Öncelikle geçmiş olsun, kaportadaki siyah lekeler yağ izi mi yoksa zift izi mi? Eğer yağ izi ise tahmininiz doğru olabilir aks başlıklarını muhafaza eden körükler baya baya patlamış.
Şimdi aracın teklemesi konusunda birçok sebep olabilir. Anlamak için aracı incelemek lazım,
Aks körüğü veya ask başlıkları ile alakalı bir sorun ise muhtemel belirtiler : Gaza bastıkça ön takımdan gelen "tak" "tak" "tak" diye mekanik vuruntu sesleri olur. Bazende dönüşlerde direksiyonu tam tur sol veya sağa çevirdiğinizde gaza basar basmaz bu takırtıyı duyarsınız. Sebebi aks başlarının sıyırmış olmasıdır. Yolda bırakır değişmesi gerekir.
Aracın teklemesinde en yaygın görünen hadise kirli yakıt hadisesidir.
Teklemenin başka bir sebebi ateşleme sorunudur. Bujiler ömrünü tamamlamışsa ateşleme sağlıklı olmaz, yakıt geç tutuşur veya çiğ kalır. Buda aracın teklemesine neden olur.
Diğer yandan buji kablolarının yerinden çıkmış olması... Bir yada iki kablo çıkmışsa o pistonlar ateşlenmediği için vuruntu yapar. Devirde sorunlar çıkar.
Başka bir tekleme sebebi ise baskı balatasının ömrünü doldurmuş olması. Genellikle sizin söylediğiniz gibi 3500-4000 devirlerde araç motoru çığlık çığlığa bağırır ama araç istenilen ivmeyi kazanmaz.
Başka bir sebepte, aracınızın katalitik konvertörü tıkalı olabilir. Buda aracın atık gaz çıkışını kapatır ve ciddi anlamda perpormans kaybı ve motor hararetinin yükselmesi vuku bulur.