1.4 İS Üst Devirler

Bugu · 9 · 3159

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bugu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Uğur Volkan
  • Marka: Honda
  • Model: Civic 1.4 İS
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Merhabalar;

Aracım 1998 Civic 1.4 İS Otomatik
184.000 KM
LPG

Aracımı 2 ay önce aldım.Satıcı arkadaş triger in değiştiğini söyledi.Artık ne kadar doğru söylüyor bilmiyorum.Fakat aracımı aldığım günden itibaren;

Arabanın 1. ve 2. viteslerinde sorun olmamakla beraber 3 ve sonrasında özellikle üst devirlerde kanser edecek şekilde cansızlık var.

Subap ayarı yapıldı,Filtreler değiştirildi,Gaz ayarı yapıldı.
Fakat hem lpg de hemde benzinde üst devirler can çekiyor.
Ustalar aracımın sadece bağırdığını ama gitmediğini,ayarlar ile ilgili olduğunu düşünüyor.Ben subap ayarlarını daha yeni yaptırdım.Öncesinde de böyleydi şimdide böyle.

İnternetten araştırarak bulduğum bilgiler doğrultusunda bazı şüphelere kapıldım.
Mesela;

1-)Katalizör tıkalı olabilir mi?Bu km de tıkanma olasılığiı nedir?Tıkalı ise alt devirlerde ölü olması gerekir mi?
2-)Subap ayarları doğru yapılmamış ise nasıl anlayabilirim?
3-)Bu km de kompresyon kaçağı olabilir mi?
4-)Triger sente bozukluğu olabilir mi?(1 diş gibi)
5-)Ya da ne olabilir ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



Çevrimdışı MaCReM

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 581
    • Puan +66/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Baski balata ne durumda nedense bagiriyor ama gitmiyor cumlesini gorunce aklima direk baski balata geldi


Çevrimdışı Bugu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Uğur Volkan
  • Marka: Honda
  • Model: Civic 1.4 İS
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Baski balata ne durumda nedense bagiriyor ama gitmiyor cumlesini gorunce aklima direk baski balata geldi

Otomatik viteslerde benim bildiğim baskı balata yerine tork konvertörü bulunuyor.Yani baskı balata yok.Bu durumda sorun da oradan kaynaklanıyor olamaz.

Ama şanzıman yağını kontrol ettiğimde, sarımsı bir rengi var.Araştırmalarıma göre bu yağın kırmızı bir rengi olması gerekiyormuş.Acaba benden öncekiler normal yağ falan mı koydular açıkcası bilmiyorum.
Ama yinede cevabınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı MaCReM

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 581
    • Puan +66/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
He pardon hocam ben otomatik yazdiginizi gormemisim kusura bakmayin


Çevrimdışı Bugu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Uğur Volkan
  • Marka: Honda
  • Model: Civic 1.4 İS
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Triger sente bozukluğu olabilir gibi geldi dediğin gibi.
Katalizor kontrol edilsin.
Motorda boğulma gibi belirtilir sesler oluyor mu ? Yoksa normal mi sesi

Motorda bogulma yok fakat motor gaz yemiyor.
Yani gaza basiyosun ama devir cok yavas artiyor dolayisi ile de arac hizlamiyor
Dip gaz yapsan bile durum ayni onda da zaten otomatik vites dusuruyor bir ust vitese gectigimde yine ayni durum oluyor


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Uğur, trigger'i kontrol ettir. Katalizörü kendin kontrol edebilirsin. Egzoz manifoltundan sonra yer alan bir parçadır. Yerini lokasyonunu biliyorsundur diyerek yazıyorum.

Araç ile yola çık, otoban olması iyi olur. Araçla 3-5 km yol katettikten sonra (yüksek devirlere çıkmalısın) fazla zorlama ama 3 ve üzeri viteslerde kullan. Sonra emniyet şeridine çekip, ikaz ışıklarını aç (dörtlü), araçtan in ve katalizöre ve egzoz manifoltuna bak. Dokunma çok sıcaktır (Takriben 400-450 derece) eğer egzoz manifoltu veya katalizör zırhı sıcaktan kavrulmuş ve kızarmışsa maalesef katalizör tıkalı demektir.


Çevrimdışı Bugu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Uğur Volkan
  • Marka: Honda
  • Model: Civic 1.4 İS
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Öncelikle vermiş olduğunuz değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

Katalizörü test ettim.Bahsetmiş olduğunuz gibi bir kızarma yok.Fakat,

Sorunumu çözdüm.Şöyleki;

Bostancı İkiler Hondaya gittim.Triger kısmından bir hırıltı sesi geliyordu.Hem onu gösterip hemde çekişi sormak istemiştim.

Triger kayışının çok sıkı olduğunu sesin bu yüzden çıktığını söylediler.Gergi bilyasını biraz gevşetelim diyerek,işe koyuldular.
Fakat gergi bilyası göbeğindeki civata yalama olmuş.Muhtemelen bu çok sıkılıktan.Tabiki onu düzeltebilmek için trigeri sökmek zorunda kaldık.Sökmüşkkende değiştirelim dedik.

Ve farkettik ki triger 1 diş kayık.Hatta sökmeden önce usta da motor sesinden anlamış olmalı ki o de bu durumdan bahsetmişti.

Sente düzeltildi,
Triger değişti,
Gergi bilyası uygun sıkılıkta sıkıldı,
Boğaz kelebeği temizlendi ve rölanti motoru ayarlandı,
Avans ayarı yapıldı

Şimdi aracım Allah nazarlardan korusun tam istediğim gibi.

Sadece bir öneri olsun diye yazıyorum; Eğer triger 1 diş kayık ise bazen bunu farkedemeyebiliyoruz.O yüzden bu durumu da göz önünde bulundurmalıyız.

Hepinize tekrar teşekkürler.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Çözmenize sevindim.. geçmiş olsun

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Gözün aydın Uğur :) neyseki fazla masraf yok :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Öncelikle vermiş olduğunuz değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

Katalizörü test ettim.Bahsetmiş olduğunuz gibi bir kızarma yok.Fakat,

Sorunumu çözdüm.Şöyleki;

Bostancı İkiler Hondaya gittim.Triger kısmından bir hırıltı sesi geliyordu.Hem onu gösterip hemde çekişi sormak istemiştim.

Triger kayışının çok sıkı olduğunu sesin bu yüzden çıktığını söylediler.Gergi bilyasını biraz gevşetelim diyerek,işe koyuldular.
Fakat gergi bilyası göbeğindeki civata yalama olmuş.Muhtemelen bu çok sıkılıktan.Tabiki onu düzeltebilmek için trigeri sökmek zorunda kaldık.Sökmüşkkende değiştirelim dedik.

Ve farkettik ki triger 1 diş kayık.Hatta sökmeden önce usta da motor sesinden anlamış olmalı ki o de bu durumdan bahsetmişti.

Sente düzeltildi,
Triger değişti,
Gergi bilyası uygun sıkılıkta sıkıldı,
Boğaz kelebeği temizlendi ve rölanti motoru ayarlandı,
Avans ayarı yapıldı

Şimdi aracım Allah nazarlardan korusun tam istediğim gibi.

Sadece bir öneri olsun diye yazıyorum; Eğer triger 1 diş kayık ise bazen bunu farkedemeyebiliyoruz.O yüzden bu durumu da göz önünde bulundurmalıyız.

Hepinize tekrar teşekkürler.


Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33