Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler

izmir42 · 27 · 14559

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler

. Motor Yağını Zamanında Değiştirin
. Motoru çok sıcak çalıştırmayın
. Bujileri Zamanında değiştirin       
. Yakıt Filtresini Zamanında Değiştirin
. Aracınız uygun vites ve hızda Sürün
. Motorun Bakımını Zamanında Yaptırın
. Triger Kayışını Zamanında Değiştirin _ (Sadece Triger Kayışlı Araçlar)
. Subap Ayarını Zamanında Yaptırın      (Subap Ayarlı Araçlar İçin)
. Motoru Gaz Vererek Stop Etmeyin  (Sadece Turbo Dizel Araçlar İçin)
. Motoru Çok Soğuk Çalıştırmayın (Termostat Arızası)
. Yağ Değişiminde Yağ Filtresini de Değiştirin
. Jikle Çok Çekiliyken Hareket etmeyin (Karbüratörlü Benzinli Araçlar)
. Yakıt Enjektörlerini 100.000 km Kontrol Ettirin (Dizel Araçlar)
. Motor yağ  seviyesine Dikkat Edin
. Motor Soğutma Suyunu Kontrol Edin
. Motorda 4 Mevsim Antifiriz Kullanın
. Motora Uygun Yağ Kullanın
. Hava Filtresini Zamanında Değiştirin


. Motor Yağını Zamanında Değiştirin & . Motor yağ  seviyesine Dikkat Edin & . Motora Uygun Yağ Kullanın
Motor yağı seçimi ve değişim periyodu
Motor yağının cinsi ve değişim periyodu araç üreticileri tarafından belirlenir. Araç üreticisinin belirttiği spesifikasyon doğrultusunda uygun yağ seçilmesi ve yağ değişimlerinin, genellikle kullanım klavuzlarında yazılan, araç üreticisinin belirttiği periyotlarda yapılması gerekir.

Motor açısından yağ değişiminin önemi nedir?
Motor yağının beş ana görevi vardır; yağlama, koruma, temizleme, soğutma ve sızdırmazlık... Bu görevlerin hepsi, motor için hayati önem taşımakla birlikte, bunların etkinliği tamamen yağ değişimine bağlıdır. Motor cinsi ve gücüne göre araç üreticileri tarafından belirlenen yağ değişim süresi sonunda, yağın niteliğinde azalma olduğu için görevlerini tam gerçekleştiremez ve motorda normalden fazla aşınmalar olmaya başlar.

. Motoru çok sıcak çalıştırmayın

 • Soğutma suyu eksiktir (motor soğukken suyuna bakın)
 • Soğutma fanı çalışmıyor olabilir (kablo bağlantılarını kontrol edin)
 • Termostat çalışmıyor olabilir (usta ya gösterin)
 • Radyatör tıkalı olabilir (usta ya gösterin)
 • Motor un içinde arıza olabilir conta yakma v.s (ustaya gösterin)
 •Mevsim sıcaktır motor ağır yük altındadır (motoru dinlendirin)         

. Bujileri Zamanında değiştirin

Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin İle 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.

Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin İle30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.
Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temizliği önemlidir. Bujiler Her Araca Ve Modele Göre Değişiklik Gösterebilir Aracınızın Bujilerini Değiştirirken Mutlaka Katalog Değerlerine Uygun Bujileri Seçiniz .

. Aracınız uygun vites ve hızda Sürün

Maksimum tork civarı değiştirmelisiniz. Yaklaşık 3000 devir veya biraz geçerken.

. Yakıt Filtresini Zamanında Değiştirin

Benzinli araçlar için; 30-40 bin km de bir değiştirilmelidir. Dizel araçlar için ise her peryodik bakımda&yağ değişim zamnında değiştirilmelidir. Bilindiği üzere dizel yakıtlar benzine nazaran daha fazla partikül içerdiği için filtrede tıkanmalar daha fazla yaşanabilir.

. Triger Kayışını Zamanında Değiştirin _ (Sadece Triger Kayışlı Araçlar)

Triger Kayışı, motorlarda silindir kapağı içerisinde bulunan egzoz ve emme subaplarını hareket ettiren ekstantrik (Kam) mili ile krank milinin üzerinde bulunan volan dişlisini birbirine bağlayan parçadır.Triger kayışının kopması hem sizi hem motorunuzu üzecek bir durumdur.Triger kayışı özellikle ikinci el araç aldığınızda üzerinde daha fazla durulması gereken bir konudur , triger kayışı ve gergi rulmanının birlikte zamanında değiştirilmesi şarttır.Triger kayışı yapımında cam elyaf maddesi kullanılarak sağlamlığı arttırılmıştır. Yaklaşık olarak 1.5 ton yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ancak buna rağmen sürekli metal dişlilere sürtündüğünden dişleri ve yüzeyi aşınıp ansızın kopabiliyor.Triger koptuğu anda motordan çok farklı sesler (dizel motorlar gibi) gelip egzoz dan siyah dumanlar çıkmaya başlar bu durumda motor hemen durdurulmalı ve olası hasar en aza indirilmelidir. Triger koptuğu an subaplar en son durumlarında kalacağı için pistonlar tarafından darbe alacak bu darbelerle subaplar ya kırılacak ya eğilecektir.Bu da size bir hayli masraf açacaktır.Triger kayışının değiştirilmesi 40.000 ile 60.000 km arasında olmaktadır.Triger değişirken gergi rulmanınında değiştirilmesi gerekmektedir.

. Subap Ayarını Zamanında Yaptırın      (Subap Ayarlı Araçlar İçin)

Sübap ayarı aracınızın motoru için hayati öneme sahiptir. Öncelikle motorunuzun sübap ayarına ihtiyacı olup olmadığına birlikte bakalım. Eğer sübap sesi (şık şık şeklinde duyulur ,biri birine çok hızlı çarpan iki metal sesi verir) geliyorsa ,motorunuz çekmiyorsa ,çok yakıyorsa sübap ayarınız gevşek olabilir. Eğer motorunuz gaza bastığınız halde sanki birisi geri çekiyormuşcasına zorlanıyorsa ,gaz yemiyorsa ,çok yakıyor ve hızlanamıyorsa ,yokuş aşağı viteste iken serbest bıraktığınızda olması gerekenden az hızlanıyorsa ve sabahları zor çalışıyorsa sübap ayarınız sıkı olabilir.

. Yağ Değişiminde Yağ Filtresini de Değiştirin

aracın önünü aşağı bakacak şekilde bırakılır altına girecek kadar yerin olmalıdır.önce koruma plastiklerini vidayla sökülür. Sonra bi leğen Veya 5 lt yag alacak kadar bir kap.  tıpanın altına getirilir ve yagı bosaltılır.. 10 dakika 15 dakika bekledikten sonra bir miktar yag boslatılır yaklasık 100-200 gr. Sonra yag filtresi sokülür. Yag filtesi ve tapa tekrardan takılır. Daha sonra 4lt yag bosaltılır ancak sonuna dogru dikkat etmemiz gerekir zira üst çizgiyi geçmesin..
Not: Yag degisirken filtrede degisir. filtre için kelepçe açıcak vardır, tıpa için alyan vardır özeldir. 8 yada 10 numara karedir.

. Jikle Çok Çekiliyken Hareket etmeyin (Karbüratörlü Benzinli Araçlar)

Jikle, benzinli motorlarda, motorun soğukken ilk çalıştırılması sırasında kullanılır.
Karbüratörlü eski tip motorlarda rastlanan bu sistem, mekanik yani elle kumanda edilen ya da elektronik yani kendiliğinden devreye giren şekillerde bulunabilir

. Motor Soğutma Suyunu Kontrol Edin & . Motorda 4 Mevsim Antifiriz Kullanın

0 Derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde.
Antifiriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla             kullanılmaktadır.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında Antifiriz
kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir.
Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar
verilmelidir.soğutma sisteminin uzun ömürlü olması için yaz kış 4 mevsim Antifiriz kullanılması
önerilir.Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor.
Antifiriz;
 • motor soğutma suyunun donmasını Önler
 • soğutma sisteminin pas ve korozyon yapmasını önler
 • soğutma sıvısıyla çalışan sensör lerin doğru çalışmasını sağlar.
 • soğutma suyunun hareket ini kolaylaştır.
 • soğutma suyunun kaynama derecesini yükseltir.
 • Radyatör ün pas yapmasını önler.
 • Kalorifer sistemini korur kısa zamanda arıza yapmasını önler.
 • 4 mevsim Antifiriz kullanılmalıdır.
 • Tercih edilen Antifiriz markalarını kullanın taklit Antifiriz ler motora fayda değil zarar verir.

. Hava Filtresini Zamanında Değiştirin

Hava Filtreleri Motorun İhtiyaç Duyduğu Havanın içerisindeki İstenmeyen Partikülleri Süzer Ve Ateşleme Bölgesine Tamamıyla Tozsuz Havanın Gürültüsüz Bir Şekilde Girmesini Sağlar
Hava filtresi;
¦ Motora gerekli olan havayı temizler
¦ Motor elemanlarını korur
¦ Yakıt/hava karışımını dengeler
¦ Bakım/tamir masraflarında tasarruf sağlar

Not: LPG Li Araçlarda Hava Filtresinin kirlenmesi Motorun Fazla Yakıt Tüketmesine Sebep Olur.

ÖNEMLİ BİLGİ: Benzinli&dizel farketmeksizin ilk çalıştırdıktan sonra 2-3 dk. beklenmesi gerekmektedir. Torbolu araçlarda stop&durdurmadan önce biraz beklemek gerekir. Turbonun türbinleri hala döner durumdadır çünkü. Eğer hemen kapatırsan türbinler yağsız döner aşınma meydana gelir.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Huseyin, paylasim icin tesekkurler. Sosyal medyada paylasalim ;)

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Huseyin, paylasim icin tesekkurler. Sosyal medyada paylasalim ;)

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
Sağol abi kısa yapmaya çalıştım ama uzun oldu maddeler çok olunca. Saatlerimi aldı.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Guzel paylasim olmuss.. tam benlik.. :) bunlari biliyor olsaydim motoru arizaya  girmezdi. :(
 + 3 ve tesekkur butonu.
Emegine saglik. Derleyip toparladigin bilgiler icin. Emek vermissin.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Guzel paylasim olmuss.. tam benlik.. :) bunlari biliyor olsaydim motoru arizaya  girmezdi. :(
 + 3 ve tesekkur butonu.
Emegine saglik. Derleyip toparladigin bilgiler icin. Emek vermissin.
Teşekkür ederim abla. Gerçekten öneli bir konu.. Benim bilmediklerimde çıktı aralarından. Okudum yaladım yuttum. Daha dikkatli olurum artık :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
:) 350.000 km de araba almak risklidir diye ekleyelim mi huseyin :D

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:) 350.000 km de araba almak risklidir diye ekleyelim mi huseyin :D

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
Engin teçrübelermi satınca paylaşıcağım daha macera bitmedi. Daha arayan yok. 345 i gören kapatıyo heralde :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hahahahhahahahahahah
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:) 350.000 km de araba almak risklidir diye ekleyelim mi huseyin :D

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
Engin teçrübelermi satınca paylaşıcağım daha macera bitmedi. Daha arayan yok. 345 i gören kapatıyo heralde :D


Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
o araba pazarda satılır abi içini dışını görecekler bide usta görecek ekpertize girecek bi arabayı sürecekler motorunu yürüyenini görecekler km nin önemi kaçacak bide bilirsin arabama nasıl bakarım cumartesiden makyajlarım bide :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hayirlisi neyse o olsun.

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı ahmetsengul

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Puan +1/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ahmet ŞENGÜL
  • Marka: TOYOTA
  • Model: Corona
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Gerçekten güzel önemli bilgiler vermişsin teşekkürler  :iyi:
1989 Kartal  1.6-1994 Toyota Corona 2.0 GLİ-2011 Mazda 3 1.6


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Gerçekten güzel önemli bilgiler vermişsin teşekkürler  :iyi:
İşinize yaradıysa ne mutlu..

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Paylaşım için bravo +1 Teşekkür Beğen vs. vs...  :iyi: :iyi: :iyi:


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Paylaşım için bravo +1 Teşekkür Beğen vs. vs...  :iyi: :iyi: :iyi:
Asıl ben teşekkür ederim..


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33