Asimetrik lastik nedir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Asimetrik lastik nedir?
Lastik üzerindeki inside - outside yazıları ne demek?
Lastik sırt desenleri hakkında bilinmesi gerekenler.


Asimetrik lastikler mümkün olan en iyi ıslak ve kuru zemin performansını sağlayabilmek için üretilmiş özel lastiklerdir. Bu tip lastiklerde iç ve dış taraf farklı amaçlara hizmet eder;

Lastiklerin dışa gelen tarafı, büyük bloklar ve dar kanallara sahiptir.



Bu özellik kuru zemin performansını arttırır, dönüşlerde emniyet sağlar.

İçe gelen taraf ise daha küçük bloklar ve geniş kanallara sahiptir. Bu sayede ıslak/karlı zeminde su/kar daha iyi tahliye edilir, yere tutunma artar.

Sırt merkezi, lastiğin düz gidişlerde optimum dengesini sağlar.

Soru : Asimetrik lastikler, lastiklerin desenlerinin, birinin içe diğerinin dışa doğru baktığı, bu doğru bir seçim midir?

Cevap : Bu tip asimetrik lastiklerde, dışa ve içe gelen taraf özellikle belirtilmiştir. (inside, outside) Dış taraf, araçlarda daima dışarı bakmalıdır.
Bu şekilde aracın sağına ve soluna takılan lastiklerin desenleri görsel olarak yanlış yönlere bakıyormuş gibi algılanabilir. Lastiğin düzgün çalışmayacağı gibi bir takım yanlış düşünceler doğabilir. Hâlbuki bize ters yönlere bakıyormuş gibi gözüken bu desenler değişken yol şartlarına mükemmel bir biçimde cevap verir. Örnek vermek gerekirse, 0 derece hava sıcaklığında yol üzerinde hem kar hem su bulunabilir. Asimetrik tip desenler bu ortama uyum sağlar, lastiğin sağ tarafı suyu etkin olarak tahliye ederken, sol tarafı buzlu zeminde tutunmayı arttırır (ya da tam tersi).

Görsel olarak desende bir yanlışlık varmış gibi algılanan durum aslında bütün asimetrik lastiklerde mevcuttur. Kimisinde daha az kimisinde daha çok hissedilir. Bu bir yanlışlık değil, aksine, kullanıcı emniyetini arttıran, yol şartlarına mükemmel uyumu sağlayan lastiğe ulaşabilmek için, tasarım olarak yapılması gereken bir teknik olgudur.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bu lastikleri 0 arabalara takıyolar. Bunu gözlemledim yanlışmıyım?

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Önemli bir konu. İhmale gelmez. İlk fırsatta rot, balans ve direksiyon ayarı yaptırmalısınız. Farklı sırt deseninin önemini de gördük

Alıntı
Bizim önler farklı arkalar farklı stepnede farklı.
Direksiyon yumuşama olayında söylediğinize göre rot ayarı da lazımmış :))
Allah'a emanet gidiyoruz hocam



Yeni aldığın lastiklerde de vardır dikkatli baktın mı?
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu lastikleri 0 arabalara takıyolar. Bunu gözlemledim yanlışmıyım?

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.




Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bakayım

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Lastik sırt desenleri hem su hem kar tahliyesinde oldukça etkili.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
PAylaşım için teşekkürler.. Lastiklerin çift kanallı olma sebebi su tahliyesini iyi yapması için değilmi?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Firmalar farklı desenler kullansalar da genel mantık sıvı tahliyesinin en sağlıklı biçimde gerçekleşmesi yönündedir. Daha önce forumda paylaşmıştık hatırlayacaksınız Aquaplanning denen (hydrablocking) yani yol ile lastikler arasında sıvı katmanı oluşumunu engelleyici bir önlem. Böylece araç lastikleri yolla teması kesmeden ilerleyebilsin diye. Şekilde gösterildiği gibi kanallar ve bloklar ifade edilmiş.



Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
PAylaşım için teşekkürler.. Lastiklerin çift kanallı olma sebebi su tahliyesini iyi yapması için değilmi?


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
 :iyi: Bilgilendirme için teşekkürler.. Böylelikle zeminle lastik arasında maximum temas sağlanmış oluyor..  :-2


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:iyi: Bilgilendirme için teşekkürler.. Böylelikle zeminle lastik arasında maximum temas sağlanmış oluyor..  :-2

özetle bu şekilde ;)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33