Radyatör delindi ne yapmalıyım?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sattığım 2005 Elantra'da başıma geldi. Radyatör, kış mevsiminde düdüklü tencere misali foşur foşur kaput altından buhar atmaya başladı.

Sağa çektim, tesadüf hırdavatçının önüne çekmişim. Hırdavatçıdan bir eleman yanıma geldi, birlikte baktık, radyatör üst dikişlerden toplu iğne başı büyüklüğünde açılma yapmış.

Hırdavatçı o gün bana Double-Up'ın radyatör delik tıkayıcısını önerdi. Kendileride satıyormuş. Ama güvenemedim.
Ertesi gün tereddüt etmeden radyatörü yeniledim.

Konuyu açma sebebime gelince, malum bu yaz çok aşırı sıcak geçecek deniyor. Ola ki (Allah göstermesin) bir arkadaşımızın başına böyle bir olay gelirse, takım çantasında Double-Up radyatör  delik tıkayıcıdan bulundurması iyi olur mu? Bu ürünü daha önce kullanan varsa tecrübelerini paylaşabilir mi?

Şişesi de çok komik bu arada :)

Ürün fiyat bilgisi : Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
öncelikle geçmiş olsun abi...bu durumun başımııza gelmemesi için ne yapmam gerek?
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yaz aylarinda seyir halindeyken hararet gostergesini sık sık kontrol etmek faydali olacaktir. radyator kapagida onemli. basinc araligindan fazla olmamalidir. yaz mevsiminde de radyatorde mutlaka antifiriz olmalidir. yedek radyator yedek depo, su seviyesi sıklıkla kontrol edilmelidir.

bunlara ragmen radyator hararetten veya cisim carpmasindan dolayi delinir veya patlarsa arac guvenli olarak durdurulmali, radyatorde devirdaim yapacak su kalmamissa arac stop ettirilerek en yakin cekiciden yardim istenir :)


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
abi şu antfriz, su miktarı falan işlerini bana gösterirmisin en yakın buluşmada :D antifiriz kontrolu nasıl yapılır flan...
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı falcon

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 507
    • Puan +24/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Chevy
  • Model: Lacetti 1.6 WTCC
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
abi şu antfriz, su miktarı falan işlerini bana gösterirmisin en yakın buluşmada :D antifiriz kontrolu nasıl yapılır flan...

Şimdi Armagancığım radyatör kapagını dikkatlice açacaksın radyatörün soğumasını bekleyip parmağını radyatöre sokup çıkaracaksın ve suyun tadına bakacaksın tuzlu su misali  tadı iyi ise yola devam
Cümleler doğrudur sen doğru isen,
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
                                                  Yunus Emre


Çevrimdışı falcon

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 507
    • Puan +24/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Chevy
  • Model: Lacetti 1.6 WTCC
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Şaka şaka   :P   bazı benzin istasyonlarında ölçüm yapıyorlar ya da tamircilerde de var mesela bizim osman ustada var  özelliklikle kış mevsimi girişi
ölçtürüyoruz ama sen derecesini bilmiyorsan hemen ölçtür  ayrıca araçların kullanma kitapçıklarında hangi km lerde komple soğutma suyunun değişiminin yapılması gerektiği de yazıyor fazla pahalı bir şey değil bildiğin gibi ayrıca yaz kış antifriz katkılı su olması şart radyatörde
Cümleler doğrudur sen doğru isen,
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
                                                  Yunus Emre


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
abi şu antfriz, su miktarı falan işlerini bana gösterirmisin en yakın buluşmada :D antifiriz kontrolu nasıl yapılır flan...

Şimdi Armagancığım radyatör kapagını dikkatlice açacaksın radyatörün soğumasını bekleyip parmağını radyatöre sokup çıkaracaksın ve suyun tadına bakacaksın tuzlu su misali  tadı iyi ise yola devam

abi bu şakanı yedim bildiğin.... :DDDD hemen inip bakıcaktım ...ahahahhahahhaa
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hahahhahahahahhahaha SÜPERSİN

Sabah sabah :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
abi şu antfriz, su miktarı falan işlerini bana gösterirmisin en yakın buluşmada :D antifiriz kontrolu nasıl yapılır flan...

Şimdi Armagancığım radyatör kapagını dikkatlice açacaksın radyatörün soğumasını bekleyip parmağını radyatöre sokup çıkaracaksın ve suyun tadına bakacaksın tuzlu su misali  tadı iyi ise yola devam

abi bu şakanı yedim bildiğin.... :DDDD hemen inip bakıcaktım ...ahahahhahahhaa


Çevrimdışı Hakan34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 60
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Hakan
  • Marka: Suzuki
  • Model: GSXR-1000 k8
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
arkadaşlar antifirizi sadece kışın kullanmayın yazın da antifiriz in çok faydası var hararet noktasının düşürür aracın kolay hararet yapmasını engeller
antifiriz satan yerlerde genellikle antifiriz ölcümü icin gerekli cihaz olur rahatca ölçtürebilirsiniz
ama ben PO nun kırmızı antifirizini kullanıyorum çok ta sıkıntısız başarılı
Siz Bizden Fazla yaşayabilirsiniz ama biz sizden bir başka yaşarız.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
kırmızı antifiriz organik olan mı?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
arkadaşlar antifirizi sadece kışın kullanmayın yazın da antifiriz in çok faydası var hararet noktasının düşürür aracın kolay hararet yapmasını engeller
antifiriz satan yerlerde genellikle antifiriz ölcümü icin gerekli cihaz olur rahatca ölçtürebilirsiniz
ama ben PO nun kırmızı antifirizini kullanıyorum çok ta sıkıntısız başarılı


Çevrimdışı Hakan34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 60
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Hakan
  • Marka: Suzuki
  • Model: GSXR-1000 k8
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

KIRMIZI ANTİFRİZ
- 40 dereceye kadar max koruma sağlar.
Korozyon yapmaz,tortu oluşturmaz,bu sayede radyatmrünüzün ömrü ortalama 4 yıl daha uzamaktadır

Tüm yerli,ithal,marka ve model otomobillerde,ÖZELLİKLE SON 7 YIL İÇERİSİNDE ÜRETİLEN ithal omobillerde kullanılacak şekilde tasarlanmış ve üretilmiştir
KIRMIZI ANTİFİRİZ kullanan tüm marka ve model otomobillerde kullanılacak şekilde tasarlanmış ve üretilmiştir.Aracınızın MAVİ veya KIRMIZI antifiriz kullandığını motor kaputunzun altında görebilisiniz.
Kullanım Alanları
Otomobil,tekne,motor,kamyon ,otobüs vb
Ürün rengi :
KIRMIZI
Siz Bizden Fazla yaşayabilirsiniz ama biz sizden bir başka yaşarız.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Hakan34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 60
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Hakan
  • Marka: Suzuki
  • Model: GSXR-1000 k8
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
Radyatör de yaşadığım bir sorunu paylaşmak istiyorum
yanlış antifiriz kullanımı ile başa gelen tortulaşma sorunu
Aracın su hortumlarını içi zamanla tortu kaplayıp bazı bölümlerde kireç şeklinde birikintiler oluşturup tıkandı
daha sonra İstanbul Ümraniye sanayide bunları temizlemek için farklı bir makina getiren bir arkadaşla tanıştık.
Biz kendi ustamızla hortumları temizlemiş olmamıza ragmen makinaya bağlatıp içine tazikli temizleme suyu bastığımızda çıkan pisliği görünce biz yalandan temizlemişiz diye düşündüm.

Yılda bir kez bu temizliği yapmak hem radyatör için hem aracın kalorifer sistemi ve motor içinde dolaşan suyun akışkanlığını arttıracak bu şekilde aracın daha geç hararet görmesini sağlamış olacağız. Bu uygulama gerçekten çok etkili ve kesin bir sonuç sağlıyor.
Biz alıştık su eksilten araca musluk suyu koymaya ama en büyük yanlışlardan birtanesi de bu musluk suyunu çaydanlıkta kaynattığımızda bile dibine çöken kireç bu hostumlar içinde dolaşırken nasıl bir kalıntı bırakıyor bunu gözle göremediğimiz için anlamıyoruz ;)

Saygılar .. 
Siz Bizden Fazla yaşayabilirsiniz ama biz sizden bir başka yaşarız.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bende aynı olayın benzerini carbon clean'da çıkan kurumu görünce çok şaşırmıştım.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Radyatör de yaşadığım bir sorunu paylaşmak istiyorum
yanlış antifiriz kullanımı ile başa gelen tortulaşma sorunu
Aracın su hortumlarını içi zamanla tortu kaplayıp bazı bölümlerde kireç şeklinde birikintiler oluşturup tıkandı
daha sonra İstanbul Ümraniye sanayide bunları temizlemek için farklı bir makina getiren bir arkadaşla tanıştık.
Biz kendi ustamızla hortumları temizlemiş olmamıza ragmen makinaya bağlatıp içine tazikli temizleme suyu bastığımızda çıkan pisliği görünce biz yalandan temizlemişiz diye düşündüm.

Yılda bir kez bu temizliği yapmak hem radyatör için hem aracın kalorifer sistemi ve motor içinde dolaşan suyun akışkanlığını arttıracak bu şekilde aracın daha geç hararet görmesini sağlamış olacağız. Bu uygulama gerçekten çok etkili ve kesin bir sonuç sağlıyor.
Biz alıştık su eksilten araca musluk suyu koymaya ama en büyük yanlışlardan birtanesi de bu musluk suyunu çaydanlıkta kaynattığımızda bile dibine çöken kireç bu hostumlar içinde dolaşırken nasıl bir kalıntı bırakıyor bunu gözle göremediğimiz için anlamıyoruz ;)

Saygılar .. 



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33