XC60 Şanzıman seçenekleri
Altı vitesli düz şanzıman
Altı vitesli bütünüyle senkromeçli düz şanzıman rahat ve hassas vites geçişleriyle canlı bir sürüş sağlıyor. Altıncı vites otoyoldaki konforu ve yakıt tüketimini iyileştiriyor. Debriyajın yumuşak hareketi de kendinizden emin ve konforlu bir şekilde hareket etmenizi sağlıyor.
Altı vitesli Geartronic otomatik şanzıman
Geartronic her iki şanzımanın en iyi yönlerini sunuyor. Rahat bir sürüş için altı vitesli otomatik olarak kullanabilirsiniz ya da vitesleri kendiniz değiştirmek isterseniz vites kolunu elle değiştirme bölümüne alabilirsiniz. Elle kullanımda daha düşük vites seçme olanağına sahip oluyorsunuz, örneğin, bir viraja yaklaşırken. Otomatik şanzıman ayrıca zor koşullar altında ağır yükle otomobilin yavaş gitmesi gerektiğinde çok yararlı oluyor. T6 ve D5'te bu otomatik şanzıman ayrıca daha aktif kullanım için bir spor ayarına sahip; gaz pedalı hareketlerinize çok daha iyi tepki verecek şekilde vites değiştiriyor.
Altı vitesli Powershift şanzıman
Powershift çift debriyaj teknolojisine sahip bu yeni altı ileri vitesli otomatik şanzıman normal bir otomatiğe göre yakıt tüketimini % 8 azaltabiliyor. Vitesler anında değiştiriliyor ve tork da kesintisiz bir şekilde sağlanıyor. Ayrıca, isterseniz elle de vites değiştirebiliyorsunuz. T5 motorla sunuluyor.
Start/Stop teknolojisi
Şehir içinde kullanırken yakıt tüketimini ve CO2 atıklarını % 8'e varan oranda düşürmek için, bütün turbodizellerde ve düz şanzımana sahip dört silindirli 1.6 litre benzinli motorlarda Volvo'nun Start/Stop teknolojisi bulunuyor. Motor ısındıktan sonra otomobil yolda durduğunda (örneğin, trafik ışıklarında) ve vitesi boşa alıp debriyajı bıraktığınızda, motor otomatik olarak duruyor. Debriyaja bastığınız anda motor yeniden çalışıyor ve gitmeye hazır oluyorsunuz. Ek akü sayesinde bütün bilgi/eğlence ve konfor sistemleri motor kapalıyken bile normal bir şekilde çalışıyor. Start/Stop sistemi orta konsoldaki bir düğme ile devre dışı bırakılabiliyor ve 0 ile 30° C arasındaki hava sıcaklıklarında devrede.
Fren enerjisi geri kazanımı
Her türlü sürüş koşulunda yakıt verimliliğini ve performansı en iyi duruma getirmek için, bütün motorlarda Volvo'nun akıllı fren kinetik enerjisi geri kazanımı bulunuyor. Vites takılıyken frene bastığınız ya da gaz pedalını bıraktığınız anda alternatör otomobilin kinetik enerjisiyle aküyü şarj ediyor ve yakıt tüketimini ek olarak % 2-3 azaltıyor. Hızlandığınızda da, alternatör ayrılarak motoru serbest bırakıyor ve böylece ihtiyacınız olduğunda maksimum performansa sahip oluyorsunuz.
Dört Tekerlekten Çekiş
Anında ÇekişTM özellikli geliştirilmiş Haldex® AWD sistemi; tekerleklerin hızını, gaz pedalını, motor torkunu, motor devrini ve frenleri sürekli olarak izleyen elektronik bir yönetim sistemine sahip. Sürüş koşulları değiştikçe, en iyi çekişe sahip tekerleklere en fazla güç aktarılıyor. Tekerleklerden biri çekişi kaybettiğinde, o tekerleğe aktarılan güç azaltılıyor ve güç, anında yere daha sağlam basan tekerleğe aktarılıyor.
Eğim İniş Kontrolü
Eğim İniş Kontrolü dik, zorlu yollarda yumuşak ve kontrollü bir iniş sağlıyor. Eğim İniş Kontrolü (HDC) düğmesine bastığınızda, araç her bir tekerleğin hızını kontrol etmek için fren sistemini kullanıyor ve siz de dikkatinizi bütünüyle direksiyona verebiliyorsunuz. Eğim İniş Kontrolü ayrıca ağır bir römork çekerken hareket etmeyi kolaylaştırıyor.