Bu konu biraz saçma olmuş aslında, biz o tarihlerde forumda olsaydık müdahale ederdik [emoji4]
Şehiriçi araçlarının üretim amacı performans değil verimdir. Verim deyince aklınıza 1.6 90 hp / 1.6 130 hp, 1.6 130 hp daha verimli gibi şeyler gelmemeli aklınıza...
Çünkü bu otomotiv şirketlerinin yapmak istediği düşük hacimden fazla hp elde etmek değil, en iyi performansı sunarken buna paralel olarak en iyi yakıt oranını, uzun ömürlülüğü de tüketiciye sunmaktır.
Amaç eğer performans sunmak olsaydı (1.5 litreden 1500hp alındığı görülmüştür [yüksek devir açılarak] fakat bu motor aşırı kısa ömürlüydü [Formula 1 araçlarının kısa ömürlü olma sebebi de budur]) yüksek devirler açıp yoğun turbo beslemeyle zaten bunu tüketiciye sunabilirlerdi...
İmkansız olduğunu düşünmedim ama, bu işlerden (yarışlardan) para kazanılmıyorsa boşuna masraf
Tek kullanımlık 1000 hp azmı. Vankel bile kendi kendini yiyip bitiriyor.
1000 hp üretilir.Geçmiş yıllarda yapilan örnekleri var f1 araclarinda araştırın..
Ama 1 yarışlık motor ömrü sunuyor..
Abi Türkiye de bile 1,6 500-600 hp araçlar var, bu araçlar genelde modlu civicler falan oluyor.
Zaten atmosferik 160-180 hp veren motorlar (b16 serisi falan)
2 bar turbo bastımı herşey mümkün.
Sağlam para olursa hiçbirşey imkansız değil.