Kaporta paslanması ve çözüm yolları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kaporta paslanması ve çözüm yolları



Sevgili ForumOtomobil üyeleri, otomobil sahiplerinin korkulu rüyası olan paslanma ve paslanmadan dolayı ortaya çıkan çirkin görüntüyü ortadan kaldırmak için sizlerle bildiklerimi paylaşmak istedim.

Öncelikle paslanma nasıl başlar? Onu kısaca anlatayım, iyi izole edilmemiş kaporta sacı veya metal aksamı, açık hava ve nem ile temas ettiğinde, zamanla paslanma ve ileri safhalarda çürümeye kadar gider. Örneğin kaporta üzerinde bozuk 10kuruş çapında bir noktadan başlayan paslanma, bizler farkında bile olmadan etrafındaki boyanın altında ilerler ve boya altında da köpürme şeklinde yayılır. En küçük bir bastırma yada dokunmada, köpürmüş boya tabası kırılır. Ve metal aksamdaki pas görünür.

Şimdi böyle bir durumda neler yapılabilir, kendi aracınızı, kendiniz en ekonomik şekilde rötuş yapabilirsiniz; bunlardan bahsetmek istiyorum. ForumOtomobil.com üyelerininde başına gelebilecek bir durum olduğu için buradaki uygulama anlatımını dikkate almanızı tavsiye ediyorum.

Not: Çok büyük paslanmalarda ve çürümüş gövde saclarında işe yaramayacağı için parça değişimi daha mantıklı olacaktır. Yada sanayide paslanmış metale aşırı miktarda macun kaplanarak da geçici çözüm sağlanabilir.

1. Paslı bölgeyi tespit edin.
2. Pasın yayıldığı bölgeyi bir spatula ile sağlam boyaya zarar vermeden, sadece köpürmüş boyayı kazıyın.
3. Kazıdıktan sonra, ince bir zımpara ile, bölgeyi pastan iyice arındırın. Bu biraz zaman alacaktır ama en iyi sonuç için temiz zımparalanmış biz zenine ihtiyacınız olacaktır.
4. Zımparalanmış bölgeye, aracınızın rengi ile uyumlu bir astar boya atmanızı öneririm. Burada dikkat edilmesi gereken şey astar olarak kullanacağınız boyanın sağlam boyanın üzerine taşırılmamasıdır.
5. Artık son kat boya işlemine geçebiliriz, ama öncesinde astar boya üzerinde pürüzlü yüzey oluşma ihtimalini ortadan kaldırmak için ince zımpara ile astar boyanın üzeri hafifçe temizlenir.
6. Son kat boyayı mutlaka aracınızın rengi ile aynı olacak şekilde alınız ve uygulayınız. Uygulama sırasında bir miktar vernik kullanmanız önerilir. Böylece boyanın daha parlak görünmesini sağlamış olacaksınız.

Herkese çürüksüz, passız günler dilerim ;)



Çevrimdışı northwest

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,091
    • Puan +36/-22
    • Cinsiyet:Bay
  • Marka: Opel
  • Yakıt Tipi: Motorin
abi bi yer hatalı vernik her boyaya atılmaz  ;) ;)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Lokal boyada az miktarda kullanılabilir. Genel boyamada, boyadan sonra atılır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
abi bi yer hatalı vernik her boyaya atılmaz  ;) ;)


Çevrimdışı Arda Çeliktenli

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,124
    • Puan +29/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • FORUMOTOMOBİL
  • Ad Soyad: Arda Çeliktenli
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa Swing
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Benzin
mehmet boyaya vernik katılınca, boya esnekliğini korur. tabi Uğur abinin dediği gibi lokal boyada yapılır.
OPEL ''Wir Leben Autos''


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
çok az ama... %50 si vernik olmayacak :D  :-4

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
mehmet boyaya vernik katılınca, boya esnekliğini korur. tabi Uğur abinin dediği gibi lokal boyada yapılır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İzole etmeye çalış. Yayılmasın

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bilgi icin tesekkurler abi, benim kapinin altlarida paslanmaya baslamis. Kapi acilinca alt kisima baktiginda goze carpiyor...


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bilgi icin tesekkurler abi, benim kapinin altlarida paslanmaya baslamis. Kapi acilinca alt kisima baktiginda goze carpiyor...
Kapı açılırken bazen sürtüyor benimde olabilir oralarda soyulmuş ve paslanmaya başlamış bir yer bir ara bakıyım.
Uğur Abi bu konuda çok iyiymiş saolasın sanırım kaçırmışım yada baktım hatırlamıyorum :)


 Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi 
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
bizim canavarın birkaç yerinde de nokta paslanma var, bunu nasıl giderebiliriz...



Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bizim canavarın birkaç yerinde de nokta paslanma var, bunu nasıl giderebiliriz...
Emrah Abi sende nasıl olur o paslanmalar ya aaa benim bi ön kaputta taş gelmiş ama taş mı gelmiş kaya mı gelmiş anlamadım 2 çizgi kazımış alttan metal görünüyor orası da tehlike arz ediyor heralde paslanmadan bi vernik atsam yeter ki bi tabaka kalsın orda :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
valla kardeş bende olmaz paslanma ama benden önceki vatadandaş sağolsun arabaya şampuan bile vurmamış...aracı teslim aldığımda ne halde olduğunu Uğur anlatsın...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
arka koltuklara hiç oturulmadığı için, fabrika tozu üstündeydi.  :-4

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
valla kardeş bende olmaz paslanma ama benden önceki vatadandaş sağolsun arabaya şampuan bile vurmamış...aracı teslim aldığımda ne halde olduğunu Uğur anlatsın...


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
hahahahaaa... valla aynen öyle..arka koltuklarda iz bile yoktu oturulduğuna dair... Pasta cila ve rötuş yaptıktan sonra araba kendine geldi..Detaylı temziliğide bir türlü yapamadım...before&after yapacam size...özellikle motor kısmıyla ilgili... :fildir:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
motor yıkama solüsyonu al. kompresörümüzü açar temizleriz ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
hahahahaaa... valla aynen öyle..arka koltuklarda iz bile yoktu oturulduğuna dair... Pasta cila ve rötuş yaptıktan sonra araba kendine geldi..Detaylı temziliğide bir türlü yapamadım...before&after yapacam size...özellikle motor kısmıyla ilgili... :fildir:


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dememiştin ama bir organımsın demiştin  :fildir:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:kucakla: :kucakla: :kucakla: sana daha önce I love you demişmiydim  :-* :-*



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33