Bi yanlış anlaşılma var sanki; temizlenebilen filtreler orjinal filtrelerden farklı ve performans artışı sağladığı idda eden K&N filtrelerde (performans filtreleri denilen) geçerlidir (google amcaya bu adı boşluk forum veya açık hava filtresi boşluk yazarsanız bi çok bilgi bulursunuz şimdi onları anlatmayayım ama ön bilgi olması açısından bi çok kişi tarafından dizel araçlardan çok sadece atmosferik benzinli araçlar için tavsiye edilmektedir, ben de kesinlikle şahsen dizel aracımda kullanmam) normal servislerin taktığı orjinal kağıt filtrelerde geçerli değildir (yıkamayı kastediyorum), çok isterseniz kağıt filtrelerde bi 5000-10000 km de bir filtreyi tahrip etmeyecek güçte basınçlı hava tutarsanız bi miktar açılır (makro tozlardan kurtulursunuz, mikro bazda( molükeler düzeyde) denecek tozlarda faydası olmaz, sadece biraz daha idare etmesini sağlarsınız. kağıt filtreyi yıkamaya kalkmayın, araca zarar verecek bişeye neden bile olabilir, çünkü filtreden geçer herşey direk motorun yanma odasına ulaşır, bu kadar yüksek teknoloji ile üretilen piston gömlek vs motordas toz vs şeyler büyük sorunlara yol açabilir. bu benim fikrim, gerçek daha farklıdır orasını bilemem,, isteyen mantıklı bulur isteyen bulmaz, o size kalmış. k&N filrelerde 5000 km de veya şimdi hatırlayamadığım bi km de bir yıkanmazsa mikro tozlar motora almaya başlıyor, o yüzden bu filtre bahsedilen km de bir değişmese bile yukarıda bahsedildiği gibi özel kimyasalı ile yıkanmak zorunda.