GönderenKonu: Hyundai, İzmit’te SUV üretme kararı aldı  (Okunma sayısı 852 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıizmir42

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 11,571

  • Üye'ye 346 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +313/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin


Toyota tarafından sadece Türkiye’de üretilen C-crossover segmenti üyesi CH-R’den sonra Hyundai de SUV üretmeye karar verdi. Güney Koreli marka, i10 ve i20’den sonra İzmit’te B segmentinde SUV üretme kararı aldı. B-SUV’dan yılda 50 bin adet üretilecek.

Hyundai B-SUV Planları

Yılı üretim, ihracat ve iç pazar olmak üzere üç rekorla kapatan otomotiv sektöründe, ilk yatırım haberi Hyundai’den geldi. Güney Koreli marka, İzmit fabrikasında i10 ve i20’den sonra üçüncü model olarak B segmentinde yer alan bir SUV üretme kararı aldı.

B-SUV’dan yılda 50 bin adet üretilmesi planlanıyor. Yeni modelle birlikte tesisin 245 bin adetlik üretim kapasitesinin tamamı doldurulmuş olacak. Geçen hafta Güney Kore’de yönetim kurulu toplantısına katılan Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Mong Hyun Yoon, Türkiye’ye yeni modelle döndü. Üretilmesi planlanan SUV’un mevcut iki model arasından seçileceğini söyleyen Mong Hyun Yoon, “Hindistan’da üretilen Creta ile Kore’de temmuzda satışa çıkacak yeni B-SUV modelleri arasından tercih yapacağız. Boyutları daha büyük olan Creta, Türkiye pazarı için uygun. Diğeri Intrado şirin ama daha küçük. Benim gönlüm Creta’dan yana” dedi..

CRETA ÜRETİLECEK

Creta’nın Hyundai Assan için daha uygun ve kârlı olacağının altını çizen Mong-Hyun Yoon, yeni yatırımla ilgili olarak şunları anlattı: “i10 ve i20’nin yan sanayi parçalarının yüzde 24’ü Hindistan’dan geliyor. Fiyatı daha uygun oluyor. Bu yüzden Creta’nın seçilme şansı çok daha yüksek. Ana merkez B-SUV’un İzmit’te 2021’den itibaren üretilmesini planlıyor. Ben ise Avrupa ve Türkiye’de bu segmente olan ilginin arttığını ve bir an önce üretime geçmeyi istiyorum. 2019’da Creta’yı fabrikamızın bantlarından indirmek için çabalıyorum. O dönemde Creta makyaj geçirmiş olacak.”.

Üçüncü modeli Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihraç edeceklerini söyleyen Mong Hyun Yoon, şöyle devam etti: “Yapılan projeksiyonlara göre Avrupa’da A ve B segmenti otomobillerin talebi azalacak. Buna karşın SUV sınıfı büyüyecek. Avrupa’da i10 ve i20 üretiminin düşmesine paralel bu yeni model ile kapasiteyi doldurabileceğiz. Bu model İzmit fabrikasının sigortası olacak.”

İRAN VE HONG KONG’A İHRACAT

İzmit ‘te üretilen modellerin yüzde 90’ından fazlasını ihraç ettiklerini ifade eden Mong Hyun Yoon, “Alternatif pazarlar için çalışıyoruz. İran’a ihracata başladık. Hong Kong, Yeni Zelanda ve Avustralya’ya ihracat yapıyoruz” dedi.

İKİNCİ FABRİKA BEKLEMEDE

İzmit’in kapasitesinin 245 bin adet olduğunu söyleyen Mong Hyun Yoon, şöyle devam etti: “Yeni modelden 50 bin adet üretilmesi planlanıyor. Normal şartlarda üçüncü model için kapasitemiz yeterli değil. Bu yüzden İzmit’te 400 milyon dolarlık yatırımla kurulacak ikinci fabrika istiyordum. Ama Hyundai pazarın belirli bölgelerde düşeceğini öngörerek, tüm dünyada mevcut kapasiteleri kullanma konusunda karar aldı. İkinci fabrika yatırımı şu an için rafa kalktı.”

İHRACAT GELİRİ 2 MİLYAR DOLAR

Hyundai Assan, 2016’da üretim ve ihracat rekoruna imza attı. Toplamda 230 bin 50 adetlik üretime ulaşan Hyundai Assan, 19 yıllık tarihindeki en yüksek üretim rakamına ulaştı. 43 ülkeye araç satan şirketin ihracatı ise 207 bin 300 adet olarak gerçekleşti. İhracat geliri 2 milyar dolar oldu.





HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi





 

Sitemap 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44