlarında 911 Carrera 4 ve 911 Carrera 4S ile genişletilmiştir. Zuffenhausen’da yeni Porsche Müzesi’nin inşasına başlanır.

2006:
Yeni 911 GT3 modelinin yanı sıra, 521 beygir gücüne sahip Cayenne Turbo S güçte yeni bir zirveyi işaret eder. Değişken Türbin Geometrisi (VTG) özellikli yeni 911 Turbo modeli Cenevre’de tanıtılır. 245 beygir gücüne sahip Cayman, model yelpazesini zirveye taşır. 911 GT3 RS ve 911Targa 4 modelleri yelpazeye dahil olur. Porsche RS Spyder prototipi, amerikan Le Mans serilerinde LMP2 sınıfında şampiyonluk zaferi elde eder. Üretim olanaklarının genişletilmesine Leipzig’de başlanır. 2009 yılında Panamera’nın montajına başlanır.

2007:
Porsche 911 GT2 modeli ile (Karma: 12.5 l/100 km; CO2 emisyonları: 298 g/km)*, en hızlı ve en güçlü 911 modeli Kasım ayında piyasaya sürülür. Yeni Cayenne GTS daha fazla performans ve çevikliğin yanı sıra daha doğrudan tepkiler sunar. Güçlendirilmiş 4.8 litrelik V8 motoru 405 beygir gücündedir. ALMS başarı hikayesi 2. nesil RS Spyder ile devam eder: 12 yarış, 11 sınıf zaferi, tüm alanlarda 8 zafer, Team, Constructor ve Driver Dünya Şampiyonlukları.

2008:
Porsche Doppelkupplung (PDK) çift debriyaj kavrama, doğrudan yakıt enjeksiyonu (DFI) ve yeni PCM, 2. nesil 997 modelinin öne çıkan özellikleridir.

2009:
Ferry Porsche yaşasaydı 100. yaş gününü kutluyor ve gurur duyuyor olacaktı: Yeni Panamera, spor araba teknolojisini, birinci sınıf otomotiv ve ‘lüks’ kavramının son derece dinamik biçimde algılanan yorumuna taşır. Yeni 911 GT3 (Karma: 12.6 l/100 km (22.4 mpg); CO2 emisyonları: 309 g/km)*, 911 modelinin o güne kadar ki en kararlı şeklini sunar. Yeni 911 Turbo modeli (PDK ile Karma: 11.4 l/100 km; CO2 emisyonları: 272 g/km)*, Porsche’de, olağan üstü etkinlik ve öne çıkan performansın ayrılmaz kavramlar olduğunu kanıtlar: Doğrudan yakıt enjeksiyonu (DFI), Değişken Türbin Geometrisi (VTG), VarioCam Plus ve Porsche Doppelkupplung (PDK) çift debriyaj kavrama özellikleriyle yalnızca 11.4 l/100 km’de (24.8 mpg) 500 beygir gücü üretir. Yeni Boxster ve Cayman modelleri aynı zamanda daha güçlü ve etkindir. Zuffenhausen’da, şirket merkezinin hemen yanında, Porsche Müzesi açılır.

2010:
911 GT3 R Hybrid, Nürburgring'deki yarışta sahneye çıktığında, Porsche Prensibi'nin düşük emisyon, düşük tüketim hibrid konseptlere nasıl uygulanabileceğini gösterir. Yarış pistine yönelik hibrid teknoloji.

Geneva Motor Show'da Porsche bir konsept çalışması sunar: yüksek performanslı hibrid 918 Spyder. 21. yüzyıl spor arabaya yönelik hibrid teknoloji.

Boxster Spyder (Karma: 9.4 l/100 km (30.1 mpg); CO2 emisyonları: 223 g/km)* ile Porsche yeni bir roadster hayalini gerçeğe dönüştürür – daha da orijinal, dinamik ve öncekinden çok daha özgür. Yeni nesil Cayenne performans SUV, benzinli, dizel, turbo veya hibrid teknoloji ile çalışan 6 ve 8 silindirli motorlarla piyasaya sürülür. Ağırlığın önemli ölçüde azaltılmasının büyük etkisiyle – önceki Cayenne modeline kıyasla 185 kilograma kadar – yakıt tüketimi %23'e ve CO2 emisyonları da %26'ya kadar azaltılmıştır. Panamera (Karma: 9.3 l/100 km; CO2 emisyonları: 265 g/km)* ve Panamera 4 (Karma: 9.6 l/100 km; CO2 emisyonları: 225 g/km)* ile, Gran Turismo yelpazesine iki yeni sürüş seçeneği eklenir.

2011:
Detroit Auto Show'da, Porsche 918 RSR yarış laboratuarını ilk kez tanıtacaktır. Porsche, bu laboratuarı, hibrid teknolojisini yarış pistinde test etmek ve Porsche Akıllı Performansı fikrinin kapsamını göstermek için kullanır. Sonuç olarak, hibrid teknoloji yarış arabaları için bir sürüş türü olarak kullanılacaksa, kendini yarış pistinde kanıtlaması gerekir.

Yeni Boxster E tam anlamıyla çığır açar: Bu araştırma aracı tamamen yanmalı motor olmaksızın çalışır ve Federal Electric Mobility girişiminin bir parçası olarak Stuttgart metropol alanında bir ilke imza atmayı hedefler. Araştırma projesinden elde edilen sonuçlar, gelecekteki Porsche modellerinin geliştirilmesinde kullanılacaktır.

Porsche, 911 Porsche Identity adındaki yeni nesil spor araba ikonunu sunar. 21. yüzyıl aracı. Tamamen kendine özgü tasarım. Yarış pistinde doğmuş bir teknoloji. 1963'ten beri standardını koruyan etki.




Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
vedatım bu markanın altına hiç bir şey yazılmaması beni gerçekten çok üzdü.. ne ferrarisi ne lambosu performans otomobilleri arasında çok değişik bir teknolojisi olan lider bir marka olarak tek geçiyorum.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bencede öyle abi. Konular daha yeni, kademe kademe, detaylı incelemelere de başlayacağız Allah'ın iziniyle. Sizde bildiklerinizle bizi aydınlatırsanız seviniriz Ersin abi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
vedatım bu markanın altına hiç bir şey yazılmaması beni gerçekten çok üzdü.. ne ferrarisi ne lambosu performans otomobilleri arasında çok değişik bir teknolojisi olan lider bir marka olarak tek geçiyorum.


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Uğur gündüz foruma giremiyorum biliyosun  şimdi gördüm.. bence yazılacak çok şey var belki de mesleğimiz gereği alman menşei li alet edevat makine gibi şeyleri çok kullandığımız için bizde öyle bir güven oluştu.. kesinlikle alman sanayisine tekniğine hayranlığım var milletine ve insanlarına böyle bir şey söz konusu değil..


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Alman disiplini zaten bizim sektörde meşurdur abi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uğur gündüz foruma giremiyorum biliyosun  şimdi gördüm.. bence yazılacak çok şey var belki de mesleğimiz gereği alman menşei li alet edevat makine gibi şeyleri çok kullandığımız için bizde öyle bir güven oluştu.. kesinlikle alman sanayisine tekniğine hayranlığım var milletine ve insanlarına böyle bir şey söz konusu değil..



Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bu araçlara gelince benim incelediğim çok şey var mesela 98 yılına kadar üretilmiş bütün modellerinin hava soğutmalı olduğunu biliyormuydun Uğur.. ve bu modelller birçok yarışlarda birçok güçlü rakiplerinden sıyrılarak birinci olmuşlardır..


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Acaba porsche hiç wankel motor kullanmış mıdır araçlarında Ersin abi?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu araçlara gelince benim incelediğim çok şey var mesela 98 yılına kadar üretilmiş bütün modellerinin hava soğutmalı olduğunu biliyormuydun Uğur.. ve bu modelller birçok yarışlarda birçok güçlü rakiplerinden sıyrılarak birinci olmuşlardır..


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
benim bildiğim yok.. ama motorlarının birçok rakiplerine göre farklılıkları var mesela çok düşük hacimlerle çok yüksek beygir gücü elde edebilme kabiliyetine sahip ayrıca tork değerleri de daha düşük devirlerde kendini gösterebiliyor.. hareketli eksantrik mili(vario cam plus) değişken geometrili turbo sistemi(ilk yapan) altı silindir için altı adet yağ pompası kullanmak boksör motor sistemi gibi birçok ilkleri yapan firma


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Boksör motoru ilk Porsche mi üretti. Ben ilk Audi üretti diye duymuştum ama yanlışta olabilir. Çünkü anlatan arkadaş usta atıcıydı :)



Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
benim bildiğim yok.. ama motorlarının birçok rakiplerine göre farklılıkları var mesela çok düşük hacimlerle çok yüksek beygir gücü elde edebilme kabiliyetine sahip ayrıca tork değerleri de daha düşük devirlerde kendini gösterebiliyor.. hareketli eksantrik mili(vario cam plus) değişken geometrili turbo sistemi(ilk yapan) altı silindir için altı adet yağ pompası kullanmak boksör motor sistemi gibi birçok ilkleri yapan firma


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
audi nin boksör motoru olduğunu daha yeni duyuyorum.. aslında boksör motorun bir esprisi yok Uğur.. sadece yüksekliği az olan araçlarda büyük hacimli motorları küçük hacimlere yerleştirmek için o kadar.. biliyosun Porsche motorlarını genellikle arkaya yerleştiriyor bu alanda dikine olan hacim arka akslardan ve diferansiyel sisteminden dolayı yok gibi bunlarda boksör motorları dizayn edip yerleştirmişler.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bilgilendirme için teşekkürler ÜSTAD :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
audi nin boksör motoru olduğunu daha yeni duyuyorum.. aslında boksör motorun bir esprisi yok Uğur.. sadece yüksekliği az olan araçlarda büyük hacimli motorları küçük hacimlere yerleştirmek için o kadar.. biliyosun Porsche motorlarını genellikle arkaya yerleştiriyor bu alanda dikine olan hacim arka akslardan ve diferansiyel sisteminden dolayı yok gibi bunlarda boksör motorları dizayn edip yerleştirmişler.


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yok canım ne üstadı büyütmeyelim vedatım.  ;)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
:) :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yok canım ne üstadı büyütmeyelim vedatım.  ;)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33