1. Yağ Kirliliği
Özellikle motor revizyonlarından sona motorun yağ kanallarında kalan talaşlar ve çapaklar motora monte edilen yeni veya bakımı yapılmış turbo şarjın burçlarında, milinde ve gövdesinde derin çiziklere ve aşınmalara neden olacaktır. Bu durumda turbo şarj arızalanacak ve kullanılmaz hale gelecektir.
2. Yağlama Yetersizliği
Uzun süre kullanılmış ve değiştirilmemiş kirli yağ ve dolmuş yağ filtresi yetersiz yağlamaya neden olur. Turboşarja gelen yetersiz yağ nedeni ile turbo şarj milinde ve burçlarda menevişlenmeye ve yanmaya neden olur. Turbo şarj yağ giriş-çıkış flanşlarına sürülen silikon sıvı contalar turbo şarj yağ kanalarının tıkanmasına yetersiz yağlanmaya sebep olur.
3. Emme Pervanesinde Yabancı Cisimlerden Kaynaklanan Hasarlar
Hava filtresi tarafındaki borularda kalan civata , üstüpü somun , plastik parça vs. gibi yabancı cisimler resimde görüldüğü gibi pervanenin hasarlanmasına neden olacaktır.
4. Türbin Tarafından Yabancı cisimlerden Kaynaklanan Hasarlar
Motor sibop kestiyse – piston sardıysa yada manifolttan bir parça koptuysa bu parçalar turbo şarj mili kanatlarında hasara neden olur.
5. Yetersiz Havadan Kaynaklanan Hasarlar
Hava filtresi tıkalı olduğunda yetersiz hava nedeni ile hava filtresi yönüne doğru asılacak ve ileri geri EKSENEL BOŞLUK oluşturacaktır. Sonuçta Rotor Merkezleme yatağı bozulacak, turbo mutlaka arıza yapacak ve turbo kompresör salyangozuna yağ dolacaktır.