2017 Yılı Araç Sorgulama - Araç Tramer Kaydı- Hasar Sorgulama 5664

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oguzhantsci

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 738
    • Puan +87/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil Ailesi Üyesi
  • Ad Soyad: oğuzhan taşcı
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İLGİLİ BÖLÜME TAŞINMASINI RİCA EDEDİM


Hasar sorgulama servisi “5664” nedir ?

Vatandaşların araç plakalarını 5664 numarasına SMS atarak, aracın hasar geçmişine (plakası değişmiş olsa bile) anında ulaşabildikleri sorgu servisidir. Turkcell, Avea, Vodafone ile anlasmalı olarak devreye alınmış olan 5664 SMS projesi ile kişiler, mesaj atarak arabalarının hasar geçmişlerini, araç detay bilgilerini, eksper raporuna göre değişen parçalarını, mağdur bilgilerini, trafik poliçelerinin olup olmadığını ve eğer bir kazaya karıştılarsa kaza tespit tutanaklarının durumunu Turkcell, Avea, Vodafone “5664”e mesaj atarak sorgulayabilirler.

5664 hasar sorgulama ücreti

Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 SMS sorgulama hizmeti ücretlidir. Ücretlendirmeler tüm operatörler için şu şekildedir; hasar sorgusu 6.00 TL, araç detay sorgusu 6.00 TL, parça detay sorgusu 6.00 TL, tutanak sorgusu 6.00 TL, trafik sorgusu 6.00 TL, kasko sorgusu 6.00 TL, mağdur sorgusu 6.00 TL.

5664 kısa mesaj (SMS) ile araç sorgulama nasıl yapılır ?

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin Turkcell, Avea, Vodafone ile anlaşmalı olarak devreye almış olduğu Mobil Hasar Sorgu Servisi “5664” ile araç sahipleri, araç hasar geçmişlerini, mağdur bilgilerini, trafik poliçelerinin olup olmadığını ve eğer bir kazaya karıştılarsa kaza tespit tutanaklarının durumunu Turkcell, Avea, Vodafone 5664’e mesaj atarak sorgulayabilirler.

Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 hasar sorgusu için;

PLAKANO yazıp 5664’e,
HASAR S boşluk Şasi No yazıp 5664’e,
Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 tutanak sorgusu için;
KTT boşluk Plaka No yazıp 5664’e,
KTT boşluk TC Kimlik No yazıp 5664’e,
KTT boşluk TRAMER İhbar No yazıp 5664’e,

Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 poliçe sorgusu için;

TRAFİK boşluk Plaka No veya KASKO boşluk Plaka No yazıp 5664’e,
TRAFİK S boşluk Şasi No veya KASKO S boşluk Şasi No yazıp 5664’e,

Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 mağdur sorgusu için;
MAĞDUR boşluk TC Kimlik No yazıp 5664’e gönderebilirsiniz.

Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 değişen parça sorgulama için;

Sorgulanan aracın hangi parçası değişmiş öğrenmek için PARCA boşluk PLAKA NO boşluk HASAR TARIHI yazın 5664’e gönderin.

Mobil Hasar Sorgu Servisi 5664 detaylı exper raporu sorgulama için;
Sorgulanan aracın kaç kez el değiştirdiğini, araç sahiplik süresini, plaka değişiminin olup olmadığı ve
kasko durumu bilgilerini öğrenmek için DETAY boşluk PLAKA NO yazın 5664’e gönderebilirsiniz.

5664 SMS plaka sorgulama içeriğinde hasar tutarı neden görünmüyor ?

Hasar Geçmişi Sorgulama hizmetiyle sunulan hasar bilgileri, 2003 yılından itibaren sigorta şirketleri tarafından Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’ne gönderilen kasko ve trafik sigortası hasar ödemeleri ile sınırlıdır. Hasar tutar detayı Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’ne gönderilmemiş hasarlar ile trafik hasarları için tutar bilgisi verilmemektedir.

Aracın hasar tutarı hatalıysa ne yapmalıyım ?

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi hizmetlerine sunulan bilgiler, sigorta şirketlerinin kayıtlarına dayanmakta olup, hatalı hasar bilgileri hakkında sigorta şirketiniz ile görüşerek düzelttirebilir veya Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi web sitesinde yer alan Hasar Bilgi Düzeltme (otokontrol 5664) uygulamasından hasar tutarlarına itiraz edebilirsiniz.

ERP’nin açıklaması nedir ?

ERP kısaltması 5664 SMS sorgularınızda Eksper Raporu anlamında kullanılmaktadır. ERP, hasar detayının eksperinizin hazırladığı hasar ekspertiz raporundan alındığını göstermektedir.

Hasarla ilgili detaylı bilgileri nerden alabilirim ?

Hasarla ilgili detaylı bilgileri sigorta şirketinizden temin edebilirsiniz.

Geçmiş sigorta şirketi bilgilerimi nasıl öğrenebilirim ?

Geçmiş sigorta şirketi ve benzeri birçok bilgiyi Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi ​web sitesinden veya akıllı telefonlarınıza yükleyeceğiniz SBM Mobil Sorgu uygulamasından edinebilirsiniz.

5664 SMS mesajında yazan ağır hasar ne anlama gelir ?

Ağır hasarlı araç, Çekme Belgesi ile trafikten çekilen veya Hurda Belgesi ile perte/hurdaya ayrılan araçları ifade eder.

Aradığınız sorunun cevabını 5664 SMS sorgusunda bulamadınız mı ?
Diğer sorularınız için tüm operatörler için 02162663036 ​ numaralı telefonu arayabilirsiniz.

Araç Detay sorgusu mesajında yazan Kaskosuz Toplam Süre ne anlama gelir ?
​Aracın trafiğe çıktığı tarihten günümüze kadar geçen sürede kasko poliçesi yapılmadığı dönemlerin tamamını ifade eder. Araç hasar sorgulamada bu süre içerisindeki hasarlar tutar bilgisi olmadan ya da hiç verilmemektedir.​

Araç Detay sorgusu mesajında yazan Kaskolu Toplam Süre ne anlama gelir ?

Aracın trafiğe çıktığı tarihten günümüze kadar geçen sürede kasko poliçesi yapıldığı dönemlerin tamamını ifade eder. Hasar sorgulamada dönülen kasko hasarları bu süre içerisindeki hasarlardan oluşmaktadır.​

Araç Detay sorgusu mesajında yazan Son Sahiplik ne anlama gelir ?

Aracın mevcut sahibinin şahıs ya da şirket mi olduğu bilgisini belirtir. ​

Araç Detay sorgusu mesajında yazan Kasko (Var/Yok) ne anlama gelir ?

Aracın şu an için yürürlükte kasko poliçesinin olup olmadığı bilgisini ifade eder.​

Eksper raporu olmasına rağmen parça detay bilgisi neden gelmiyor ?

Eksperin hazırlamış olduğu raporda değişen parça bilgisi olmadığından dolayı gelmemektedir. Sadece işçilik yapılmış olabilir.​

5664 SMS sorgusunda eksper raporu parça detay bilgisi hangi sırayla gelmektedir ?

Eksperin belirtmiş olduğu değişen parçalar tutar bilgisine göre büyükten küçüğe sıralanıp, bu sıra ile mesajda gösterilmektedir.​

Eksper raporundaki parça tipindeki tire (-) neyi ifade etmektedir ?
​Bu sorgu sonucunda parçanın orijinal mi eşdeğer mi olduğu bilgisi de verilmektedir. Eğer eksper raporunda bu bilgi belirtilmemiş ise tire (-) olarak dönüş yapılmaktadır.​
__________________


ALINTIDIR
2005 Honda Civic,2012 Honda Civic,2013 Vw Golf,2007 Honda Civic,2012 Audi A3 , 2015 Vw Golf,2009 Bmw 320i,2005 Land Rover,2009 Honda Civic,2012 Mercedes c180



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
5664'ün gerçekleri yansıtmadığını düşünüyorum. Çünkü araç alırken, hasar kaydı yok denilen aracın kasko için başvurusu yapıldığında pert kaydı olduğu çıktı. Bizzat şahit oldum. Bu sistemin daha ciddi ve kontrollü olması kesinlikle şart. Bir kere plaka üzerinden sorgulamayı kaldırmaları lazım. Herşey şasi numarasına göre işlenmeli. Yakın bir arkadaşım hasar kaydı olmayan fakat satıcının beyanı üzere 2 parçada lokal boya olan aracı alması, ardından kasko için acenteye gittiğinde aracın kara listede olduğu yani pert kaydının olduğunu öğrendi. Tramer sorgulamasında aracın plakasından hasar kaydı yoktur mesajı gelmesine rağmen.

Peki bu nasıl oluyor? Minareyi çalan kılıfını hazırlar. Aracın plakası bu kazanın ardından 3 kere peş peşe değiştirilmiş. Tahmin ediyorum bilinçli olarak değiştirilmiş. Hasar kaydının yeni plakaya devri sanıyorum geç yapıldığı için yeni plakada aracın hasar kaydı bir süre görünmüyor. Bu durumda satıcı bu açıktan faydalanıyor. Avukata danıştığında, satıcı tam tersi beyanda bulunabilir ki zaten mahkeme olursa öyle diyorlarmış. Ben aracın hasarlı olduğunu söyledim kendisi aldı. Zorla satmadım deyince tabir yerindeyse çarşı karışıyor... İşin kötüsü aslında daha ucuza alınabilecek bir araç değerinden fazla rakama alınmış olunuyor. Mahkeme masrafları, harcanan mesai gözönüne alınınca, aradaki fark bu zaman zarfında buhar oluyor. O yüzden avukat şöyle bir tavsiyede bulunmuş, aracı eder fiyatına satıp, bu stresten kurtulmak daha mantıklı... Yani güzel ülkemde dolandırıcılara kapı açık... Malesef çok kötü...


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bende tramere güvenmeyenlerdenim.. Piyasada o kadar fazla dolandırıcı varki denk gelmemek imkasız . Herker yalancı herkes riyakar olmuş.. En güzeli 1 tane araba alacan ölene kadar binecen. En azından huyunu suyunu bilirsin. Gak dedimi benzin guk dedimi yağ koyarsın . haksızmıyım


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Haklısın... Sonuç itibariyle araba 4 teker... Sıfır km araç almaya güç yetmiyorsa maceraya girmenin bir manası yok...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bende tramere güvenmeyenlerdenim.. Piyasada o kadar fazla dolandırıcı varki denk gelmemek imkasız . Herker yalancı herkes riyakar olmuş.. En güzeli 1 tane araba alacan ölene kadar binecen. En azından huyunu suyunu bilirsin. Gak dedimi benzin guk dedimi yağ koyarsın . haksızmıyım


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
En güzel 5664 insanın vicdanıdır.yoksa ne yaparsan yap adam sahtekarsa kanunun açığını bulur gene yapar.

E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Orası öyle ama vicdansız çok...

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
kesinlikle haklısın. zaten sorunda bu. perte çıkan araba nasıl trafiğe döner?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Allah yedirmesin dicez.Biz
Yoksa mahkemeler km işiyle dolmuş taşmış sonrası mahkemeler işlemez halde.bir defa devletin kesinlikle pertten yada ağır hasardan Araç dönüşüne izin vermemeli yedek parça olarak kullanılmalı sadece.

E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi





 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33