Megane 2 1.5 dCi uzun süren marş süresi problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı onderbent

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Önder bent
  • Marka: renault
  • Model: Megane 2
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Motorin
   Arkadaslar herkese selamlar: ben izmirden Önder
6.7 aydır 2005 model hayli yüksek km li (208000 km)Megane 2 dizel kullaniyorum fakat aracın önceki sahipleri ve bende bakımları aksatmadan düzenli yapılmış 10 yaşında bu kdr olmasına rağmen motor performansı %93 dür
Gelelim soruna araç sabahları veya 2.3 gün çalışmama halinde Marş sürem 4.5 hatta 6 saniyeye kadar uzuyor buda bende araba marş almayacak hissi uyandırıyor fakat herseferinde sabahları süre uzunda olsa  ilk Marsta araç  start aliyor aracı anlık stop edip tekrar çalıştırın  marş motoru nerdeyse gkıgkık 1 sn olmadan hemen start alıyor tamircilere gittim Bu konu için hepsi şu olabilir bu olabilir diyor ,
aküm 75 A 1 aylık varta akü enjektörleri enjöktörcü  baktırttım onlarda 10 üssü 10 dedi bana en son yakıt borulari hava yapıyor olabilr dedile ve yakıt borusu seti 400 enjektör dağitim geri dönüş borulari arti elcik 100 toplam 500 işçilik yok daha bu arızanın kesin sebebi nasıl anlaşılır bu arızayı kesin çözebilecek isinin ehli izmirde iyi bir usta bilen varmı Allah. Rızası için bi yardisa6gilar8m ve hurmetlerimle



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Önder, aileye hoşgeldin. Benim aklıma gelen 2 problem var. İlki kızdırma bujileri. En son ne zaman değiştirildi? İkincisi ise aldığın mazot kalitesiz olabilir. Bu durum bizimde başımıza geldi. Petrol Ofisinden yakıt alıyorduk. İstasyondaki görevlilerin lakayt tavırlarından tiksindik, Kad Oil diye bir istasyondan depoyu doldurduktan sonra araba geç marş almaya başladı. Servise götürdük depoyu yıkadılar. Şimdi Opet'ten alıyoruz mazotu. Bizim arabada 1,5 dci (renault) şimdi dikkatimi çeken konu mazotun hava yapması durumunda araba hiç çalışmaz diye biliyorum. O konuda biraz kafam karıştı. Ama söylediklerimi dikkate alarak araştırırsan yani kızdırma bujileri ve akaryakıt istasyonu mevzusunu denemen lazım. En hesaplı çözüm yöntemi. Sıkıntı çözülürse devam edersin. Çözülmezse araştırmaya devam.


Çevrimdışı onderbent

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Önder bent
  • Marka: renault
  • Model: Megane 2
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Motorin
Yakıtımı totalden alıyordum sürekli dediginiz benimde aklıma geldi   ama  bpyi shellide denedigimdede sonuç degısmedi bu kızdırma bujilernin bu arıza ya sebep olduğunu sadece servismi anlayabilir çünki sanayide tamirci ler hep bi bole saf ayaklarında şu olabilir bu olabilecek aslında biraz rahat olsam araba çalışıyor bozulan kadar kullan yaklaşık 1 aydir bu konuyu arastiriyorum buna benzer sorun yaşayan nerdeyse yok yaşayanların sıkıntısinin sebebi akü mazot geri dönüş boru takimi ekstrantrik kasnaği bide katalizör kaptörü artı dediginiz gibi kızdırma bujileri olmadı teker teker deneyecek.


Çevrimdışı Çağdaş İNAY

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 286
    • Puan +77/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Çağdaş İNAY
  • Marka: Mercedes-Benz
  • Model: 280 SE
  • Model Yılı: 1983
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Önder bey, kızdırma bujilerinden olma ihtimali yüksek. Araç km'sini baz alacak olursak, kızdırma bujilerinin ömürlük olduğu söylenir. Bu aslında şehir efsanesidir. Her 60.000 km'de değiştirilmesinde yarar var. Zaten pahalı bir parçada değil. Kızırma bujisi rezistanslarının ömrünü doldurması nedeniyle ilk çalıştırmada yakıtı parlatmak (yakmak) için gereken ısıyı üretememesi aracın geç çalışmasına neden olur. Tabi birde dizel pompası sorunu var ki, o daha masraflı. Size önerim, herhangi bir tamirciye gidip, kızdırma bujilerini değiştirmesini isteyin. Fazla pahalı olmadığı için sizi yormaz ve üstelik, eski rezistanslar arızalı olmasa bile yeni kızdırma bujileri sizi en az 60.000 km daha ileri atar. Ölü yatırım değil, bakım yapmak gibi düşünün. Kızıdrma bujilerinin ne işe yaradığı hakkında aşağıda güzel bilgiler bulunmakta.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Önder bey, kızdırma bujilerinden olma ihtimali yüksek. Araç km'sini baz alacak olursak, kızdırma bujilerinin ömürlük olduğu söylenir. Bu aslında şehir efsanesidir. Her 60.000 km'de değiştirilmesinde yarar var. Zaten pahalı bir parçada değil. Kızırma bujisi rezistanslarının ömrünü doldurması nedeniyle ilk çalıştırmada yakıtı parlatmak (yakmak) için gereken ısıyı üretememesi aracın geç çalışmasına neden olur. Tabi birde dizel pompası sorunu var ki, o daha masraflı. Size önerim, herhangi bir tamirciye gidip, kızdırma bujilerini değiştirmesini isteyin. Fazla pahalı olmadığı için sizi yormaz ve üstelik, eski rezistanslar arızalı olmasa bile yeni kızdırma bujileri sizi en az 60.000 km daha ileri atar. Ölü yatırım değil, bakım yapmak gibi düşünün. Kızıdrma bujilerinin ne işe yaradığı hakkında aşağıda güzel bilgiler bulunmakta.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

+1  :iyi:


Çevrimdışı onderbent

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Önder bent
  • Marka: renault
  • Model: Megane 2
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Motorin
Teşekür ederim büjileri değiştirip tekrar durumu paylasicam


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekür ederim büjileri değiştirip tekrar durumu paylasicam

İnşallah bujilerle kurtulursun da masraflar büyümez. Çözüme ulaştırdığınızda mutlaka bizimle paylaşın.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aynen. Servis çok izmirde..

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı onderbent

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Önder bent
  • Marka: renault
  • Model: Megane 2
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam lar arkadaşlar sorunum çözüldü çok araştırdım 3 yere götürdüm aracı arıza mazot elcigi  ve enjektör dağıtım boruları değişimiyle bitti şu an aracın sıkıntısı kalmadı.
Evet izmir de servis çok ama hepsi olmasada çoğu düdükleyecek adam arıyor bunlardan birini anlatayim bi önceki götürdüğüm yerde abim izmir (6. Sanayi Ünsal özel reno servisi)  enjektör dağıtım boruları delik dedi çatlak olan borular  Kargaburunla sokerken yirtti neyse enjektörlere baktı mazot boruları nda köpürme var bu ya enjektorlerden yada mazot  pompasindan dedi tamam dedim çıkma bi enjektör dağıtım borusu taktı taktiği boru 4 yerinden delikmiş neyseki yolda kalmadim abiye bunun üstüne 50 lira verdik çıktık daha sonra bana bu işin 800 ile 2500 lira arasında olacağını soledi Eyvah eyvah dedim arabadan soğudum resmen satmayı düşündüm yok pahasina
Ertesi gün arkadasimin ısrarı ile izmir ata Sanayi de  sencer oto da mazot elcik takımı hortumları enjektör dağıtım hortumları ve mazot filtresi dahil olmak üzere orjinal parçalarıyla değiştirdik 300 liraya isim bitti arabanın motoru inanılmaz değişti 4000 devirlerin sonuna çıkıyor bi anda performansı tavan yapti herkeze teşekür ler...



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Geçmiş olsun.. yanlış anlamayın lafım hepsine değil ama 6. Sanayide uyanık takımı çok..

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Geçmiş olsun

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Selam lar arkadaşlar sorunum çözüldü çok araştırdım 3 yere götürdüm aracı arıza mazot elcigi  ve enjektör dağıtım boruları değişimiyle bitti şu an aracın sıkıntısı kalmadı.
Evet izmir de servis çok ama hepsi olmasada çoğu düdükleyecek adam arıyor bunlardan birini anlatayim bi önceki götürdüğüm yerde abim izmir (6. Sanayi Ünsal özel reno servisi)  enjektör dağıtım boruları delik dedi çatlak olan borular  Kargaburunla sokerken yirtti neyse enjektörlere baktı mazot boruları nda köpürme var bu ya enjektorlerden yada mazot  pompasindan dedi tamam dedim çıkma bi enjektör dağıtım borusu taktı taktiği boru 4 yerinden delikmiş neyseki yolda kalmadim abiye bunun üstüne 50 lira verdik çıktık daha sonra bana bu işin 800 ile 2500 lira arasında olacağını soledi Eyvah eyvah dedim arabadan soğudum resmen satmayı düşündüm yok pahasina
Ertesi gün arkadasimin ısrarı ile izmir ata Sanayi de  sencer oto da mazot elcik takımı hortumları enjektör dağıtım hortumları ve mazot filtresi dahil olmak üzere orjinal parçalarıyla değiştirdik 300 liraya isim bitti arabanın motoru inanılmaz değişti 4000 devirlerin sonuna çıkıyor bi anda performansı tavan yapti herkeze teşekür ler...





 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33