Oğuz geçmiş olsun. Anlattıklarına göre bu sıkıntıyı daha önce Chevrolet Kalos'ta bir arkadaşımız yaşamıştı. (Yanlış yönlendirme olmasın) Fakat Kalos ile Cruze arasındaki fark, Kalos'un manuel şanzıman olmasıydı. Diyeceğim o ki hatayı şanzıman dan önce ateşleme sisteminden incelemeye başlamak gerekli diye düşünüyorum. Hem kestirme hemde ekonomik. İş otomatik şanzımana kadar giderse, şanzımanı sadece açtırıp geri toplattırmak (onarımsız) 650-750 TL civarında diye hatırlıyorum. Belkide daha yüksek. Neyse sözü fazla uzattım, ateşleme sistemi demiştik, aracın ateşleme bobinini kontrol ettirmeni tavsiye ederim. Sıralama yapalım daha iyi olur;
1. Ateşleme bobinleri (kontrol)
2. Buji (kontrol)
3. Buji kablosu (kontrol)
Galiba Cruze'larda bobinler tek parça sıralıydı. Eğer arıza varsa komple değişmesi gerekebilir.
Ekstrem olarak (zor ihtimal ama) Aracın katalizör ve oksijen sensörlerini de kontrol ettirin. Tıkalı katalizör devrin yükselmesine rağmen verimsiz motor gücüne sebep olabilir. Anlamanın bir yolu var, otoban veya cevre yolu gibi kesintisiz bir sürüşle yaklaşık 3-5 km aracınızı kullandıktan sonra durup motor kaputunu açıp egsoz manifoltunu gözlemleyin. Nar gibi kızarmışsa katalizör tıkanmış demektir. (Not: Cruze'da egzoz manifoltu döküm ise görebilirsiniz, kompozit malzeme ise anlamak mümkün olmaz)