Baskı Balata nedir? Ne zaman değişir? işte cevabı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
DEBRİYAJ BALATASI NASIL ÇALIŞIR?

Debriyaj (kavrama) motorla vites kutusu arasında bulunan aktarma organıdır. Debriyaj pedalına basılınca motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keser ve böylece vites değiştirmeye ve aracın boşta çalışmasına imkan verir.

Debriyaj balatasının çalışma şekli; motordan gelen hareketi üzerine alarak kavrama yapıldığında vites kutusuna iletir.




Sağlam bir debriyaj balatası motordan gelen hareketin tamamını aktarma organlarına iletir. Balata aşınmış ise motordan gelen tüm hareketi iletemeyecektir. Böylece araç istenilen performansın çok altında kalacaktır.

Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anlaşılır?

Debriyaj takımının parçaları balata,baskı(yay takımı),bilya(rulman)dır. Bunlardan rulman arızalanırsa ses yapar. Yayların yıpranmasında üstten kavramaya neden olur. Bunlardan birinin arızalanmasın da debriyaj bitmesi olarak bilinir.

Debriyaj balatasının eski ve bitmek üzere olduğunu anlak için;

· Aracın ilk kalkışında titreme olması,
· Gaz basıldığı halde motor devri artıyor ama araç hızlanmıyorsa,
· Düşük viteste gaza yüklenince araç kendini öne atamıyorsa debriyaj balatası tam anlamıyla bitmiş demektir.
Debriyaj balatası yağlanması denen olayda, vites kutusu iç keçesinden pirizdirek mili üzerinde balataya yağ bulaşabilir. Balata sağlam olsa bile görevini tam olarak yapamaz. Debriyaj pedalına yarım basarak hareket edilirse bir müddet sonra balatadan yanık kokusu gelir.

DEBRİYAJ BALATASININ DEĞİŞME SÜRESİ

Debriyaj balatasının değişme süresi tamamen aracı kullanan kişiye bağlıdır. Servislerde ortalama 4 yıl 60000 km olarak söylenir. Balataların değişme süresi 20000 den 200000 kadar uzanabilir. Debriyaj takımının değiştirilmesi oldukça pahalı olmasından dolayı aracın özenle kullanılması gerekir.

DEBRİYAJ BALATASININ ERKEN DEĞİŞMESİNİN SEBEPLERİ

Araçla hareket halindeyken ayağın debriyaj pedalının üzerinde tutulması
Uygun olmayan vitesle kalkılması
Yokuşlarda yarım debriyaj yapılması
Aşırı zorlama ve sürekli yük altında kullanma
Baskı balatanın montajının hatalı olması
Araca uygun balatanın kullanılması
Fabrika imalat hataları

(Alıntıdır)
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
baskı balatası eskidiğinde araçta devir kaybı oluşur. örneğin araç eski performansını kaybeder. diyelim ki araç 4000 devirde güç kazanıp gitmesi gerekirken araç motoru bağırır ama aracın hızı artacağı yerde düşmeye başlar. En iyi tespiti geri viteste bir rampada aracı biraz zorlamakla tespit edilebilir. Bitik baskı balatası geri viteste aracı çok zorlar ve araç yerinden kalkmakta aşırı zorlanır ve balatanın yanık kokusu gelir. Bir diğer yöntemde aracın el frenini son dişe kadar çekilir, araç 1. viteste kalkışa zorlanır, araç motoru bağırıyor ve yerinden hareket etmiyorsa baskı balatası bitik demektir.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
baskı balatası eskidiğinde araçta devir kaybı oluşur. örneğin araç eski performansını kaybeder. diyelim ki araç 4000 devirde güç kazanıp gitmesi gerekirken araç motoru bağırır ama aracın hızı artacağı yerde düşmeye başlar. En iyi tespiti geri viteste bir rampada aracı biraz zorlamakla tespit edilebilir. Bitik baskı balatası geri viteste aracı çok zorlar ve araç yerinden kalkmakta aşırı zorlanır ve balatanın yanık kokusu gelir. Bir diğer yöntemde aracın el frenini son dişe kadar çekilir, araç 1. viteste kalkışa zorlanır, araç motoru bağırıyor ve yerinden hareket etmiyorsa baskı balatası bitik demektir.
Benimkinden yanık kokusu geliyor. ama çatır çutur pati arıyor geri vistestede koku geliyor ama çıkıyor yokuşları..


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
baskı balatası eskidiğinde araçta devir kaybı oluşur. örneğin araç eski performansını kaybeder. diyelim ki araç 4000 devirde güç kazanıp gitmesi gerekirken araç motoru bağırır ama aracın hızı artacağı yerde düşmeye başlar. En iyi tespiti geri viteste bir rampada aracı biraz zorlamakla tespit edilebilir. Bitik baskı balatası geri viteste aracı çok zorlar ve araç yerinden kalkmakta aşırı zorlanır ve balatanın yanık kokusu gelir. Bir diğer yöntemde aracın el frenini son dişe kadar çekilir, araç 1. viteste kalkışa zorlanır, araç motoru bağırıyor ve yerinden hareket etmiyorsa baskı balatası bitik demektir.
Benimkinden yanık kokusu geliyor. ama çatır çutur pati arıyor geri vistestede koku geliyor ama çıkıyor yokuşları..

O kokunun gelmemesi için ayağının ayarına dikkat edeceksin işte. Yarım debriyaj kullandığın için yakıyorsun baskı balatasını. İlk kavramadan sonra fazla yarım debriyaj yapma. Ömrünü azaltırsın


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu arada baskı balata yeni değişince çok farketti..
Çekiş farkeder

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Uplayalım bilmeyenleri bilgilendirelim yarın bende deneyeyim

Tepetakla Kullanılarak Gönderildi.

2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uplayalım bilmeyenleri bilgilendirelim yarın bende deneyeyim

Tepetakla Kullanılarak Gönderildi.
Sorunmu var?

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uplayalım bilmeyenleri bilgilendirelim yarın bende deneyeyim

Tepetakla Kullanılarak Gönderildi.
Sorunmu var?

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
Şükür bi sorun yok abide az önce bi konu okudum dizel araç haliyle insanın gözü korkuyor :)

Tepetakla Kullanılarak Gönderildi.

2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
98 Accent aracımıza bitik baskı balata mevzusu başıma geldi.. araca gaz veriyorum araba gitmiyor, bağırıp duruyordu. Yokuş yukarı geri geri giderken balata kokusu ekşi ekşi doluyordu arabanın içine...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
98 Accent aracımıza bitik baskı balata mevzusu başıma geldi.. araca gaz veriyorum araba gitmiyor, bağırıp duruyordu. Yokuş yukarı geri geri giderken balata kokusu ekşi ekşi doluyordu arabanın içine...
Sası sası öğk

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
98 Accent aracımıza bitik baskı balata mevzusu başıma geldi.. araca gaz veriyorum araba gitmiyor, bağırıp duruyordu. Yokuş yukarı geri geri giderken balata kokusu ekşi ekşi doluyordu arabanın içine...
Benzinli araç abi pek dokunmazda hem pejo hem dizel kol gibi hatta bacak gibi :D

Tepetakla Kullanılarak Gönderildi.

2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hahahahaha omurga gibi hatta :D
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
98 Accent aracımıza bitik baskı balata mevzusu başıma geldi.. araca gaz veriyorum araba gitmiyor, bağırıp duruyordu. Yokuş yukarı geri geri giderken balata kokusu ekşi ekşi doluyordu arabanın içine...
Benzinli araç abi pek dokunmazda hem pejo hem dizel kol gibi hatta bacak gibi :D

Tepetakla Kullanılarak Gönderildi.


Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33