Dizel araç vurdurulursa ne olur ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 307bursa

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 110
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • peugeot hayranları
  • Ad Soyad: Salih KAMİLOĞLU
  • Marka: PEUGEOT
  • Model: 307 ( 1.4 HDİ XR )
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Motorin
Diyelim ki olmadık yerde akü bitti takviye yapma şansınız yok ve aracı vurdurarak calistirdiniz . Bu olayın dizel veya benzinli araca ne gibi zararları vardır. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum. ..
Başkaları Uzayda Yaşamı Araştırırken Bizimkiler Sigaranın Külünü Düşürmeden Nasıl İçerim Derdinde .....



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dizel araçlarda mazot pompası zarar görebilir. Benzinli araçlardada immobiliser muhabbetinden her iki motor tipinide vurdurmak doğru değil aslında. Otomatik şanzımanlı araba kesinlikle vurdurulmaz zaten. En mntıklısı takviye etmektir. Ama benzinli araçlarda çok çaresiz kalınırsa vurdurulabilir. Sakıncası yağlama olmadan start almasıdır. Dizelde daha sakıncalı

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Diyelim ki olmadık yerde akü bitti takviye yapma şansınız yok ve aracı vurdurarak calistirdiniz . Bu olayın dizel veya benzinli araca ne gibi zararları vardır. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum. ..


Çevrimdışı 307bursa

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 110
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • peugeot hayranları
  • Ad Soyad: Salih KAMİLOĞLU
  • Marka: PEUGEOT
  • Model: 307 ( 1.4 HDİ XR )
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Motorin
Benim başıma bi kaç kez geldi ve bu şekilde çalıştırmak zorunda kaldım mecburen. .
Hani neler olabileceğini tam anlamıyla ogrenirsek ayagimizi ona göre denk aliriz ..
Dizelde hep kötüdür diyorlar ama tam anlamıyla açıklama yok hiçbir yerde
Başkaları Uzayda Yaşamı Araştırırken Bizimkiler Sigaranın Külünü Düşürmeden Nasıl İçerim Derdinde .....


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dizel ile ilgili bildiklerimi madde madde paylaşayım faydası olursa ne ala;

1. Motora start vermeden evvel kontağı yarım çevirerek uyarı ışıklarının sönmesini bekleyin. ilk çalıştırmada motor soğuk olacağı için özellikle kış aylarında aracın motoru zorlanır. Kontak yarımdayken rezistanslar devreye girer ve ilk ısıtma yapılır. (Aküyü her zaman kontrol altında tutmalısın)

2. Kullandığın dizel yakıtı kaliteli istasyonlardan alman lazım. Kirli yakıt dizelin en büyük baş belasıdır.

3. Dizel motorlu aracı vurdurmak çok sakıncalıdır. Dizel motorlarda yapılan en büyük hatalardan biridir malesef. Kullanıcı başına ne geleceğini bilmeden günü kurtarır ama sonuç ağır olabilir. 2000-2002 yılından sonraki Dizellerin motor çalışır durumda değilse yağ basıncı olmadığı için vurdurma esnasında dizel pompasına aşırı yük biner (aşırı zorlanır) ve ciddi zarara yol açabilir. Zaten dizel araçların kullanıcı kılavuzlarında arabanızı vurdurarak çalıştırmayın diye uyarı yazar. Hele turbo varsa daha sakat. Çünkü turbo yağsız ve aniden devreye girince turbo palleri ciddi zarar görür. (pal = yapraklar) dağılabilir.

4. Periyodik bakımları aksatmamak gerekir. Benzinli motorlara göre daha narindirler. Her ne kadar kükreseler bile :D

5. Turbo dizel motora sahip olan arabalarda gaz verilerek motor ısıtılmaz! Buna dikkat etmelisin. Yukarıda bahsettiğim turbonun zarar görmesi hadisesi meydana gelebilir. Marşa baktıktan sonra en az 45-60 saniye rölantide çalıştırmak Motorun ömrünü uzatır. Ayrıca dizel motor soğukken yüksek devirde kullanılmamalıdır. Hararet normal düzeye çıkana kadar düşük devirde kullanılmalıdır. Motor soğukken yüksek devire çıkarsan yüksek basınç oluşmasına sebep olursun ve bu durum turbo pallerine zarar verir. Kısaca motor soğukken 2200-2500 devri aşmamakta yarar vardır.

6. Turbolu arabayı stop etmekte büyük marifettir. Menzile varınca pat diye kontağı kapatmamalısın mesela. Diyelimki menzile ulaştın, aynı marşa basarken beklediğin gibi 45-60 saniye rolantide beklemen lazım. Böylece Turbo pallerini birbirine bağlayan milin yağlanmasıdır. Yani turbo yağlı biçimde durma devrine düşmüş olur. Motoru aniden durdurursan turbo yağsız kalır ve başına iş açar.Yağsız dönmeye devam eder. Bunu duyarsın zaten. Turbonun sakatlanması demektir.

7. Dizelin uzun ömürlü olması için maximum tork'ada dikkat etmek lazım. Arabanın kataloğunda yazan maximum tork gücü üreten devir aralığını geçmemelisin.  Turbo dizel araçlarda maximum güç genellikle 1800 ile 3800 devirleri arasında üretilir. Genel olarak böyledir ama sen yinede katalog değerlerine bak kardeş.

8. Dizelle kalkış yaparken ; kalkışlarda aracı kesinlikle rölanti devrine düşürme. Bu durumda mazot pompası hasar görür. Aynı şekilde rölanti de gidiyorsanız gaz pedalına bir anda basıp devri yükseltme, turbo yüksek basınç altında kalacağı için turbo mili ve paller zarar görebilir.

Aklıma gelenler bunlar. Toparlayacak olursak dizel motor benzinliye göre biraz daha özen ister. Kurallara uygun kullanırsan evladiyelik olur :) Hatalarım varsa diğer arkadaşlar düzeltsinler lütfen.


Çevrimdışı 307bursa

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 110
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • peugeot hayranları
  • Ad Soyad: Salih KAMİLOĞLU
  • Marka: PEUGEOT
  • Model: 307 ( 1.4 HDİ XR )
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bilgilendirme için çok Teşekkürler ...
Bahsettiginiz maddelerin hepsini elimden geldiğince uyguluyorum ama bazen istisnalar olabiliyor malesef ...
Başkaları Uzayda Yaşamı Araştırırken Bizimkiler Sigaranın Külünü Düşürmeden Nasıl İçerim Derdinde .....


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Teşekkürler

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
rica ederim arkadaşlar. asgari özen gösterildiğinde dizel motor ve yardımcı ekipmanların (mazot pompası, turbo vs) ömrünün uzun olmasını sağlayabilirsiniz. istisnai durumlarda elbette yapacak pek bir şey yok malesef


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
rica ederim arkadaşlar. asgari özen gösterildiğinde dizel motor ve yardımcı ekipmanların (mazot pompası, turbo vs) ömrünün uzun olmasını sağlayabilirsiniz. istisnai durumlarda elbette yapacak pek bir şey yok malesef
Sizce benim değerler nasıl kayıp güç fazlamı ?


Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
rica ederim arkadaşlar. asgari özen gösterildiğinde dizel motor ve yardımcı ekipmanların (mazot pompası, turbo vs) ömrünün uzun olmasını sağlayabilirsiniz. istisnai durumlarda elbette yapacak pek bir şey yok malesef
Sizce benim değerler nasıl kayıp güç fazlamı ?

Kayıp güç şu 31 hp ise fazlasıyla fazla kardeşim


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Uğur abeee.. işten anlsyn yok mu  ?

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hüseyin senin araba fabrikasyon 90 beygir gücünde. Raporda belirtilen 5800 devirde 62,9 beygir çıkmış. Bu kadar yüksek devirde 27,1 beygir kayıp var. Bu testi yapan kişi arabayı benzinli gibi test etmiş görünüyor. Yukarıda bahsettiğim 1800-3800 devir arası verileri listede yok. Bu yüzden net bir şey söyleyemem ama, adamlar performans sonucuna normal diye yazmışlar. Halbuki 27,1 beygir, 90 beygirlik bir motorda çok ciddi bir güç kaybı anlamına gelir. Bu durumda ne yapmak lazım? Arabanın baskı balatasını kontrol ettireceksin. Zaten bakımı yeni yaptırdınız. Arabanın motor kompresyonunu ve turboyu'da kontrol ettirin. 27,1 Hp ölü görünüyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
rica ederim arkadaşlar. asgari özen gösterildiğinde dizel motor ve yardımcı ekipmanların (mazot pompası, turbo vs) ömrünün uzun olmasını sağlayabilirsiniz. istisnai durumlarda elbette yapacak pek bir şey yok malesef
Sizce benim değerler nasıl kayıp güç fazlamı ?



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hüseyin senin araba fabrikasyon 90 beygir gücünde. Raporda belirtilen 5800 devirde 62,9 beygir çıkmış. Bu kadar yüksek devirde 27,1 beygir kayıp var. Bu testi yapan kişi arabayı benzinli gibi test etmiş görünüyor. Yukarıda bahsettiğim 1800-3800 devir arası verileri listede yok. Bu yüzden net bir şey söyleyemem ama, adamlar performans sonucuna normal diye yazmışlar. Halbuki 27,1 beygir, 90 beygirlik bir motorda çok ciddi bir güç kaybı anlamına gelir. Bu durumda ne yapmak lazım? Arabanın baskı balatasını kontrol ettireceksin. Zaten bakımı yeni yaptırdınız. Arabanın motor kompresyonunu ve turboyu'da kontrol ettirin. 27,1 Hp ölü görünüyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
rica ederim arkadaşlar. asgari özen gösterildiğinde dizel motor ve yardımcı ekipmanların (mazot pompası, turbo vs) ömrünün uzun olmasını sağlayabilirsiniz. istisnai durumlarda elbette yapacak pek bir şey yok malesef
Sizce benim değerler nasıl kayıp güç fazlamı ?

Abi 90-27=63 hp eder bu kadar kayıp güç olsa anlardık. Zaten araba 1.3 çekmiyo iyice ölürdü.. abi tekere iletilen güçte sıkıntı olabilirmi ? Bakımsız yapılmş test bu. Bide bizim araba taö gücü 4000 devirde veriyor ve torku 200Nm. Tork ve güç düşerek ilerlemiş. Bide tamirci tanıdık yeni alınca bakımda kontrol ederek ilerledi. Turboda baskı balatada bişy olsa söylerdi motorda ne üfleme var nede egzozda garip duman.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hüseyin bende zaten onun için baskı balatasına baktır diyorum. Neden dersen motor gücü 86 hp yazıyor tabloda. Lastiklere iletilen güç ciddi manada düşük. Buda baskı balatasının ömrünü tamamladığına işaret eder. Birde emme manifoltunu kontrol ettir. Gerçi emme manifoltu çok tıkalı olduğunda sensör uyarısı alırsın göstergede. Lakin burada dikkat edilmesi gereken mevzu baskı balatası. Şayet test 86 beygire göre değerlendirildiyse 4 beygirlik kayıp model yılından dolayı kabul edilebilir ama 27 beygir kayıp çok fazla. Bana sorarsan başka bir ustaya göster derim. Usta ne kadar tanıdık olursa olsun, alternatifi ile sınamak lazım arada sırada.


Çevrimdışı 307bursa

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 110
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • peugeot hayranları
  • Ad Soyad: Salih KAMİLOĞLU
  • Marka: PEUGEOT
  • Model: 307 ( 1.4 HDİ XR )
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bu kayıp güç denen şey bendede çok fazla ama bu test yapilirken arabada biraz problem vardı şimdi o problem giderildi bidaha test yaptirip aradaki farkı görsem iyi olur aslinda
Bu eski test

Başkaları Uzayda Yaşamı Araştırırken Bizimkiler Sigaranın Külünü Düşürmeden Nasıl İçerim Derdinde .....


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Problem baskı balatasındamıydı? Sıkıntı neydi acaba?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu kayıp güç denen şey bendede çok fazla ama bu test yapilirken arabada biraz problem vardı şimdi o problem giderildi bidaha test yaptirip aradaki farkı görsem iyi olur aslinda
Bu eski test





 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33