GönderenKonu: FCA Binek Modelleri PSA Platformlarına Taşınacak  (Okunma sayısı 460 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıefedesign

  • Konya Sorumlusu
  • ******
  • İleti: 1,581

  • Üye'ye 54 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +49/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
    • Marka: Peugeot
    • Model: 301 Active 1.6 Hdi
    • Model Yılı: 2013
    • Yakıt Tipi: Motorin
    FCA ve PSA, küresel otomobil endüstrisini yeniden şekillendirecek bir anlaşma ile birleşti. Birleşme ile FCA Binek Modelleri PSA Platformlarına Taşınacak.




    FCA Binek Modelleri PSA Platformlarına Taşınacak


    Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve PSA Grubu arasında yaşanan birleşme, dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisini ve Ford Motor’u aşarak yaklaşık 47 milyar Dolarlık borsa değerine sahip otomobil şirketini ortaya çıkardı. Yeni şirketin 11 kişilik yönetim kurulu üyesi olacak. 5 üye PSA tarafından ve diğer 5 üye de FCA tarafından olacak. Anlaşmanın bir parçası olarak hiçbir hissedar, hissedarların toplantılarında kullanılan oyların yüzde 30’undan fazlasını kullanma yetkisine sahip olamayacak. PSA CEO’su Carlos Tavares, ilk 5 yıllık dönem için yeni şirketin CEO’su olacak ve yönetim kurulunda 11. sırayı alacak. Birleşme ile PSA ve FCA yıllık 3,7 milyar Avro (4 milyar dolar) maliyet avantajı elde etmeyi hedefliyor. Birleşme ile grup,  yıllık toplam 8.7 milyon araç satışı, Volkswagen Grubu, Toyota Motor ve Renault-Nissan ittifakının arkasında yer almış olacak.

     

    Birleşme sayesinde FCA, PSA’nın daha modern araç platformlarına erişim kazanacak ve daha zorlu yeni emisyon kurallarına uyabilecek.  Avrupa odaklı PSA da FCA’nın Ram ve Jeep gibi markaların yer aldığı karlı ABD pazarına girmiş olacak. İki otomobil üreticisi, birleştirilmiş şirket için önümüzdeki aylarda bir isim bulabileceklerini söyledi. Birleşmenin tamamlanmasının, her iki şirketin hissedarları tarafından olağanüstü hissedar toplantılarında onaylanması ve ayrıca antitröst ve diğer düzenleyici şartlara tabi olmak üzere 12 ila 15 ay içinde gerçekleşmesi bekleniyor. Şirketlere göre, teknoloji paylaşımının yanı sıra ürün ve platformla ilgili tasarruflar, yıllık sinerjinin yaklaşık yüzde 40’ını oluşturacak. Satın alma, temel olarak ölçek ve en iyi fiyat uyumundan beklenen fayda ise tahmini yüzde 40. Pazarlama, bilgi teknolojileri, genel ve idari ve lojistik dahil diğer alanlar da kalan yüzde 20’yi oluşturacak.

     

    PSA ve FCA, üretimlerinin üçte ikisinden fazlasını sadece iki platformda toplayacak. Yılda 3 milyon otomobil kompakt / orta ölçekli bir platformda ve 2,6 milyon küçük platformda olacak. Küçük platform PSA’nın CMP platformu, kompakt / orta ölçekli platform ise EMP2 olacak. Ram ve daha büyük Jeep modelleri ise FCA’nın platformunu kullanmaya devam edecek. Benzin, dizel ve elektrikli aktarma organlarını barındırabilen, FCA’nın eşdeğer platformlarından daha modern olan CMP mimarisindeki otomobiller, 2019’da üretime geçmeye başlamıştı. Üretim hattına önemli yeni yatırımlar yapmadan müşteri talebine hızlı bir şekilde cevap verebilen CMP platformu, FCA’nın ölçek ekonomisini hızla artırabilir. CMP mimarisine dayanan ilk FCA modeli, 2022’nin sonlarına doğru, sadece batarya çeşidine sahip olan Alfa Romeo için küçük bir geçit olabilir.

    Küçük otomobili ve kompakt bölümün alt kısmını kapatacak şekilde tasarlanan CMP platformu, benzinli, dizel veya tam elektrik gücüne izin verir. Geçen yıl DS 3 Crossback küçük SUV ile piyasaya sürüldü ve yeni nesil Peugeot 208 ve 2008 ve Opel / Vauxhall Corsa’yı destekliyor. CMP kullanan bir sonraki modelin gelecek yıl nedeniyle Citroen C4 Cactus kompakt hatchback’in yerine geçmesi bekleniyor. FCA, minicar segmentinden çıkacağını ve Fiat 500, Fiat Panda ve Lancia Ypsilon’da kullanılan Mini mimarisi yatırımlarını iptal ettiğini söyledi. Kompakt segmentin üst kısmını orta boy modellere kadar kaplayan EMP2 platformu, Peugeot 3008 ile 2017 yılında piyasaya sürüldü. Ayrıca 5008 SUV, DS 7 Crossback , Citroen C5 Aircross ve Opel Grandland’da bu platform üzerinden yükselen modeller oldu.  Peugeot 508 sedan ve statinwagon, mimariyi kullanan ilk binek otomobilleriydi. Şu anda EMP2, benzinli, dizel ve benzinli hibrit hibrid modellerde sunulmakta olup, gelecek 10 yılda saf pil modelleri sunmak için de tasarlandı.


    Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...

    Teşekkür eden üyeler: Admin


     




    Kiev Kiralık Ev
    Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr