GönderenKonu: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu  (Okunma sayısı 1029 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıpendik124

  • Yeni Üye
  • *
  • p
  • İleti: 5
  • Puan +0/-0
    • Marka: ford fiesta
    • Model: 2015
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    2 yıl önce sıfır aldığım Ford Fiesta aracımın 3 yıl boya garantisi bulunmaktadır. Şu an tavan, sağ kapı, kaput 16 yerinde boya atması oldu gün ve günde artmaktadır. Aracı garanti kapsamında servise götürdüm, servis boyaların kuruduğu ve attığının fotoğraflarını çekip Otosan'a gönderdiler ben araç değişim talep ettim. 444 3 673 no'lu Otosan tarafından arandım, araçtaki boya atmalarının dış etkenlerden kaynaklı olduğunu söylediler bu yüzden aracı garanti kapsamına sokamayacaklarını söyledir ve araç değişimi mi kabul etmediler. Bende tekrardan sordum geçen hafta 13 yerdi şu an nasıl 16 yerde atma oldu? kimsenin arabasında boya atma olmazken neden bu araçta oluyor? Cevaplarını yazılı olarak istedim iç yazışma olduğunu gönderemeyeceklerini söylediler. Aracın fabrikasyon hatası olarak boyandığı belli videoyuyu youtubea yükledim izlerseniz aracın ne hale geldiğini görecekseniz ne kadar çok kişi izlerse o kadar kişinin haberi olur video linki
    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap




    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 86,104

    • Üye'ye 1207 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +612/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Marka: Renault
    • Model: Hafif Ticari
    • Model Yılı: 2017
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
    « Yanıtla #1 : 30 Mayıs 2018, 15:03:33 »
    Emrah bey geçmiş olsun. Konuyu teknik problemler kategorisinden, marka şikayetleri konusuna taşıyorum. Bu problem çözüldüğünde lütfen konuyu güncelleyerek markanın itibarını da korumasına yardımcı olun.
    Zaman en kıymetli hazinedir

    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 86,104

    • Üye'ye 1207 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +612/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Marka: Renault
    • Model: Hafif Ticari
    • Model Yılı: 2017
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
    « Yanıtla #2 : 30 Mayıs 2018, 15:10:40 »
    Kişisel yorumuma gelince, bu bir tesadüf mü? Yoksa algıda seçicilik mi? Adına ne derseniz deyin. Daha önce henüz 3 Aylık Ford Focus'ta komple boya çıkması, henüz sıfır km Transit bayiden çıkıp, ilk işe başlıyor, ve aynı gün tesadüfen sanayide bir kaportacının ikazıyla sağ yan tarafın komple boyalı olduğu çıkıyor.

    Ve en önemlisi kendi başıma gelen, 2016 model otomatik Ford Fiesta'ın ön kaputunda ve arka bagaj kapısında boya olduğundan şüphelendiğim için bayiden dışarı çıkarmadan "BOYA KALİBRASYONU" yaptırarak, bunu videoya kayıt yaparak teslim aldım. Daha sonradan kaportacıdan öğrendim ki, ön ve arka kaputta, mumlama yapılmış. Buda boyanın kalibrasyonunu azda olsa etkiler demesiyle, araç hakkında bir talepte bulunmamıştım. Ama nedense Ford bana eskisi kadar güven vermiyor. Özellikle sıfır araba alırken de mutlaka "EXPERTİZ" yaptırmak gerekiyor. Avuç dolusu paralar ödeniyor.
    « Son Düzenleme: 30 Mayıs 2018, 15:11:34 Gönderen: Yönetim »
    Zaman en kıymetli hazinedir
    Teşekkür eden üyeler: pendik124


    Çevrimdışıpendik124

    • Yeni Üye
    • *
    • p
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
      • Marka: ford fiesta
      • Model: 2015
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
      « Yanıtla #3 : 30 Mayıs 2018, 15:22:43 »
      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      Kişisel yorumuma gelince, bu bir tesadüf mü? Yoksa algıda seçicilik mi? Adına ne derseniz deyin. Daha önce henüz 3 Aylık Ford Focus'ta komple boya çıkması, henüz sıfır km Transit bayiden çıkıp, ilk işe başlıyor, ve aynı gün tesadüfen sanayide bir kaportacının ikazıyla sağ yan tarafın komple boyalı olduğu çıkıyor.

      Ve en önemlisi kendi başıma gelen, 2016 model otomatik Ford Fiesta'ın ön kaputunda ve arka bagaj kapısında boya olduğundan şüphelendiğim için bayiden dışarı çıkarmadan "BOYA KALİBRASYONU" yaptırarak, bunu videoya kayıt yaparak teslim aldım. Daha sonradan kaportacıdan öğrendim ki, ön ve arka kaputta, mumlama yapılmış. Buda boyanın kalibrasyonunu azda olsa etkiler demesiyle, araç hakkında bir talepte bulunmamıştım. Ama nedense Ford bana eskisi kadar güven vermiyor. Özellikle sıfır araba alırken de mutlaka "EXPERTİZ" yaptırmak gerekiyor. Avuç dolusu paralar ödeniyor.

      teşekkür ederim bende başıma gelmeden önce hiç ilgimi çekmezdi ama özellikle araştırdıkça insan yeni şeyler görebiliyor amacım markayı karalamak değil her markada üretimden kaynaklı yada başka birşeyden dolayı  hata olabilir burdaki sorun firmaların satış sonrası araçlarının arkasında durmaması bu arada boya ölçümü yaptırdım orjinal yerlerde boya kalınlığı 140 civarı boya  atan yerlerde 60 civarı çıktı. videodada anlaşıldığı boya atması solma gibi değil bildiğini tabak tabaka çıkıyor. nedendir bilinmez astar boyayı tutmuyor yada sac kısmın yada boya fırınlanırken veya boyanın yapısında bir hata var yada başka bir şey

      ÇevrimdışıYönetim

      • Admin
      • *
      • İleti: 86,104

      • Üye'ye 1207 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +612/-17
      • Cinsiyet: Bay
        • ForumOtomobil
      • Ad Soyad: Administrator
      • Marka: Renault
      • Model: Hafif Ticari
      • Model Yılı: 2017
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
      « Yanıtla #4 : 31 Mayıs 2018, 03:39:23 »
      Bu konu aslında yoruma açık sebepleri bir arada barındırıyor. Örneğin boya üzerine uygulanan yanlış kimyasallar gibi. (Sonradan).

      Yada dış etkiler. Örneğin güneş merceklenmesi gibi. Güneş ısısının boyaya verdiği zarar gibi ama bu zarar için örnek veriyorum, bir güneş yansıması ki, mercek şeklinde uzun süre boyayı yakacak kadar etki altında kalması gibi.

      Bu tip sorunları oluşturan bazı kimyasal maddelerde var. Mesela fren hidrolik yağı, boyada benzer hasarlara yol açabilir. Elbette siz yapmış olamazsınız ama kötü niyetli kişiler sırf zarar vermek için peyder pey bunu yapmışta olabilir. (Komplo teorisi)

      Ama burada en önemlisi şu. Siz bir kaportacıya gidip bunun sebebi nedir dediğinizde, kaportacı bunun fabrika hatası olduğunu söylüyorsa, Ford bu sorunu telafi etmek zorunda. Etmiyorsa, alırken insanların da bunu 2 kere düşünmeleri gerektiğini belirtmekte sizin en doğal hakkınız. Çünkü bedava alınan bir ürün değil. Avuç dolusu para veriliyor.

      ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Zaman en kıymetli hazinedir

      Çevrimdışıpendik124

      • Yeni Üye
      • *
      • p
      • İleti: 5
      • Puan +0/-0
        • Marka: ford fiesta
        • Model: 2015
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
        « Yanıtla #5 : 31 Mayıs 2018, 09:17:27 »
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Bu konu aslında yoruma açık sebepleri bir arada barındırıyor. Örneğin boya üzerine uygulanan yanlış kimyasallar gibi. (Sonradan).

        Yada dış etkiler. Örneğin güneş merceklenmesi gibi. Güneş ısısının boyaya verdiği zarar gibi ama bu zarar için örnek veriyorum, bir güneş yansıması ki, mercek şeklinde uzun süre boyayı yakacak kadar etki altında kalması gibi.

        Bu tip sorunları oluşturan bazı kimyasal maddelerde var. Mesela fren hidrolik yağı, boyada benzer hasarlara yol açabilir. Elbette siz yapmış olamazsınız ama kötü niyetli kişiler sırf zarar vermek için peyder pey bunu yapmışta olabilir. (Komplo teorisi)

        Ama burada en önemlisi şu. Siz bir kaportacıya gidip bunun sebebi nedir dediğinizde, kaportacı bunun fabrika hatası olduğunu söylüyorsa, Ford bu sorunu telafi etmek zorunda. Etmiyorsa, alırken insanların da bunu 2 kere düşünmeleri gerektiğini belirtmekte sizin en doğal hakkınız. Çünkü bedava alınan bir ürün değil. Avuç dolusu para veriliyor.

        ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


        hocam ilk yetkili servise götürdüm baş ustabaşı inceledi ben reçine yada kuş pisliği sandım dedim usta başına sanırım reçine yada kuş pisliği dedi yeni başlayan beyazlayan bir yer vardı boyası atmamıştı daha olur mu dedi dur dedi bir beze bir şey sürüp geldi, iyice ovaladı reçine yada kuş pisliği olsa burası çıkardı dedi. İmalat hatası dedi üretim aşamasında bazen toz pislik oluyor böyle sıkıntılar bazen geliyor dedi. biz boya soyulması olduğunu tespit edip otosana göndericez onlar karar vericek garanti kapsamında girip girmeyeceğine dedi bizim yetkimiz sadece boya soyulmasının verniğinin attığını belirtmek dedi. otosanın yaptığını zaten videoda anlattım. başka özel bir ustaya gösterdim o  ilk önce hidrolik sandı fakat aracın farklı farklı yerlerinde olunca hidrolik olması imkansız dedi tavanı iyice yakından inceleyince büyük boya atmaları dışında ince ince nokta nokta farklı farklı yerlerde boya atmaları fark etti onları farkedince astar boyayı tutmamış bence hakkını ara dedi. benim kendi gözlemim aracın tavanı güneşte aşırı ısınıyor renginden dolayı olabilir
        « Son Düzenleme: 31 Mayıs 2018, 09:18:31 Gönderen: pendik124 »

        ÇevrimdışıYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 86,104

        • Üye'ye 1207 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +612/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Marka: Renault
        • Model: Hafif Ticari
        • Model Yılı: 2017
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
        « Yanıtla #6 : 31 Mayıs 2018, 09:43:36 »
        Anladım. O zaman boyada zaten fabrikasyon bir hata vardı ve maalesef bu boyanın güneş altında erkenden atmasına neden oldu. İşte bütün ihtimalleri değerlendirmek lazım derken bunu kastediyordum. Şimdi sizin bir bilirkişi raporuyla mahkemeye başvurmanız gerekiyor. Bundan önce Otokoç'a avukatınız aracılığı ile ön bilgi verin. Bakın benim arabamda böyle bir sıkıntı var, eğer bu mağduriyetim tarafınızca 10 gün içinde (örnek) çözüme kavuşturulmaz ise hukuki yollara başvurup, hakkımı arayacağım biçiminde bir bildiri göndermeniz doğru olur. Bunu avukatınız daha iyi bilir, ben temsili bir örnek sunuyorum sadece.

        Yalnız şu var, daha önce buna benzer sorunlar nedeniyle forumda sıkıntılarını anlatanlar daha sonra %99 oranında olumlu olarak sonuca ulaştılar. Farklı markalarda var. Ama genellikle müşterisini mağdur etmiyorlar. Fakat bu süreç biraz uzun sürebiliyor ve sizin ne kadar baskı kurabileceğinizle de doğrudan ilişkili.

        Size bazı teklifler sunabilirler. Örneğin aracınızın komple yeniden boyanması gibi. Yahut size yeni bir otomobil veririz fakat fiyat farkını alırız biçiminde. Bu tekliflere hazırlıklı olun ve ne yapacağınızı önceden belirleyin. Komple boyalı bir aracı satmanın ne kadar zor olduğunu unutmayın. Yeni araç için de ekonomik imkanlarınızı değerlendirin. Tahmin ediyorum sizin sorununuz da Otokoç tarafında çözüme ulaştırılacaktır. Mutlaka takip edin.
        Zaman en kıymetli hazinedir
        Teşekkür eden üyeler: pendik124

        Çevrimdışıpendik124

        • Yeni Üye
        • *
        • p
        • İleti: 5
        • Puan +0/-0
          • Marka: ford fiesta
          • Model: 2015
          • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
          Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
          « Yanıtla #7 : 31 Mayıs 2018, 09:49:26 »
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          Anladım. O zaman boyada zaten fabrikasyon bir hata vardı ve maalesef bu boyanın güneş altında erkenden atmasına neden oldu. İşte bütün ihtimalleri değerlendirmek lazım derken bunu kastediyordum. Şimdi sizin bir bilirkişi raporuyla mahkemeye başvurmanız gerekiyor. Bundan önce Otokoç'a avukatınız aracılığı ile ön bilgi verin. Bakın benim arabamda böyle bir sıkıntı var, eğer bu mağduriyetim tarafınızca 10 gün içinde (örnek) çözüme kavuşturulmaz ise hukuki yollara başvurup, hakkımı arayacağım biçiminde bir bildiri göndermeniz doğru olur. Bunu avukatınız daha iyi bilir, ben temsili bir örnek sunuyorum sadece.

          Yalnız şu var, daha önce buna benzer sorunlar nedeniyle forumda sıkıntılarını anlatanlar daha sonra %99 oranında olumlu olarak sonuca ulaştılar. Farklı markalarda var. Ama genellikle müşterisini mağdur etmiyorlar. Fakat bu süreç biraz uzun sürebiliyor ve sizin ne kadar baskı kurabileceğinizle de doğrudan ilişkili.

          Size bazı teklifler sunabilirler. Örneğin aracınızın komple yeniden boyanması gibi. Yahut size yeni bir otomobil veririz fakat fiyat farkını alırız biçiminde. Bu tekliflere hazırlıklı olun ve ne yapacağınızı önceden belirleyin. Komple boyalı bir aracı satmanın ne kadar zor olduğunu unutmayın. Yeni araç için de ekonomik imkanlarınızı değerlendirin. Tahmin ediyorum sizin sorununuz da Otokoç tarafında çözüme ulaştırılacaktır. Mutlaka takip edin.


          Hocam Çok Teşekkür ederim avukatım ihtar hazırladı ama otosana çekicekti ihtarı otokoç olayını da bir sorayım avukata. Otokoç direktörü ile kendim görüştüm otosana olayı kendininde bildirdiği ama yetkinin otosanda olduğunu fakat iş emri açarak bayi tarafı olarak olayın takipçisi olucaz dedi. bakalım ne çıkacak göreceğiz ama videodada anlattığım gibi otosan garanti kapsamına sokmadı aracı dış etkenlerden dolayı

          ÇevrimdışıYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 86,104

          • Üye'ye 1207 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +612/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Marka: Renault
          • Model: Hafif Ticari
          • Model Yılı: 2017
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
          « Yanıtla #8 : 31 Mayıs 2018, 10:05:43 »
          Garanti kapsamına almamayı neye dayandırıyor? Bunu size resmi kanalla yazılı olarak beyan etmesini isteyin. Onların vereceği evrak ile, sizin alacağınız bilir kişi raporuyla mahkemeye başvurmak daha mantıklı. Zaten tahmin ediyorum eğer bu iş mahkemeye intikal ederse, hakimde yeni bir bilirkişi raporu isteyecek. Bunu adalet bakanlığının anlaşmalı olduğu kurumlardan isteyebilirler. Ama ben bu işin mahkemeye intikal etmeden çözüleceğini düşünüyorum. Muhtemelen, birkaç alternatifle size teklif sunacaklar ve bu konu tatlıya bağlanacak.
          Zaman en kıymetli hazinedir
          Teşekkür eden üyeler: pendik124

          Çevrimdışıpendik124

          • Yeni Üye
          • *
          • p
          • İleti: 5
          • Puan +0/-0
            • Marka: ford fiesta
            • Model: 2015
            • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
            Ynt: SIFIR garantili aracın her yanında boya atması oldu
            « Yanıtla #9 : 02 Haziran 2018, 23:20:16 »
            Resmî kanalla istedim hocam veremeyeceklerini söylediler bir dayanakları Yok zaten sanayi bakanlığındasın gerekli şikayetlerde bulunacağım anlaşmaya pek niyetleri Yok hocam internetten bu durum başına gelenlerle konuştum tek dikkate aldıkları video ne kadar çok izlenirse ozaman sizi mağdur ettik arama yapıyorlarmış. Yani şuan tek çözüm videonun izlenmesi gibi


             




            Kiev Kiralık Ev
            Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr