Kadir'im bu işin nasıl olacağını mekanik olarak tasarlayıp sana sunabilirim. Dert değil
ama "Abi resim bulamadım, ama benim sistemin aynısından paylaşabilirim" deyince bende şaşırdım. Nasıl oluyorda Fiesta'da bu sistem var diye düşündüm ister istemez
çünkü havalı piston kullanımı genellikle full donanımlı araçlarda bile zor bulunan bir özellik. Lift back olanlarda mecburen kullanılıyor onu biliyorum. Fakaaaaat kapatma var dersen sorarım "NASIL" diye
Kendi açılıp kendi kapanan sistemlerde ya servo motor kullanılmalı, yada hidrolik yada pnömatik çift tesirli piston kullanılmalı. Hidrolik sistemlerde güç aktif olmalı. Yani bir basınç aküsü mutlaka olmalı. Araç çalışmıyorken bagajı açıp kapatacak gücü basınç aküsünden alacak, ki oda 3-5 aç kapa işlemine dayanır. Sonrasında aracı çalıştırıp, basınç aküsünü şarj etmemiz gerekir.
Şayet pnömatik sistem dersek, aynı hidrolikte olduğu gibi çift tesirli silindir ve hava depolayabilecek küçük bir tank ve minik bir kompresöre ihtiyacımız olur ki, bir bagajı açıp geri kapatmak için bu kadar teşkilata gerek olup olmadığıda tartışılır.
Mantıklı sistem, güçlü bir servo kullanılarak, çift tetik kullanılır. Yani kapalı konumunu bilen, açık konumunu bilen sistem. Bunun dışında açarken senkronize çalışan kilit körüğü kullanılırsa bu sistem daha hesaplı ve kullanışlı olur.
Haahaahaaha abi kapama olayıda elektrikli mekanizma