GönderenKonu: Motorda güç kaybı var! Sebepleri nelerdir?  (Okunma sayısı 257 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıYönetim

  • Admin
  • *
  • İleti: 85,848

  • Üye'ye 1201 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +605/-17
  • Cinsiyet: Bay
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Administrator
  • Marka: Renault
  • Model: Hafif Ticari
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
Motorda güç kaybı var! Sebepleri nelerdir?
« : 12 Şubat 2018, 16:09:17 »
Motorda güç kaybı var! Sebepleri nelerdir?

Motorun çalıştığı bölgenin yüksekliği (rakımı) motor gücüne tesir eder. Normal bir yükseklik (rakım) için ayar edilmiş bir motor daha yükseklere rakımlara çıktığı zaman çalışmasını bozar ve gücünü kaybeder.

Böyle bir otomobilin ayarı değiştirilmeden deniz seviyesine inilecek olursa rölanti devrinde hissedilir şekilde bir artma ve muhtemelen motorda erken ateşleme olacaktır.

Ve bunların dışında da aşağıdaki sebeplerden de motorda güç kaybı olabilir!

1- Ateşleme zaman ayarı ayarsızdır.
2- Distribütörde ağırlıklı avans iyi çalışmıyor.
3- Vakum avansı iyi çalışmıyor.
4- Platinler yanmış, kirlenmiş, sıkışmış yahut yayının gevşekliğinden dolayı sıçramaktadır.
5- Bujiler arızalıdır.
6- Buji kabloları arızalıdır.
7- Ateşleme bobini arızalıdır.
8- Karbüratör arızalıdır.
9- Motor kompresyonu iyi değildir.
10- Motorda erken ateşleme vardır.
11- Manifold ısı kontrol kelebeği kapalı olarak sıkışmıştır.
12- Karbüratörde; hava filtresinin kirli, jikle kelebeğinin tam açık olmaması sebebiyle hava girişi zorlukla karşılaşmaktadır.
13- Karbüratörün gaz kelebeği manivelası kelebek milinde gevşemiştir.
14- Gaz kelebeği kumanda tertibatı (gaz pedalından kelebeğe kadar) ayarsızdır. Kelebek tam açılmıyor.
15- Karbüratör kapış pompası çalışmıyor.
16- Yakıt pompası iyi çalışmıyor.
17- Egzoz borusu, susturucu ve egzoz çıkış borusu kısmen tıkalıdır.
18- Debriyaj kaçırıyor.
19- Aktarma organlarında aşağıdaki sebeplerden dolayı bir sıkışıklık vardır.
a) Frenler sürtüyor.
b) Tekerlek göbek yatakları çok sıkıdır.
c) Vites kutusu tertibatının eksenlerinde kaçıklık vardır.
d) Arka tekerlek aksları eksenlerinde kaçıklık vardır.
e) Lastiklerin havası azdır.
20- Diferansiyelde dişli oranları yanlıştır.
21- Tekerlek çapları büyüktür.
22- Supap zaman ayarı bozuktur.
23- Hız göstergesi bozuktur (hızı az gösteriyor)


Zaman en kıymetli hazinedir
Teşekkür eden üyeler: Mutlu


 




Kiev Kiralık Ev
Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr