Senelerdir Opel Corsa B 1.2 Swing kullandıktan sonra arabamızı değiştirmeye karar verdik. İkinci el almaktansa sıfır araba alalım diye düşündük. Dacia Sandero Stepway 1.5 turbo dizel otomatik aldık.
İyi de ettik.
Dacia dendiğinde eskiden aklıma çok hoş şeyler gelmiyordu. Sürekli arıza veren, sorunlu bir araba diye sağdan soldan duyuyordum.
Bundan 2 ay önce Düzce'de test sürüşü yapmaya gittik. İlk Duster'ı denedik. Güzel bir araba, ama çok iri arabalar bana göre değil. Yani ben daha çok küçük arabaları seviyorum (gerçi Sandero da hiç küçük sayılmaz artık). Duster hiç de fena değildi, ama bir de Sandero'yu deneyelim dedik. Sandero daha çok hoşuma gitti. Duster'dan daha küçük, daha sevimli geldi. Özellikleri de çok hoşuma gitti.
Yakıtı inanılmaz güzel. Eski arabamız 1.2 olmasına rağmen 1.5 olan Sandero çok daha uygun bir yakıt ekonomisine sahip. Dizel olması büyük etken. Geçenlerde depoyu tam doldurdum. İki hafta boyunca toplam 500 kilometre yol gittim. Cumartesi günü uzun yol yapacaktım, depoyu tamamlatayım dedim. 90 TL'lik yakıt aldı. 100 TL diyelim buna. Yani 500 kilometreyi 100 TL ile gitmişim. Arabayı ilk aldığımda depoyu tam doldurmuştum. Yazın ortasında araba ağzına kadar yük doluyken ve klima sonuna kadar açıkken 1200 küsür kilometre yol gittim ve depoda halen yakıt vardı. 1.000 kilometre garanti. Duruma göre 1.200 kilometreye de çıkabiliyor. Uzun yol yapmayı sevdiğim için dizelden yana tercih kullandım. Arabayı alalı 2 ay oldu, 7.000 kilometreyi çoktan devirdim. Yakıt anlamında kesinlikle ekonomik bir araba.
6 ileri vites var. Bu da çok güzel bir durum benim açımdan. Bizim araba otomatik vites, ama manuel modu da var. Manueli de otomatik gibi. Mesela manuel modda giderken gereksiz yere vites büyütmek istediğimde yol bilgisayarında bir uyarı çıkıyor ve vitesi büyütmüyor. Vites büyütmek gerektiği halde büyütmezsem yine bir uyarı çıkıyor ve araba vitesi büyütmemi söylüyor. Stop etme gibi bir durum söz konusu değil. Kavşaklarda yavaşlamam gerektiğinde kendisi küçültüyor.
Start-stop özelliği var.
Şehir içindeki kullanımlara uygun olarak ECO modu var. Gayet güzel işe yarıyor.
Yokuş kalkış desteği var. Rampada durunca tekrar kalkarken geriye doğru santim oynamıyor.
Yan aynalar ön panelden tek düğme ile kolayca ayarlanıyor.
Yol bilgisayarı çok işlevsel. Hava sıcaklığı, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe, en son yakıt alındıktan sonra ortalama ne kadar yakıt harcamışız, ortalama ne kadar hız yapmışız; hepsini gösteriyor.
Direksiyonda kumandalar var. Hız sabitleyici, hız limitleyici var. Özellikle TEDES bulunan yollarda çok ciddi işe yarıyor.
Dört cam otomatik. Çocuk kilidi var.
Biz arabayı opsiyonlu almıştık. 65.000 TL idi, biz 68.000 TL'ye aldık. Multimedya sistemi, televizyon, DVD, VCD, CD, geri görüş kamerası, navigasyon, GPS, park sensörleri falan var. Telefonu bir kez tanıttığımızda bluetooth aracılığı ile telefona hiç ellemeden sürüş esnasında telefon görüşmeleri yapmama olanak sağlıyor ve güzel bir özellik.
Direksiyonun ve koltuğun yüksekliği ayarlanabiliyor. Kol dayama var. Kokpitte birçok yerde ıvır zıvır koyulabilecek cepler var. Torpido gözü gayet hacimli. Bagaj hacmi hiç fena değil. Fırsat buldukça balık avına giden biri olarak bagaj beni tatmin etti açıkçası. İki olta çantası, beş olta, bir devasa av çantası olduğu halde bagaj dolmuyor.
Önde ve yanlarda hava yastıkları var. Kaygan yollarda kontrolü sağlayan özellikleri var.
90 HP olan araba oldukça seri. Yani çabuk hızlanıyor, az yoruluyor. Dik rampalarda çok seri yol alıyor. Bir offroad aracı olmamasına rağmen olumsuz yol koşullarında da oldukça iyi performans sergiliyor. Hatchback araba olmasına rağmen SUV görünümüne kavuşturulmuş bir araba.
Şu anda aklıma gelen özellikler bunlar. Kısacası, bir arabadan beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor.
Konforu hakkında çok fazla olumsuz görüş okumama rağmen ben çok memnun oldum. Yani benim konfordan beklentim hiçbir zaman sunroof, ısıtmalı koltuk, ısıtmalı direksiyon gibi şeyler olmadı.
Kötü yorumlar genellikle 2012 ve öncesi modeller için geçerli. 2017'de çok önemli değişiklikler ve makyajlama oldu.
Gördüğüm kadarıyla Dacia bir zamanlar Seat ve Skoda'nın yaptığını yapıyor. Yani Seat ve Skoda dendiğinde ortalama bir otomobil aklıma gelirdi hep. Ama son yıllarda gerek fiyat, gerekse performans ve konfor anlamında yanlarına yaklaşılmıyor. Dacia da buna benzer bir şekilde atağa geçti.
Bizim "Kuzgun"un fotoğraflarını paylaşmak istiyorum.