Aracımdaki stop etme ve sirkeleme sorunu hk.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oguzabanoz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oguz abanoz
  • Marka: chevrolet
  • Model: cruze
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Merhaba arkadaşlar.

Aracımda 4-5 aydır yaşıdığım sorunları anlatmaya çalışacağım ve daha önce yaşayıp sıkıntıyı çözen yada bilgisi olanların yardımlarını bekleyeceğim.

Aracım Chevrolet Cruze 2010 Ls 1.6 otomatik vites 170.000 km de landirenzo lpg mevcut.

Kasım aylarında arabada herhangi bir sorun hissetmiyordum.Fakat yavaşlayıp 15-20 km hızlara düştüğümde stop etmeye başlamıştı ama nadiren oluyordu.Bu stoplarda genelde virajlarda oluyordu.Çalıştırıp devam ediyordum.Hiç bir tekleme filan yapmıyordu stop ettiğini ya direksiyonun sertleşmesinden yada gaza basınca farkediyordum.Neyse bu sıkıntı kendiliğinden geçti.Fakat bu sefer araç teklemeye başlamıştı (sadece lpgde) kalkarken özellikle 1-2 viteste 1000 d/dk dan 2000 d/dk ya çıkana kadar epey tekliyordu 2000 i geçince sıkıntı kalmıyordu.Sanayiye gittim gaz enjektörlerimin 2 tanesi bozulmuş hepsini değiştirdim 400 tl ye.Kalkışlarda tekleme sorunu düzeldi.

Fakat bu sefer önceki yavaşlayınca stop etme sorunu geri geldi.Ve daha sık stop ediyor her gün işe giderken ve işten dönüşte stop ediyor istinasız.Ama sadece yavaşlayınca fren yapınca oluyor bu.Bunun yanında 2200 devirden 2800 devire gelene kadar araba sirkeliyo ufak ufak vuruntu yapıyor.3000 i geçince vuruntuyu kesiyor.Sabahları özellikle motor soğukken zor çalışıyor 4-5 defa marş sesi gelince çalışıyor ve stop etçekmiş gibi oluyor sonra toparlıyor.Rolantide iken değişik bir hırıltı sesi geliyor motordan.Benzinli motor diesel motor gibi ses çıkarıyor neredeyse.Ayrıca arabada hatırı sayılır bir güç kaybı var düşük devirlerde bayılıyor,ivmelenmesi çok düşük.Rampalarda işkence çekiyor çıkarken.Güç kaybı benzindede var fakat sirkelemeyi ve stop etmeyi benzinde yapmıyor sadece lpgde yapıyor.Bunların hepsi enjektörler değiştikten sonra oldu.10 gündür yaşıyorum bunları fakat henüz enjektörleri değiştiren ustaya gidicek vaktim olmadı ve gitmeden önce forumdan bilgi almanın daha iyi olacağını düşündüm.

Aracı cihaza bağlattım.2 Hata kodu verdi.Bunlar;

P0365:Kam şaft(egzantrik mili) 'B' pozisyon sensörü(Benç 1) <<<<< Aynı hatanın 'A' pozisyon sensörü hatasıda var.

P0751 : Vites Değiştirme selenoidi'A' performansı.


Arkadaşlar hatalar bunlar.Kendi düşüncem vites değiştirme selenoidi vites geçişlerinde hafif vuruntu yapıyor araç onun arıza kodudur.Diğer kam mili pozisyon sensörü hatası benim saydığım sıkıntıların sebebi olabilirmi.Olabilirse ne yapmam gerekiyor.Olamazsa sizce arıza neyden kaynaklanıyor olabilir.

Şuan yaşadığım sıkıntıları özetlersem;
1-Sabahları yada araç soğukken zor çalışyor ve çalışınca stop etçekmiş gibi olup toparlıyor.
2-Araçta aşırı güç kaybı var,Düşük devirlerde ve yokuşlarda bayılıyor(Hem benzin hem lpg de)
3-6 vites 2200 devirden 2800 devirler civarına kadar araç sirkeliyor 2800 den sonra düzeliyor(sadece lpg de yapıyor bunu)
4-Virajlarda tümseklerde ışıklarda fren yapıp yavaşlayınca 20-30 km hızlara düşünce stop ediyor.(sadece lpgde )
5-Motor benzinli fakat dizel motor gibi sesli hırıltılı çalışıyor.

Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkür ederim.Hayırlı cumalar.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Oğuz geçmiş olsun. Anlattıklarına göre bu sıkıntıyı daha önce Chevrolet Kalos'ta bir arkadaşımız yaşamıştı. (Yanlış yönlendirme olmasın) Fakat Kalos ile Cruze arasındaki fark, Kalos'un manuel şanzıman olmasıydı. Diyeceğim o ki hatayı şanzıman dan önce ateşleme sisteminden incelemeye başlamak gerekli diye düşünüyorum. Hem kestirme hemde ekonomik. İş otomatik şanzımana kadar giderse, şanzımanı sadece açtırıp geri toplattırmak (onarımsız) 650-750 TL civarında diye hatırlıyorum. Belkide daha yüksek. Neyse sözü fazla uzattım, ateşleme sistemi demiştik, aracın ateşleme bobinini kontrol ettirmeni tavsiye ederim. Sıralama yapalım daha iyi olur;

1. Ateşleme bobinleri (kontrol)
2. Buji (kontrol)
3. Buji kablosu (kontrol)

Galiba Cruze'larda bobinler tek parça sıralıydı. Eğer arıza varsa komple değişmesi gerekebilir.

Ekstrem olarak (zor ihtimal ama) Aracın katalizör ve oksijen sensörlerini de kontrol ettirin. Tıkalı katalizör devrin yükselmesine rağmen verimsiz motor gücüne sebep olabilir. Anlamanın bir yolu var, otoban veya cevre yolu gibi kesintisiz bir sürüşle yaklaşık 3-5 km aracınızı kullandıktan sonra durup motor kaputunu açıp egsoz manifoltunu gözlemleyin. Nar gibi kızarmışsa katalizör tıkanmış demektir. (Not: Cruze'da egzoz manifoltu döküm ise görebilirsiniz, kompozit malzeme ise anlamak mümkün olmaz)



Çevrimdışı oguzabanoz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oguz abanoz
  • Marka: chevrolet
  • Model: cruze
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim sn.Yönetici.

Evet dediğiniz gibi şansızam açma kapama bbile yüksek maliyet o yüzden şuanlık oraya yönelmek içimden gelmiyor :)

Ateşleme bobini dediğiniz gibi tek parça sıralı.Ben ateşleme bobinini yaklaşık 10 ay önce değiştirdim bujilerle beraber.Araçta buji kablosu yok bobin direk bujilere basıyor.Bu kadar kısa sürede bobin bozulurmu ki acaba.

Peki sizce P0365:Kam şaft(egzantrik mili) 'B' pozisyon sensörü(Benç 1)hatasından olamaz mı bunlar.Benim çok bi bilgim yok  egzantrik milinden beyin tam bilgi alamazsa araç nasıl tepki verir.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bende ateşleme bobinlerinin sıralı olup olmadığına emin olamadım o yüzden bazılarında aşağıdaki görseldeki gibi buji kablosu ve ateşleme bobinleri entegre oluyor. Ama alt model - üst model farkından kaynaklanabilir.



Kam mili sensörüne gelecek olursak, bu sensör arızasını veren otomobillerde arızanın cihaz tarafından silinmesinin ardından tekrar çıkmadığını söyleyenlerde var ama temkinli yaklaşmakta fayda var. Çünkü araçta bu gibi bir sıkıntı varken Allah korusun kazaya bile sebebiyet verebilir.

Boğaz kelebeğinin arızalanması da sözkonusu olabilir. Şöyle bir deneme yapabilirsiniz, arıza kodu P0365 'i cihaz marifetiyle sildirin. Bu şekilde kullanmayı deneyin. Şayet bu sıkıntı devam ederse sonraki testte yine sensör arızası verirse, kontrolü ve akabinde değişimi yapılmalı. (ayar vs. ne gerekiyorsa)

Yalnız işin korkutucu tarafı otomatik şanzıman. Umarım "Selenoid" arızası olarak belirttiğiniz arıza sadece selenoid valf değişimi ile çözümlenir. Yoksa komple rektefe edilmiş bir otomatik şanzıman sanıyorum bu günün şartlarından 2500 TL - 3000 TL civarında rakamlara malolabilir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim sn.Yönetici.

Evet dediğiniz gibi şansızam açma kapama bbile yüksek maliyet o yüzden şuanlık oraya yönelmek içimden gelmiyor :)

Ateşleme bobini dediğiniz gibi tek parça sıralı.Ben ateşleme bobinini yaklaşık 10 ay önce değiştirdim bujilerle beraber.Araçta buji kablosu yok bobin direk bujilere basıyor.Bu kadar kısa sürede bobin bozulurmu ki acaba.

Peki sizce P0365:Kam şaft(egzantrik mili) 'B' pozisyon sensörü(Benç 1)hatasından olamaz mı bunlar.Benim çok bi bilgim yok  egzantrik milinden beyin tam bilgi alamazsa araç nasıl tepki verir.


Çevrimdışı oguzabanoz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oguz abanoz
  • Marka: chevrolet
  • Model: cruze
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Araştırmalarıma göre çok fazla boğaz kelebeği önerisi almış benzer sorunları yaşıyan.Boğaz kelebeğini temizletme olayı vakit alan ve masraflı birşeymidir?Birde temizlendikten sonra yanlış hatırlamıyosam adaptasyon yapılması gerekiyormuş bu işlem risklimidir.

Şanzıman dediğiniz gibi min 3000 TL ye çıkar gibi geliyor banada.

Araştırmalardımda Egr temizliği önerisinide çok okumuştum.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Boğaz kelebeği onarımı çok ince bir işlemdir. Bu sebeple arızanın kelebekte olduğuna karar verilecek olursa işin ehli bir usta bulmalısın. Yoksa kelebek fiyatları da pek azımsanacak rakamlarda değil. Abartmıyorum şanzımana ödenecek paranın %40'ı ödemek zorumda kalabilirsin.

Sonuca yönelik olarak benim tavsiyem, mil sensörü arızasını önce bir sildirin. Selenoid arızasınıda sildirin. Muhtemelen arıza tekrarlayacaktır ama hangisi tekrarlayacak? Bana sorarsan kam mili sensörü arızasını tekrar vermeyecek. Muhtemelen selenoid arızası tekrarlayacak gibi duruyor. Selenoid valf değişimi şanzımanın komple revizyonundan daha hesaplı çözümlenir diye tahmin ediyorum. Şayet sadece valf değişimi ile çözümlenecekse kendini şanslı hissetmelisin :) Allah korusun şanzımana komple rektefe ekonomik olarak yorucu olacaktır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Araştırmalarıma göre çok fazla boğaz kelebeği önerisi almış benzer sorunları yaşıyan.Boğaz kelebeğini temizletme olayı vakit alan ve masraflı birşeymidir?Birde temizlendikten sonra yanlış hatırlamıyosam adaptasyon yapılması gerekiyormuş bu işlem risklimidir.

Şanzıman dediğiniz gibi min 3000 TL ye çıkar gibi geliyor banada.

Araştırmalardımda Egr temizliği önerisinide çok okumuştum.


Çevrimdışı oguzabanoz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oguz abanoz
  • Marka: chevrolet
  • Model: cruze
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dediğinizi deneyeceğim o zaman inşallah kam mili arızası tekrarlar diye dua etmeliyim :) Vakit bulup gidebildiğim zaman sonucu yine yazarım.Ama sorun şanzımanda olmasa bile nokta atışı yapabiliceğimi sanmıyorum bi kaç bişey değişir buda beni hem psikolojik olarak hemde maddi olarak yoracaktır.Teşekkür ederim.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dediğinizi deneyeceğim o zaman inşallah kam mili arızası tekrarlar diye dua etmeliyim :) Vakit bulup gidebildiğim zaman sonucu yine yazarım.Ama sorun şanzımanda olmasa bile nokta atışı yapabiliceğimi sanmıyorum bi kaç bişey değişir buda beni hem psikolojik olarak hemde maddi olarak yoracaktır.Teşekkür ederim.

Oğuz bir tanışma mesajı konusu açabilir misin? Hangi ilimizdesin? hem seni tanımış oluruz hemde usta tavsiyesi için yaşadığın ilde kimler varmış görmüş oluruz.


Çevrimdışı oguzabanoz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oguz abanoz
  • Marka: chevrolet
  • Model: cruze
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konu günceldir arkadaşlar.

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı MaCReM

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 581
    • Puan +66/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hocam aracınız kaç km dir lpgli cruze larda cok yaşanan hatta chevroletin genelinde olan sübap erimesi sizin sorunun kaynagı olabilir hatta çoğu arkadaş lpg takıldıktan sonra çelik sübaplarla değiştirirler sübapları bence bi baktırmanızı tavsiye ederim

Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hocam aracınız kaç km dir lpgli cruze larda cok yaşanan hatta chevroletin genelinde olan sübap erimesi sizin sorunun kaynagı olabilir hatta çoğu arkadaş lpg takıldıktan sonra çelik sübaplarla değiştirirler sübapları bence bi baktırmanızı tavsiye ederim

Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi



Chevrolet dayanışması ;)


Çevrimdışı oguzabanoz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oguz abanoz
  • Marka: chevrolet
  • Model: cruze
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hocam aracınız kaç km dir lpgli cruze larda cok yaşanan hatta chevroletin genelinde olan sübap erimesi sizin sorunun kaynagı olabilir hatta çoğu arkadaş lpg takıldıktan sonra çelik sübaplarla değiştirirler sübapları bence bi baktırmanızı tavsiye ederim

Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi

LPG nin ne zaman takıldığını kaç km de takıldığını bilmiyorum bunu nasıl öğrenebilirim?


Çevrimdışı MaCReM

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 581
    • Puan +66/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hocam aracınız kaç km dir lpgli cruze larda cok yaşanan hatta chevroletin genelinde olan sübap erimesi sizin sorunun kaynagı olabilir hatta çoğu arkadaş lpg takıldıktan sonra çelik sübaplarla değiştirirler sübapları bence bi baktırmanızı tavsiye ederim

Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi

LPG nin ne zaman takıldığını kaç km de takıldığını bilmiyorum bunu nasıl öğrenebilirim?
Hocam o konuda net bişey diyemiyorum ama hangi marka lpg takılı ise müşteri hizmetlerini arayıp belki ögrenilebilir diye düşünüyorum
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hocam aracınız kaç km dir lpgli cruze larda cok yaşanan hatta chevroletin genelinde olan sübap erimesi sizin sorunun kaynagı olabilir hatta çoğu arkadaş lpg takıldıktan sonra çelik sübaplarla değiştirirler sübapları bence bi baktırmanızı tavsiye ederim

Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi

LPG nin ne zaman takıldığını kaç km de takıldığını bilmiyorum bunu nasıl öğrenebilirim?


Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi



Çevrimdışı Hamit

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,414
    • Puan +210/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Marka: Ford
  • Model: Focus
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hocam aracınız kaç km dir lpgli cruze larda cok yaşanan hatta chevroletin genelinde olan sübap erimesi sizin sorunun kaynagı olabilir hatta çoğu arkadaş lpg takıldıktan sonra çelik sübaplarla değiştirirler sübapları bence bi baktırmanızı tavsiye ederim

Samsung Note 3 Cihazımdan Tapatalk ile Gönderildi

LPG nin ne zaman takıldığını kaç km de takıldığını bilmiyorum bunu nasıl öğrenebilirim?
lpg tankının üzerine genelde etiket yapıştırılır . sağını solunu kontrol ettinizmi.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33