Öncelikle geçmiş olsun. Arabanın genleşme kabını her çalıştırmadan önce mutlaka kontrol et bir süre. Genleşme kabı ortalama 1,5-2 litre kadar su alıyor. Bu demek oluyor ki genleşme kabındaki suyun yarısını boşaltmış. Tahliye hortumu sanıyorum sağ farın oradan aşağı iniyor, sağ lastiğin oralarda bir yerde birikinti varsa muhtemelen oradan boşaltmıştır.
Bu aşamada yapman gereken kontroller var, Arbanın motorunu önüne aldığında, yani kaputu açtığında, sağ tarafta hararet müşürünün orada termostat var, onun üzerinde tahliye tapası var. Lastik sibobu kapağına benzer vidalı küçük bir kapak. Onun olduğu bölgeyi kontrol et. O tapadanda kaçırmış olabilir, yada termostatın motor bloğuna oturduğu yeri kontrol et. Bunların ikisi motorun sağında, kaputu açınca görürsün. Eğer oradan kaçırdıysa sol tekere giden yerlerde ıslanmıştır.
Birde motor yağı seviyesini kontrol et. Takipte ol. Yağda köpük veya yağın içinde su varsa bu durum üst kapak contasında sorun var demektir. Birde senden ricam genleşme tankının kapağını açıp oradan bir resim çek birde yağ çubuğunun resmini çek. Bakalım durum nedir.
Birde arabayı çalıştırdıktan sonra egzozdan buhar ve su geliyor mu? Bun yazdıklarımın hepsi üst kapak contasıyla alakalı. Bir teşhis koyarız inşallah
Geçmiş olsun.
merhabalar arkadaşlar, 1 hafta önce benim arabadan ( 2004 Megane 2 hb) Hareket Edip park ettikten sonra antifiriz döküldü olduğu yere. Borulara falan baktım sorun yoktu. Patlak çatlak gözükmüyor. Tam olarak da nerden döküldü tespit edemedim. Araba hararet de yapmadı, hala da kullanıyorum. Bi sıkıntı olur mu? Üzerine 1 lt kadar su ekledim, bir dahada dökülme taşma olmadı o günden sonra... Fikriniz nedir acaba?
Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi