Debriyaj Basmazsanız Ne Olur?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Vites boşta ve debriyaj basılı değilse, marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:
1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. Transfer şaftı
5. Transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. Ana şaft
7. Ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

Debraja basmanız durumunda akünüze daha fazla yük bindirmemiş olursunuz.



Çevrimdışı CyberX-TR

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Model: Accent Era
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Alıskanlık Haline Gelmiş Arabaya nezaman Otursam Debriyaja basarım vitesi bosa alırım kontagı cevırırım kızdırma bujilerinin ısıgının Sönmesini Bekledikten Sonra Kontagı cevırırım. Bu Artık Öyle bir Alışkanlık haline Gelmişki özen Göstermem Sağ Ayak Otomatik Gider :)   Bazen İstanbul trafiği Okadar Yorarki Beni 3 4 5 Debriyajsız Gecer :D


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Ehliyet kursunda basmanın faydalı olacagını söylediler bastım.Bi ara bi muhabbet oldu basmayın uzun vadede debraja sıkıntısı var dediler basmayı bıraktım.Sonra zararı yok dediler tekrar basıyorm ::)))


Çevrimdışı falcon

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 507
    • Puan +24/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Chevy
  • Model: Lacetti 1.6 WTCC
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Bu konuda Accent Admire Kullanma Kılavuzu  kitapçığının" Hyundainizi Sürerken Bölümünde" Syf.2-3 de aşağıdaki bilgi mevcut.Standart uygulamanın bu şekilde olması gerektiği kanısındayım.

KONTAK ANAHTARI
Motorun Çalıştırılması

-Hyundainizde düz şanzıman varsa,vitesi boşa alınız ve debriyaj pedalına sonuna kadar basınız
-Motoru çalıştırmak için kontak anahtarını kontağa takınız ve Start Marş konumuna getiriniz…..şeklinde açıklama devam ediyor
Cümleler doğrudur sen doğru isen,
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
                                                  Yunus Emre


Çevrimdışı KaNKi

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 213
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • www.ankaramodifiye.com
  • Marka: Opel Corsa GSİ
  • Model: Farklı marka kullanıyorum
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Tipi: Benzin
Doğru olanda aracı her çalıştırmada debriyaja basarak çalıştırmaktır. Gerçi hyundai'ler de zorunlu hale getirilmiş basmadan çalışmıyor :D ama benim arabam çalışıyor neden bilmiyorum ama :D ama debriyaja basmadan vites değiştirmek çok zevkli oluyor :D belli bir devirde (tabi o devri yakalamak lazım) hiç zorlanmadan vites geçiyor ama tabi ki bunu tavsiye etmiyorum yazık arabaya :D 
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Gereksiz yere debriyaja uzun süre basmak baskı balataya zarar verir diye biliyorum bende. İşin uzmanları bir açıklık getirirse iyi olacak. Kafalar karışıyor.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arkadaşlar aracı çalıştırırken debriyaja basılı tutmak, aracı önceden park ederken viteste bırakılmış ise, bunu unutanlar için debriyaja basılı tutarak araç çalıştırmak önemlidir. Çünkü araç vitesini boşa almadan ve debriyaja ve frene basmadan araç çalıştırmak kazaya sebep olabilir.
İlk çalıştırmada PowerDadaş'ın söylediklerine katılıyorum. Marş motoru ve akünün fazla yüke maruz kalmaması için basılı olaraç çalıştırılması iyi olur.

Sürücü kurslarının yanlış öğretimlerine gelince; mesela kırmızı ışık yandığında, arabanın vitesini boşa almayın, debriyaja basılı tutarak bekleyin diyorlar. Bu çok zararlıdır. Doğrusu vites boşa alınıp, ayak frene basılı veya daha güvenli olması için el freni (not:el freni isteğe bağlıdır) ile beklenmesidir.



Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ben kırmızı ışıkta boşa alıp frene basıyorum. Bana öğretilen buydu.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bende öyle yapıyorum ama, kursta anlatılan vitesi boşa almadan debriyajla beklemek malesef

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ben kırmızı ışıkta boşa alıp frene basıyorum. Bana öğretilen buydu.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Başlangıçta debriyaja basmak uzun vadede baskı balataya yük bindirir... Kırmızı ışıkta debriyajda beklemek ile arasıdna fark yoktur... Ama akü ve marş motoruna binecek yükü düşünürsek bunlar daha kısa vadede daha büyük masraflar açarlar... Bu sebeple başlangıçta debriyaj en iyisidir...
Özellikle kış aylarında soğuklarda aracı önce debriyaja basmadan çalıştırın... Kontağı hemen kapatıp 3-5 dk bakledikten sonra debriyaja basarak çalıştırın... Aradaki farkı göreceksinizdir...
Önemli iki nokta...
1) Başlangıçta basmak çok iyidir... Mekanik aksamlardan yalnızca baskı balatayı yorar... Ama basılmazsa yukraıda bahsedildiği gibi birden çok parçayı...
2) Işıklarda asla basılmamalıdır.. Unutulmamalıdır ki baskı balata kullanıldıkça yıpranır...

Bende kendimi bildim bileli arabaya oturur oturmaz koltuğumu ayarlar direk Debriyaj + Fren ikilisini kullanırım... Alışkanlık haline geldikten sonra istem dahilinde birşey kalmıyor...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teşekkürler.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Başlangıçta debriyaja basmak uzun vadede baskı balataya yük bindirir... Kırmızı ışıkta debriyajda beklemek ile arasıdna fark yoktur... Ama akü ve marş motoruna binecek yükü düşünürsek bunlar daha kısa vadede daha büyük masraflar açarlar... Bu sebeple başlangıçta debriyaj en iyisidir...
Özellikle kış aylarında soğuklarda aracı önce debriyaja basmadan çalıştırın... Kontağı hemen kapatıp 3-5 dk bakledikten sonra debriyaja basarak çalıştırın... Aradaki farkı göreceksinizdir...
Önemli iki nokta...
1) Başlangıçta basmak çok iyidir... Mekanik aksamlardan yalnızca baskı balatayı yorar... Ama basılmazsa yukraıda bahsedildiği gibi birden çok parçayı...
2) Işıklarda asla basılmamalıdır.. Unutulmamalıdır ki baskı balata kullanıldıkça yıpranır...

Bende kendimi bildim bileli arabaya oturur oturmaz koltuğumu ayarlar direk Debriyaj + Fren ikilisini kullanırım... Alışkanlık haline geldikten sonra istem dahilinde birşey kalmıyor...


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
uzun ömürlü baskı balata istiyorsak, debriyajı sadece vites değiştirmek için kullanmalıyız.. Yumurta kasa accentlerde debriyaja basmadan araba çalışmıyordu...bunun 2 sebebi olabilir, ya aracı viteste unutup marşa basmasınlar diye yada marş motoruna yük binmesin diye...bence 1. seçenek için yapmışlardır... ordan alışkanlık bende her çalıştırmada debriyaja basarak çalıştırırım... kırmızı ışıkta beklerken debriyaja basılı beklemekte bence çok gereksiz...


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
kırmızı ışıkta beklerken debriyaja basılı beklemekte bence çok gereksiz...

bencede gereksiz. araç zaten boşta.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
+1 'i kaptın yine. hadi iyisin  :iyi:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
uzun ömürlü baskı balata istiyorsak, debriyajı sadece vites değiştirmek için kullanmalıyız.. Yumurta kasa accentlerde debriyaja basmadan araba çalışmıyordu...bunun 2 sebebi olabilir, ya aracı viteste unutup marşa basmasınlar diye yada marş motoruna yük binmesin diye...bence 1. seçenek için yapmışlardır... ordan alışkanlık bende her çalıştırmada debriyaja basarak çalıştırırım... kırmızı ışıkta beklerken debriyaja basılı beklemekte bence çok gereksiz...


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
 :D bu +1 ler birikmiş 80 olmuş kardeşim... 100 olunca ne olacak?... bence nickin altında altından bir yıldız olsun...her 100 puana 1 yıldız... nasıl fikir? yada nickname nin sağında olabilir...gören bende niye yok desin..kıskansın  O0



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33