Arda kardeş, daha önce katalizörle ilgili bir sıkıntım vardı. Ama sıkıntı katalizör değil oksijen sensörüymüş. Tabi oksijen sensörü problemine ulaşana kadar bazı şeylerde öğrendim. Mesela senin anlattığın bu problem şundan olabilir.
Aracını kullanırken sert bir darbe ile katalizör içindeki seramik filtre kırılmış olabilir. Kırıldığı içinde sen gaz verdikçe egzos manifoltundan çıkan basıç, dağılmış katalizörün içindeki küçük seramik parçalarını hareket ettirdikçe çıkardığı ses olabilir. Kanımca sende böyle bir sorun yaşıyorsun. Çünkü gaz verdikçe daha çok gelen bir ses var dedin. Ve bu ses tenekedeki çakıl taşları gibi. Aynen, katalizörü teneke düşün, içindeki seramik parçaları ise çakıl taşı gibi.
Arabanın kısa sürede hararet yapma meselesine gelince, katalizör içindeki kırık seramik egzos gazının dışarı atılmasını güçleştirdiği için, hem çabuk hararete hemde motorun boğulmasına sebep oluyor. Belki 2500-3500 d/dk arası normale yakın gaz çıkışı var ama devir yükselince, gaz miktarıda doğal olarak artıyor, böyle olunca da motoru sıkıştırıyor. Haliyle yığılıyor yada performansı düşüyor.
Şimdi sevgili kardeşim bak. Senin derdinin dermanı motor ustası değil, egzosçu. Şöyle işinin ehli bir egzosçu bul. Git ve deki, katalizörü kontrol et. Direk söyle... Adam bi kontrol etsin. Ve tahmin ediyorum senin problem %60-%70 katalizörle ilgili. Ya kırıldı, ya tıkalı... Ki sadece tıkalı olsa ses yapmaz kardeş. Ama seste var.
Gelen pis koku nedir anlamadım ama sıralı sistem LPG varsa, ilk çalıştırmada gelen keskin benzin kokusuda katalizörün arızalı olduğuna işarettir.
Sonuçları paylaşırsan sevinirim.