Spor Yay ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Accent eramı yolda niye zıplıyor gibi hissediyorum ben hafif yolun kabarık yerlerinde. spor yay atsam? amortisörlerin zaten değişme zamanı gelmiş usta demişti aldıgımda bu arabayı. degiştirmemiştim. HR marka yay dan bahsediliyor. 3,5 cm veya 5 cm nedir bi bilgi edinebilirmiyim. öyle çok indirmek istemiyorum arabayı hafif inebilir ama yere yakınlık anlamında ona varım :) ne önerirsiniz? yol tutuşu iyilestirir diyolar. zıplama artarmi? artiları eksileri nedendir? eibach ve hr marka diyolar bunların farki nedir kullanan oldumu bizden. Saygılar...
Ne ekersen onu biçersin...



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Mevcut yayları kestirip kullanır bazıları. Bu işlem bana biraz sakat geliyor. Sonuçta aracın aerodynamic yapısını bozmuş oluyoruz. Spor yaylara gelince, süspansiyon şu ankinden daha sert olur. Aracın altı yere biraz daha yakın olur. Genel olarak hepimizin bildiği birşey ama yol tutuşunu artırır. Bu yönden faydası olacağı kesin. Özellikle virajlarda, yüksek süratle girmek gerektiğinde lowering işe yarar. Yani savrulmayı azaltır. Sıfırlamaz.

Şahsi fikrim şu, orijinal yayı ne ise onu kullanmak daha mantıklı bir seçim olur. En azından aldığın ürünle fabrika standartlarını %99 yakalamış olursun. Şunuda söyleyeyim  ::) lowering çok hoşuma giden bir modifikasyon ;)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu arada spor yayların dez avantajları da ileride seni üzebilir. Baştan masraflı bir iş. Kasislerde, tümseklerde ne bileyim işte bozuk yolda... Arabanın altı sürtecekmi stresini aklından çıkaramam ben mesela... Ayrıca kullandıkça arabanın her yerinden sesler gelmeye başlar... Otomobil ön takımlarının çabuk bozulmasına neden olduğunu biliyorum. Bence orijinalini koru. Haaaa spor yaya vereceğin paraya biraz ilave yap, tısır tısır ses çıkaran kaliteli amortisörlerden al :) buda bir fikir :)


Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Düşünüyorum ama çok fazla indirmeden. yani bunun 3,5 veya 5 olanı nedir? Onu bilmiyorum. yapışır gibi indirmek istemiyorum. içine girer gibi görünüyor. sinir bozucu geliyor bana. HR veya eibach yaparım eger yol tutuş artıyorsa. 185 Euro HR,  500 TL de eibach. zıplamayı azaltıyormuş diye yorumlar atıyolar baska forumlarda bunu takanlar. Acaba doğrumu gercekten. Amacım zıplamayı aza indirmek yani zıplama derken aracın aerodinamiği acısından ve yol tutusu iyilestirmek eger iyilestiriyorsa. bilgi toplamam lazım daha yarın arabanın o ufak boya işini halledicem bilgisayarla boya kodunu ayarlicaklar.
Ne ekersen onu biçersin...


Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Press yapıyorlarmış bide soğukken yaylar. Alt takımlara gercekten zarar veriyormu bu arada? kötü yol degilde normal şehirler arasında sürsen sanirim cıkarmaz heralde bu tarz problemler ilerde. yani ciddi ciddi problemlermi yoksa giderilebilir problemlermi cüzi olarak?
Ne ekersen onu biçersin...


Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
vaz gectim orjinalini bozmayım o zaman...
Ne ekersen onu biçersin...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
3,5cm ve 5cm acaba Hatve ölçüsümüdür. Biraz daha inceleyelim :)



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Film burada netleşiyor arkadaşım, şimdi diyelim ki, sen 3,5cm lik bir yay taktın. Araba, 3,5cm daha yere yaklaşır. 5cm taktın, yere daha yakın olur. Olay bu şekilde...


Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
5 iyi yani dimi? az bisey indirilmiş ve alt takımlara daha az zarar verir sekilde bu durum?
Ne ekersen onu biçersin...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Biraz bende araştırdım, eibach profesyonel yaylar var 4cm, birde spor tipi var buda 5cm.  kendi web sitesinden inceledim 1" ile 2,3" arasında değişen çeşitli ebatları var. istersen sende bak

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
3,5 daha yüksek oluyormuş. bizim düsünce tarzi yanliş demekki.5 daha basık oluyormuş.
Ne ekersen onu biçersin...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Avrupa'da olsak, asfalt kaymak olsa :) 3,5cm iyi :) ama Türkiye şartlarında varsa 10cm lik kullanmak iyidir :D abartıyorum tabi :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
5 iyi yani dimi? az bisey indirilmiş ve alt takımlara daha az zarar verir sekilde bu durum?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı emreozcan01

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 202
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre ÖZCAN
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
hahaha:)))))) aradan yaya geciririm be ezmeden:) bu arada evet 5 daha cok basık oluyormuş. arttıkca sayı basıklasıyormuş. mesela 8 yaptınmı direk asfaltı yalayıp taşları topluyormuşsun:) kar kürme makinesi gibi  :-6 En iyisi 4- 4,5 benim kanaatim o zaman:)
Ne ekersen onu biçersin...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
5 fazla 3,5 az...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
5 iyi yani dimi? az bisey indirilmiş ve alt takımlara daha az zarar verir sekilde bu durum?



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33