Sayın ForumOtomobil üyeleri, bu konu sanıyorum herkesi ilgilendirir. Bugün öğlen hava güzel olunca kaportacı bir abimizin yanına çay içmeye gittim. Bir arabanın kapı ayarını yapıyordu. Kendisini izledim, izlerken de anlattı. Bende sizlerle paylaşayım dedim. Bireysel olarak yapılması biraz zor, tamirhane ortamı olması lazım ama en azından konuya vakıf olun istedim.
Şöyle ki;
Kapı menteşelerindeki burçlar zamanla yıpranıyor, en hızlı ve ucuz biçimde arabanızın kapısını yeni gibi açılıp kapanan bir kapıya dönüştürecek sistemi paylaşayım sizinle
Otomobilinizin kapıları belli başlı birkaç sebepten dolayı sarkabilir. Bu sarkma neticesinde ise kapıların kilit ayarı bozulur. Özellikle çürümüş menteşeler için yapacak birşey yok dedi ustamız. Ama çürümemiş sağlam bir menteşede ya bir düğünde, yada bir dutbol müsabakasından sonra cam çerçevesine tüm ağırlığıyla oturup tezahürat yapma sonucunda gerçekleşirmiş
işte size birkaç örnek
Tamir yöntemine gelince; önce bir krikonuz olması lazım. (hidolik olması tercihtir)
Ustamız menteşe ağırlığını almak için kapıyı açtı ve hidrolik tekerlekli krikoyu şoför kapısının altına denk gelecek şekilde hizaladı. kriko ile kapının arasına denk gelecek şekilde bir 5'e 10 takoz koydu. (kapı ezilmesin diye) Sonra krikoyu kaldırmaya başladı. Kapı yukarı kaktıkça aradaki boşluk tabir yerindeyse kabak gibi belli oldu. Yani kapının menteşe üzerindeki ağırlığını alınca boşkuk göründü.
İşte işlem asıl bu esnada başlıyor
Bildiğimiz pul burada devreye giriyor
Önce menteşe pimini çıkarttı, kapıyı çırak tutuyor tabi, çıkartırken menteşe piminden küçük çaplı başka pim ve çekiçten yardım aldı. Eğer kendiniz yapmayı düşünüyorsanız tek başına yapılacak bir iş değil uyarayım. Menteşe piminin alt tarafında bir gupilya var, gupilyada neymiş diyenler için
fotoğraf paylaşayım
işte gupilya
neyse pimin ucundaki gupilya çıktıktan sonra, hafif çekiçle menteşe pimi yerinden çıktı. pimler çıkınca kapı boşa geldi, alıp bir kenara koydular. sonra otomobilin üzerinde kalan pim deliklerini levye ile hafif yukarı kastırdı. Ama söyleyeyim bu işlem yapılırken arabanızın başında duruyorsanız tırnaklarınızı kemirmek serbest
levye bi kaçsa, birde rötüş boya vs uğraşacaktı adam
Son işlem kapı tekrar yerine takılırken yine hidrolik kriko yardımı ile takılıyor. Hidrolik krikoya oturtulan kapı, menteşe delikleri ile pim birbirini karşılayacak şekilde denk getiriliyor.pim yerine takılmadan önce pimin kapı ile gövde arasında kalan bölgesine bakır pul atılıyor ve sonra pim yerine tam çakılmadan kapıyı bir denedi usta, kapanmayınca, bir tane daha bakır pul koydu. sonra kapı saat gibi kapandı, ve son işlem, yeni gupilya pimin ucuna geçirildi ve kriko indirildi. Kapı artık sapasağlam
Araba ise 87 model bir renault 9'du. Eski toprak.
Umarım faydası olur arkadaşlar. 2 tane ince belli çay içene kadar usta halletti kapının terazisini, işiniz düşerse adres verebilirim