Kısaca şöyle belirteyim, LPG biliyorsun sıvı petrol gaz ve ısısı -35 , -45 derecelerde olur. Heleki bir hat içinde akmaya başladığında donma eğilimi gösterir. Bu gazın yani LPG'nin donmaması için arabanın radyatöründeki sıcak sudan faydalanılarak LPG REGÜLATÖRÜNE sıcak su basılır. LPG beyni yani. Eğer buna su basan sistemde, diyaframda falan bir arıza varsa bazen su ile LPG karışır ve anında donar. Çünkü sıcaklık çok düşüktür. Birkaç sebebi var ama sen önce bir LPG ustasına götür. Birde radyatör suyunu kokla bakalım gaz kokusu alıyormusun oradan? Eğer alıyorsan gaz suyada karışmış olabilir. Arabanın suyu tammı? Eksikse ondan da yapar. Eğer araban su eksiltiyorsa motor ustasına da bir uğra derim. Çünkü su eksiltmesi genellikle yanık conta, motor bloğu çatlamasından falan olur. Ki senin çektiğin egzoz dumanının rengi pek hayra alamet değil ama inşallah soğuktan beyaz çıkıyordur. Sanki yakıta su karıştırıyor gibi. Dediğim gibi farklı nedenler olabilir. Termostatta sıkıntılı olabilir.
Özetleyeyim
1. LPG ustasına gidiyorsun, hortumları kontrol ettiriyorsun. Regülatörde sorun varmı baktırıyorsun.
2. Eğer regülatör sağlamsa motor ustasına gidiyorsun.
3. Arabanın suyunu kontrol ettir. Gaz kokusu varmı? Varsa LPG regülatöründe sorun var demektir.
4. Eğer gaz kokusu yok ve su eksilmişse
a ) Motor üst kapak contası
b ) motorda çatlak varmı
5. Motor yağını kontrol ettir.
Geçmiş olsun.