GönderenKonu: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi  (Okunma sayısı 3097 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıAlican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
  • İleti: 143

  • Üye'ye 1 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +2/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Alican
    • Marka: Audi
    • Model: A4
    • Model Yılı: 2009
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
    « : 13 Ağustos 2016, 22:00:09 »
    Merhaba,
    A4'umu sattiktan sonra benzinli lpg li bir sey bakmaya basladim.
    Arastirmalarim sonucu bir tane 2012 model 80binde 140hp 1.4 motor tek kapi opel astra j gtc tek kapi buldum.
    1.4 motor oldugu icin aklima direk bayilma durumu geldi.  Bu arac yokuslarda bayilir mi? Bu arabanin performans durumu nasildir?


    !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


    Çevrimdışıizmir42

    • Master Moderator
    • *
    • İleti: 11,571

    • Üye'ye 346 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
    • Marka: Opel
    • Model: Astra J 1.3 SPORT
    • Model Yılı: 2013
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
    « Yanıtla #1 : 13 Ağustos 2016, 22:46:08 »
    Takip ettigim kadarıyla 1.4 140 lık koltuğa yapistiriyor.

    HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


    ÇevrimdışıAlican

    • Tanışma Üyeliği
    • *
    • İleti: 143

    • Üye'ye 1 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Alican
      • Marka: Audi
      • Model: A4
      • Model Yılı: 2009
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
      « Yanıtla #2 : 13 Ağustos 2016, 23:13:29 »
      Tork 200 diyor.
      !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


      ÇevrimdışıAlican

      • Tanışma Üyeliği
      • *
      • İleti: 143

      • Üye'ye 1 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +2/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Alican
        • Marka: Audi
        • Model: A4
        • Model Yılı: 2009
        • Yakıt Tipi: Motorin
        Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
        « Yanıtla #3 : 14 Ağustos 2016, 00:05:15 »
        Bunun bayilip bayilmadigini nasil test edebilirim direksiyona gectigimde? Ne gibi testler yapmam lazim arabanin performansinin iyi oldugunu anlamak icin?
        !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

        ÇevrimdışıKamikaze

        • FO-Özverili Üye
        • *
        • İleti: 242

        • Üye'ye 19 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +5/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Doğukan
          • Marka: Peugeot
          • Model: 607
          • Model Yılı: 2009
          • Yakıt Tipi: Motorin
          Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
          « Yanıtla #4 : 14 Ağustos 2016, 00:34:23 »
          Bayılmak mı ?
          1.0 3 silindir araç almıyorsunuz ki ?
          1.4 Turbo dediğiniz araç A4'ünüzü aratmaz beyfendi.
          Zaten oda yeterli olmazsa 1.6 T 180 beygir versiyonu var.

          LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          Çevrimdışıizmir42

          • Master Moderator
          • *
          • İleti: 11,571

          • Üye'ye 346 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +313/-5
          • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
          • Marka: Opel
          • Model: Astra J 1.3 SPORT
          • Model Yılı: 2013
          • Yakıt Tipi: Motorin
          Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
          « Yanıtla #5 : 14 Ağustos 2016, 01:32:55 »
          Illaki test etmek istiyorsanız. aç klimanı gaza yüklen alt devirleri iyi topluyorsa ve turbo devreye girdiğinde koltuğa yapistiriyorsa alabilirsiniz.

          HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          ÇevrimdışıAlican

          • Tanışma Üyeliği
          • *
          • İleti: 143

          • Üye'ye 1 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +2/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Alican
            • Marka: Audi
            • Model: A4
            • Model Yılı: 2009
            • Yakıt Tipi: Motorin
            Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
            « Yanıtla #6 : 14 Ağustos 2016, 02:37:27 »
            Bunu deneyecem. Lpg icin nasil bir test yapabilirim yada dikkat etmem gereken bir sey var midir lpg icin?
            !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

            ÇevrimdışıKamikaze

            • FO-Özverili Üye
            • *
            • İleti: 242

            • Üye'ye 19 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +5/-0
            • Cinsiyet: Bay
              • Ad Soyad: Doğukan
              • Marka: Peugeot
              • Model: 607
              • Model Yılı: 2009
              • Yakıt Tipi: Motorin
              Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
              « Yanıtla #7 : 14 Ağustos 2016, 10:11:38 »
              LPG'de önemli olan öncelik montaj , Opeller de subaplar magnezyum alaşım olduğu için agresif kullanımla dahi 40.000 ila 60.000kilometre arasında eriyebiliyor, LPG ile daha çok önem arzediyor daha önce çelik subap değişimi yapılmış mı gerekli kontrolleri yaptırın veyahut 1.500 lira masraf ile siz o değişimi yaptıracaksanız problem yaratınca.

              LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
              « Son Düzenleme: 14 Ağustos 2016, 10:13:44 Gönderen: Kamikaze »

              ÇevrimdışıAlican

              • Tanışma Üyeliği
              • *
              • İleti: 143

              • Üye'ye 1 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +2/-0
              • Cinsiyet: Bay
                • Ad Soyad: Alican
                • Marka: Audi
                • Model: A4
                • Model Yılı: 2009
                • Yakıt Tipi: Motorin
                Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
                « Yanıtla #8 : 15 Ağustos 2016, 17:35:57 »
                Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                LPG'de önemli olan öncelik montaj , Opeller de subaplar magnezyum alaşım olduğu için agresif kullanımla dahi 40.000 ila 60.000kilometre arasında eriyebiliyor, LPG ile daha çok önem arzediyor daha önce çelik subap değişimi yapılmış mı gerekli kontrolleri yaptırın veyahut 1.500 lira masraf ile siz o değişimi yaptıracaksanız problem yaratınca.

                LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

                Yani Opel'in fabrika cikisindan subaplar magnezyum alasimli oldugu icin mi ayriyetten onlari celik yapmak lazim?
                Bu subap erimesini nasil anlayabilirim?
                !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

                Çevrimdışıizmir42

                • Master Moderator
                • *
                • İleti: 11,571

                • Üye'ye 346 defa
                  Teşekkür Edildi

                • Puan +313/-5
                • Cinsiyet: Bay
                • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
                • Marka: Opel
                • Model: Astra J 1.3 SPORT
                • Model Yılı: 2013
                • Yakıt Tipi: Motorin
                Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
                « Yanıtla #9 : 16 Ağustos 2016, 00:40:42 »
                Bilgi için Teşekkür

                HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


                ÇevrimdışıKamikaze

                • FO-Özverili Üye
                • *
                • İleti: 242

                • Üye'ye 19 defa
                  Teşekkür Edildi

                • Puan +5/-0
                • Cinsiyet: Bay
                  • Ad Soyad: Doğukan
                  • Marka: Peugeot
                  • Model: 607
                  • Model Yılı: 2009
                  • Yakıt Tipi: Motorin
                  Ynt: Opel Astra J GTC 1.4 140Hp Benzin+LPG performansi
                  « Yanıtla #10 : 16 Ağustos 2016, 14:47:53 »
                  Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                  Gerçekten bu kadar eriniyor musunuz? Yoksa internette bu bilgiye zor mu ulaşılıyor? Bir baktım da, hayır o kadar zor değil. Google'a yazmanız yeterliydi. Size kendi sözlerimle açıkça anlatırdım ancak bu kadar yorulmak istemedim. Buyrun;
                  LPG'de subap erimesi, özellikle yeni nesil Euro5 araçlarda en çok karşımıza çıkan sorunlardan birisidir. Peki neden LPG'de subaplar erir.
                  [/size]Çelik alaşımlı subaplar artık yerini daha çevreci ve temiz salınım yapan magnezyum subaplara bırakmaktadır. Euro5 motorların tamamı magnezyum alaşımlı motorlardır. Motorun hareketli parçaları ne kadar hafif olursa daha az enerji ile daha fazla güç üretir. Magnezyum, motor komponentlerini hafifleterek yakıt sarfiyatını düşürmekte ve karbon salınımını azaltmaktadır. Ancak LPG'li araçlarda magnezyum alaşımlı subaplar 20 bin km. gibi kullanım sürecinde erimeye başlar. Bu süre bazı araçlarda 50 bin km. ye kadar uzayabilmektedir. Araçların markalarına göre subap alaşım oranları değişmektedir.[/color]
                  [/size] [/color]Madem Subaplar LPG'de Eriyor Neden Magnezyum Üretiliyor?[/size]Otomotiv üreticileri araçları benzinde kullanılmak üzere tasarlamaktadır. Benzin kullanan bir aracın motorunda oluşan sıcaklık magnezyum subaplarda hiçbir sorun oluşturmaz. LPG benzine göre daha yanıcı bir yakıt olduğu için motor daha yüksek ısılara maruz kalır. Eski nesil araçlarda kullanılan çelik alaşımlı subaplar bu ısıya daha uzun süre dayanabilsede, magnezyum subaplar kısa sürede zarar görmektedir.Çelik 1500 °C de erimeye başlar. Magnezyumun erime noktası  ise 650 °C dir. LPG kullanmaya başlayan bir aracın motor sıcaklığı artacağından dolayı zamanla subaplar zarar görmeye ve erimeye başlar. Hele ki aracınızı sürekli yüksek devirlerde kullanıyorsanız harareti daha da arttıracağınızdan erime çok daha kısa sürede meydana gelecektir.Alternatif Çözümler Nelerdir?Euro5 araçlarda LPG'de subap erimesi teknik ve teorik olarak artık kabul edilmiş durumdadır. Çare olarak subap yağlama sistemleri üretilmiş, sorunu kesin olarak çözmemekle birlikte erime sürecini geciktirmektedir.Manuel ve elektronik olarak üretilen bu sistemler belli aralıklarla subaplara yağ göndererek soğutma vazifesi görmektedir.Yüksek devirlerde aracı benzinle kullanmakta erimeyi geciktirecek alternatif olarak görülebilir.Subap Erimesinin Belirtileri Nelerdir?Subap erimesinde sorunlar yavaş yavaş ortaya çıkmaktadır.[/color]
                    • Aracınız tek marşta çalışmamaya başlar,
                    • Rölantide titreme ve sarsıntılar,
                    • Performans kaybı ve aracın çekişten düşmesi

                    • [/size]ALINTIDIR Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap[/color][/font]
                    [/list]
                    +1

                    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



                     

                    Sitemap 
                    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44