Hayırlı akşamlar arkadaşlar..
Size 04 Aralık tarihinde teslim aldığım Yeni İ10 Elite Otomatik aracım ile ilgili dilimin döndüğünce; bayide yaşadıklarımı, ilk izlenimlerimi ve yaklaşık olarak 3 günlük sürede yaptığım 240 km lik kullanımım dan bahsedeceğim...
İzlenimlerime başlamadan önce yazmam gereken önemli bir şey var;
İ10 dan önceki aracım 2008 model dizel Getz di. Yorumlarımın çoğu gezt e göre olacaktır, lütfen sizde bu etkiyi göz ardı etmeyiniz
Aracımı İstanbul Avcılar da bulunan Hyundai bayisinden aldım. İlk etap da aracı pazarlıkla 39.500 TL ye indirdiler, daha sonra babamın öğretmen olması sebebi ile %3 lük bir indirim daha sağladılar ve biraz daha uğraşarak son fiyat 38.000 TL ye indirdik (bedeli peşin ödememizin bunda etkisi olmadı değil tabiki
) Ödediğim tutara trafik sigortası, MTV ve plastik paspas hediye ettiler. Kaskoyu da GROUPAMA firmasından 1.198 TL ye 9 Taksit olarak yaptırdım.
Aracın anlaşmasını yaptıktan 3 gün sonra aracı teslim ettiler. 1 gün erken olabilirdi ama Emliyetin sisteminde ki sıkıntıya takıldık.. Bayide ki ilgi ve alakadan çok memnun kaldım. Daha önce Renault dan araç aldığımda ki muameleyi düşündüğüm de hyundai de resmen kral gibi karşılandım
Araç ile ilgili bilgilere geçmeden, RABBİM forumotomobil üyelerine hayatlarında en az bir kerede olsa sıfır araç alma nasip eder İNŞALLAH
Neyse aracı herşeyi ile teslim aldım ve tahmin edersiniz ki benzin ışığı yanıyordu
Ama yol bilgisayarında 65 km gider diyordu oda hoşuma gitmedi değil
Bayiden çıktım ve hemen istanbul trafiği bana kucaklarını açtı
Otomatik vitesin yoğun trafik de ne büyük nimet olduğunu ve manuel den kurtulmanın ne kadar doğru bir hareket olduğunu hemen anladım.
Daha önce Yeni İ20 yi 3 kez test etmiş birisi olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki İ10 nun yeni İ20 den İZOLASYON ve SÜSPANSİYON olarak hiç bir farkı yok hatta aynı şanzımanı kullandığını düşünürsek (otomatik versiyonları için söylüyorum) İ10, yeni İ20 den açık şekilde daha atik (yokuş performanslarını kastediyorum) Buna etkili olan en büyük sebep İ10 1.2 otomatik versiyonu 90ps ve 120nm torka sahip olmasıdır.
Bu karşılaştırmayı yaptıktan sonra sıra yeni İ10 ile ilgili düşünce ve 240 km lik kullanımım sonrası elde ettiğim değerleri paylaşmaya geldi...
3 günlük kullanımım dan sonra özet olarak söyleyebileceğim en güzel cümle "ADAMLAR YAPMIŞ"
Ben İ10 nun süspansiyon ayarlarına ve izolasyonuna bayıldım. Arabanın "A" sınıfı bir araç olduğunu gösteren tek etken
dış boyutları, geride kalan tüm sahip oldukları özellikler çoğu "B" sınıfı araçtan bile güzel. İç mekan genişliği "B" sınıfı bir çok araba denk ve bazılarından da iyi (özellikle clio kullandığım için biliyorum, arkada oturan yolcular için ferahlık İ10 da daha fazla).. Hyundai nin İ10 da yapmış oldukları en güzel yer direksiyon. Özellikle sokak aralarındaki küçük manevralar da kullanıcısını hiç yormuyor çok yumuşak ve dönüş çapı çok yüksek. Aklınıza gelmiştir yüksek hızlarda bu yumuşak direksiyon aracı kontrol etmede sorun çıkaracaktır diye ama hemen ona da cevap vereyim, tahmin ediyorum 80 km lik hızdan sonra direksiyonda hissedilir derece de sertleşme başlıyor ve bu durum size uzun yollarda veya yüksek süratlar da araca kolayca hükmetmenizi sağlıyor. (tabi ki çok hisli direksiyon veya mükemmel yol tutuşu kısımlarından bahsetmiyorum çünkü araç daha çok yeni). Birde aracımı teslim aldığımın ertesi gününde 154 km lik bir kocaeli gidiş dönüş uzun yol tecrübem oldu. Direksiyonda ki sertleşmenin verdiği güven ve hakimiyet duygusunu tam olarak yaşayabildim. Buna bağlı olarak bu kadar etkin konuşabiliyorum.
Aracın sahip olduğu özelliklerden kısaca bahsedeyim ve son olarak yakıt kısmına geçeceğim.
-4 cam otomatik (şoför kısmı tek tuş açılıp kapanma özelliğine sahip)
-Viraj içi aydınlatan farlar mevcut (işte bu özellik akşamları kullanıcısını sürekli gülümseten bir özellik - viraj aydınlatan farlar kısa farların yanına yerleştirilmiş yani sis farları yanıp sönmüyor)
-Yokuş kalkış desteği
-ESP
-2 hava yastığı
-USP - AUX - CD - MP3 - 4 Hoporlör (2 ön 2 arka)
-Elektrikli Isıtmalı yan aynalar
-Kliması gerçekten çok hızlı ısıtıyor (soğutmasını test etmek bu havalarda pek mümkün olmadı ve ben klimanın güç kaybına neden olduğunu hissetmedim)
-Gündüz LED
-Ön ve Arka sis farları ( fotolarını ekliycem)
-Aydınlatmalı torpido
-Direksiyon üzerinde müzik sisteminin kontrolünü sağlayan düğmeler
-Sizi kucaklarmış hissi veren koltuklar (yanal ve bel destekleri çok çok çok iyi)
Aklıma gelen özellikleri bunlar belki daha başka özellikleri de vardı hiç belli olmaz süprizlerle dolu bir araç İ10
Gelelim son olarak yakıt performansına;
İlk olarak aracı bayiden aldıktan sonra 11 km benzinliğe yoğum AVCILAR trafiğinde sürdüm. Sonra 50 TL lik benzin aldım (11,26 Lt *4,44) ve değerleri sıfırladım. Eve geldiğimde 26 km lik yol sonucunda Ort. Yakıt 8.4 Lt - Ort. Hız 21 Km olarak gösteriyordu bilgisayar.
İkinci gün (kocaeli gidiş - dönüş değerlerim); (154 km lik bir mesafe)
Eve geldiğimde yine resimlerini paylaşacağım, yol bilgisayarım Ort. 5.9 Lt - Ort. Hız 37 Km olarak gösteriyordu ve 50 TL lik aldığım ilk yakıtımın bittiğini gösteriyordu.. 50 TL ile gittiğim toplam mesafem 179,2 Km idi. Bu km de tekrar 50 TL lik benzin aldım ve Km sayacımı sıfırladım hala 2. 50 TL lik yakıtımı kullanıyorum
Belirtmeden geçmeyeceğim. Kocaeli ne giderken katettiğim mesafenin %90ı meşhur CUMA trafiği eşliğinde geçti...
Araç şuan 240 km de ve yakıt tüketimim ortalama 6.4 tl olarak görünüyor...
Son olarak haddinden fazla uzun yazdım farkındayım kısaca da geçebilirdim ama en ufak ayrıntısı ile size hissettiklerimi anlatmak istedim. Umarım siz değerli arkadaşlarım için faydalı bir paylaşım olmuştur.
Resim ve yakıt değeri paylaşımları hız kesmeden devam edecektir