sayın forumdaşlarım. malumunuz almış olduğum araçta bir çok sıkıntı yaşadım ve bu sıkıntılar allahın izni ile sonuncusu olan boğaz kelebeği sıkıntısınıda çözmüş bulunuyorum.
boğaz kelebeği kirlendiğinde arabada neler olduğunu sıralayacak olursak;
- araç çekiş gücü hissedilebilir seviyede düşmektedir.
- araç sürüş esnasında gereğinden fazla ısınmakta ve buna bağlı olarak araç stop etmektedir.
- araç kendi kendine gaz vermektedir. (aşağıda videoda görüldüğü gibi)
- araçta rolantide çalışırken bile boğulma sesi gelmektedir.
- araç seyir halinde iken gaz kesmekte ve stop etmektedir.
yukarıda saydıklarım kendi karşılaştığım sıkıntılardır.
videoda da görüldüğü üzere bu devir sıkıntısı sıcak havalarda aracı ilk çalıştırdığınızda başlayacaktır. biraz daha ileri safhalara gelindiğinde araç devir vermekte sıkıntı yaşayıp stop etmektedir.
bu sıkıntı yapmış olduğum araştırmalara göre tüplü araçların bir çoğunda meydana gelmektedir. en sık rastlanan arçların başında 206, bora, golf, bazı astralar gelmektedir. saymış olduğum araçları kötülemek amacım değil. sonuçta lpg şu an piyasada bulunan araçların orjinal yakıtı olmadığından tamamiyle yakıttan kaynaklı olarak meydana gelmektedir. bu modeller ve bir çok model araçta lpg kullanıp hiç sıkıntı yaşamayan sürücülerde mevcuttur. eğer herkes sıkıntı yaşasa taksicileri düşünmek istemiyorum bile. birde bu sorun enjeksiyonlu ve sıralı sistem araçlarda daha çok meydana geldiği forumlarda belirtilmektedir.
peki bu sorun olduğunda ne yapılması gerekmektedir;
- öncelikle aracın benzinde çalıştırılması gerekmektedir.
- daha sonra boğaz kelebeğine hava akımının geldiği hortum kelepçesinden sökünüz.
- piyasada 5 tl ye satılan balata spreylerinden alınız.
- bu spreyi araç 3000 devirde iken boğaz kelebeğinin kelebek kısmına sıkınız.
- bu işlemi bir kaç kez devam ediniz.
- aracın kontağını kapatınız. aracın bir süre soğuması için bekleyiniz.
yukarıdaki işlemleri yaptıktan sonra iki seçenek önünüze çıkmaktadır.
1. bu işlemi yetkili bir serviste yaptırıp aracın rolanti motoruna format attırmak.(en güvenilir olanı)
2. akü kablosunu çıkarıp taktıktan sonra aracı 100-150 km kadar benzinde kullanıp sonra tüpe geçmek.
ben ilk başta 1. sırada söylemiş olduğum şekilde yapmak istedim fakat servise gittiğimde boğaz kelebeğimin tamamen arızalı olduğunu yada boğaz kelebeğine giden kablolarda bir sıkıntı olması nedeniyle işlemin yapılmasının mümkün olmadığı belirtilmiş. hatta bu parçaların değişmesinin daha iyi olacağını bununda 1000 tl gibi bir maliyetinin olduğu belirtilmiştir. bu nedenle ben mecburiyetten 2. şıkkı yapmak zoruna kaldım. şu an aracım o kadar sessiz çalışıyor ki bazen ışıkta durduğumda stop etti sanıyorum. yukarıda saydığım hiç bir sıkıntı kalmadı.
peki sistemi o meblağı ödeyip yaptırmak doğrumu?
bu soruyada 5 yıl bu şekilde boraya binen bir abimizin verdiği cevabı aynen aktarıyorum.
" senin sıkıntının aynısı bendede vardı 2 sefer serviste boğaz kelebeği değiştirdim ama aradan 5 ay geçmeden tekrar aynı sıkıntı baş göstermeye başlamıştır. bende nette yaptığım araştırmadan benzinde çalıştırma yöntemini yaptım. 5 yıl sıkıntısız bi şekilde bindim"
ben yukarıdaki yöntemi denedim arkasından aracıma 20 gündür binmekteyim. ve 2000km yol yaptım. şeytan kulağına sıkıntı yaşamadım. yöntem %100 başarılı demem bu kadar servis, usta gibi adamların emeğine haksızlık olur. sonuçta bu iş onların uzmanlık alanı. deney 2001 model 206 rolland garrosta yapılmıştır.