P0012 Hatasıyla ilgili bilgim yok. Öncelikle onu belirteyim fakat neden aküyü sorduğum konusuna gelince, Fransız forumlarında bu hata paylaşılmış. Orada belirtilen İngilizce metinlerde anlatılanlara bakılırsa, C4'ün ECU'su ile ilgili bir hata olduğundan ve bu hataya neden olan şeyin de Akü olabileceği yönünde yorumlar yapılmış.
Senin yukarıda bahsetmiş olduğun sorunla ilgili olarak, hemen hemen birebir aynısını yaşayan bir kullanıcı, C4'ün km garantisi dolduğu için, yetkili serviste ödediği yüksek rakamlardan dert yanmış. Kısaca şöyle özetleyeyim, okuduğum solved metnine göre :
Yetkili sevis, C4'ün beynini yenisiyle değiştirmiş ve sorunlar ortadan kalkmış. Fakat bunu yapmadan önce, akü voltajını ve şarj dinamosunu mutlaka kontrol ettirin notu düşmüş. Ayrıca bobin ve bujilerinde sağlıklı olup olmadığını mutlaka kontrol ettirin demiş. Bunun sebebi de akü ve şarj dinamosu sağlam olsa bile, ateşleme bobini ve bujilerde oluşan hasar, yanlış teşhise neden oluyor demiş.
Yapmanız gereken; oto elektrikçisine gidip, şarj dinamosuna ve aküye öncelikle baktırmanız gerekiyor. Eğer voltajda sorun yada kaçak yoksa, ateşleme bobini ve bujileri kontrol ettirin. Eğer bu aksamlarda sorun yoksa, sorunun ECU'dan kaynaklanabileceğini ve bunun oldukça pahalı bir işlem olduğunu söylüyor. Hardware yani mekanik aksamı kurcalamayın diye de belirtmiş.
Bana kalırsa bunları kontrol ettirmenizde yarar var. Çünkü bahsi geçen kam mili gibi, iticiler gibi, motorun içine girildiğinde masraf artacak. Siz bütün yolları denedikten sonra çare yoksa, C4 beynini çıkma olarak arayın bakalım. Orada da risk almanız gerekecek. Böyle pahalı bir parçanın 2. El olmasıda fiyatını düşürmeyeceği gibi, randımanlı çalışmasına da mani olabilir. Yani 2. Elden alacağınız C4 Beyni sorunlu çıkabilir. Kumar gibi.
Felaket habercisi gibi moralinizi bozmak istemem ama, yukarıda yazdıklarımı tercüme ederek yazdım. Umarım siz bu kadar büyük masraflara girmeden bu sorundan kurtulabilirsiniz.
1.5 yıllık ve hala garantisi devam ediyor. Biraz daha açabilir misiniz ?
Tşekkür ederim