Motor hararet yaparsa ne yapmalı?
Motorun hararet yapması onarımı oldukça maliyetli zararlar verebilir. Motor harareti mevsimsel nedenlere bağlı olarak ta yükselebilir, mekanik arızalar dolayısıyla da mevsime bağlı olmadan da hararet yapabilir. Bu nedenle aracınızın motoru hararet yaparsa motor hasarlarını minimuma düşürmek için yapılması gerekenleri şöyle sıralayabiliriz;
1. Motor hararet ibresini, araç kullanırken 3-5 dakikada bir kontrol etmek gerekir. Şayet yükselen hararet ibresi daha önceden kademe kademe artışı göstermeye başlayacaktır.
2. Motor hararet yaptığında, motoru kapatmadan önce aracınızın kaloriferini çalıştırın ve camları açın. Bu yöntem soğutma suyunun daha geniş bir alana yayılarak kalorifer fanı ile daha hızlı soğumaya başlayacaktır.
3. Klima açıksa derhal klimayı kapatın, çünkü klima radyatörünün ısı yaydığını unutmayın. Klima radyatörü motor panelinde hava sirkülasyonunu sıcak tutacağı için klimanın kapatılması son derece önemlidir.
4. Radyatör kapağı veya yedek su deposu kapağını kesinlikle açmaya çalışmayın. Bu durum çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Açık hava ile temas eden, kaynama sıcaklığına ulaşmış su buharı ve suyun 100 dereceden daha fazla ısı kazanmasına neden olarak, soğutma sistemindeki basınçla birlikte suyu püskürteceği için haşlanmanıza neden olabilir.
5. Hararet yükseldiğinde, aracın motorunu kapatmadan önce emniyet şeridine geçip, motor kaputunu dikkatlice açın. Soğutma suyu radyatörünün üzerindeki fanın çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Eğer çalışıyorsa motor kaputu açık kalacak şekilde 1-3 dakika kadar bu şekilde motorun çalışmasına müsade edin ve göstergeden hararet ibresini 1-3 dakika kadar kontrol edin. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli husus, eğer 1-3 dakika içinde hararet azda olsa düşüş eğilimi gösteriyorsa bu süreyi 8-10 dakika daha uzatın. Şayet ibre düşmüyorsa motoru kapatın ama kalorifer mutlaka çalışır durumda bırakılmalıdır. motorun soğuması mevsim şartlarına göre değişken olabilir. Motor kaputu açık ve aracın motor panelinin havalandığından emin olarak yaklaşık 1 saat beklemenizi öneririz. 1 Saatin sonunda motoru tekrar çalıştırın. Gözünüz hararet ibresinde olsun. Motor çalıştıktan sonra hararet aniden yükselirse bu durum motor üst kapak contasının zarar gördüğünü işaret eder. Bu durumda aracın motorunu kapatıp çekici çağırın.
6. Çoğunlukla sistem içerisinde oluşan stresli sıcak suyu tahliye etme yanlışına düşülür. Bu durum motor bloğu üst kapak contasında negatif, tek taraflı basınç düşmesine bağlı olarak basınçlı yağın, basıncı azalan su kanalları bölgesine aşırı itmesine neden olarak contanın hasar görmesine neden olur. Bu nedenle sıcak suyu tahliye etmeye çalışmayın.
Kazasız günler dilerim.
Yönetim