Turbo takılabilir mi ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
[1962 Chevrolet İmpala] L6 motoruna turbo  uygulanabilir mi  ?



0534-701-35-62



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yüzeysel den birazcık fazla bilgim var araştırmalar ve merakım sonucunda.
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şunu merak ettim, diyelimki turbo 62 model chevrolet'ye takılabiliyor, bunu kendin mi yapmayı planlıyorsun? yoksa bir motor ustasınamı yaptıracaksın bu işlemi?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yüzeysel den birazcık fazla bilgim var araştırmalar ve merakım sonucunda.


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Motorun mecburi bir revizyona ihtiyacı var.Blokta çatlak var + yağ yakma vs.Motor sıfırdan toplanıcak.Yapıcak olan ustası 25 sene önce motoru toplayan bir usta imiş...
0534-701-35-62


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Serhat her araca turbo takılabilir iyi bir usta ve ekipman ile olur ama turbo standart motorlarda aşınmaya sebep olur
ve kısa zamanda motoru bitirir bu sorunu aşmak için neredeyse bütün motor parçalarını  turbo beslemeye uygun parça ile değiştirmen gerek bu işlem de maliyet açısından yüksek olur

Motor revizyon sırasında sıfırdan toplanıcağı için araştırmalara başladım.Babam ve dedemin yaşındaki insanların bazı geri kafalılık denebilecek düşünceleri var aracım için ( yok orjinalliği bozulur vs. tarzında) ama devir teknoloji dervi ve göz ardı edilemez bir çok yenilik var.Dış kasada orijinalliğe sadık kalınsada mekanikte bu sadıklığın biraz cahillik olduğu düşüncesindeyim.Bende araştırmalarımda sağlam bilgilere ulaşıp bu revizyon sırasında araç kullanıcısı olarak mudahalede bulunmak istiyorum.Sizlerin her türlü bilgilerinize ihtiyacım var.
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turbo bu motora takılabilir ama maliyetli olur bilgin olsun. Ciddi revizyonlar yapman gerekir. Bunuda gerçekten işinin ehli bir usta ile yapman doğru olur. Eğer ciddi manada bu işlerden anlayan birini bulamazsan, yapacağın her harcama geri dönüşümü zor olur.


Birde senden ricam Kendinizi Tanıtınız bölümünde kısaca bir tanışma mesajı atarsan, senide kısaca tanımış oluruz. Aramıza tekrar hoşgeldin.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Serhat her araca turbo takılabilir iyi bir usta ve ekipman ile olur ama turbo standart motorlarda aşınmaya sebep olur
ve kısa zamanda motoru bitirir bu sorunu aşmak için neredeyse bütün motor parçalarını  turbo beslemeye uygun parça ile değiştirmen gerek bu işlem de maliyet açısından yüksek olur

Motor revizyon sırasında sıfırdan toplanıcağı için araştırmalara başladım.Babam ve dedemin yaşındaki insanların bazı geri kafalılık denebilecek düşünceleri var aracım için ( yok orjinalliği bozulur vs. tarzında) ama devir teknoloji dervi ve göz ardı edilemez bir çok yenilik var.Dış kasada orijinalliğe sadık kalınsada mekanikte bu sadıklığın biraz cahillik olduğu düşüncesindeyim.Bende araştırmalarımda sağlam bilgilere ulaşıp bu revizyon sırasında araç kullanıcısı olarak mudahalede bulunmak istiyorum.Sizlerin her türlü bilgilerinize ihtiyacım var.


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turbo beslemeye uygun parçalar çatısı altında hangi parçalar bulunuyor tam olarak ? Nelerin standart dışı olması lazım ?
+Parçaların ne gibi özelliklerine dikkat edilecek? (çünkü şöyle bir şey var benim motor parçalarını alıcağım yer amerikancı diye tabir edilen klasik oto parçaları satan bir yer olucak.ordan talebime göre standart bir L6 motor listesi çıkarıcak.Standart L6 pistonu krank vs. olucak.Parçacının turbo vs. biliceğini sanmıyorum tamamen klasik araçlara odaklı oldukları için biraz sabit bilgili ve fikirli oldukları kanısındayım.Tabi bu şuan için sadece ön yargı bunu gittiğimde görücem.
0534-701-35-62


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sahip olduğumuz usta 25 30 yıllık bir usta.Motoru fabrika çıkışı gibi 0 revizyon edebilceği konusunda hiç şüphem yok ama modifikasyon konusunda ne yapabileceği hakkında aksine hiçbir bilgim yok. 2-3 hafta sonra bir görüşme gerçekleştiricem.bu görüşmede karşısına bilgili bir şekilde çıkmalıyım
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Belliki turbo takılacak. O zaman sana turbo işlemi yapılırken fotoğraf çekip katalok halinde forumda paylaşmak kalıyor ;) hadi hayırlısı

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sahip olduğumuz usta 25 30 yıllık bir usta.Motoru fabrika çıkışı gibi 0 revizyon edebilceği konusunda hiç şüphem yok ama modifikasyon konusunda ne yapabileceği hakkında aksine hiçbir bilgim yok. 2-3 hafta sonra bir görüşme gerçekleştiricem.bu görüşmede karşısına bilgili bir şekilde çıkmalıyım


Çevrimdışı JuniorFalcon

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 329
    • Puan +6/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Burak
  • Marka: Chevrolet
  • Model: Lacetti 1.6 WTCC
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
takılabilir fakat dediğiniz gibi önce temiz rektefiye lazım tabi motor açılmışken turbo için normal pistondan farklı magnezyumsuz cartsız curtsuz piston lazım diye biliyorum ki kısa sürede erimesin toplanırken hepsi halledilir ama emek ve parayla doğru orantılı olarak :) eğer kararlıysanız bize keyifle izlemek düşer.Bide işe girişmeden önce  maximum turbo basıncıyla beygiri belirlemeniz lazım kolay gelsin


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
+1  :iyi:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
takılabilir fakat dediğiniz gibi önce temiz rektefiye lazım tabi motor açılmışken turbo için normal pistondan farklı magnezyumsuz cartsız curtsuz piston lazım diye biliyorum ki kısa sürede erimesin toplanırken hepsi halledilir ama emek ve parayla doğru orantılı olarak :) eğer kararlıysanız bize keyifle izlemek düşer.Bide işe girişmeden önce  maximum turbo basıncıyla beygiri belirlemeniz lazım kolay gelsin


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
takılabilir fakat dediğiniz gibi önce temiz rektefiye lazım tabi motor açılmışken turbo için normal pistondan farklı magnezyumsuz cartsız curtsuz piston lazım diye biliyorum ki kısa sürede erimesin toplanırken hepsi halledilir ama emek ve parayla doğru orantılı olarak :) eğer kararlıysanız bize keyifle izlemek düşer.Bide işe girişmeden önce  maximum turbo basıncıyla beygiri belirlemeniz lazım kolay gelsin

maximum turbo basıncıyla beygiri belirlemeniz lazım derken yani bir hedef koymamız lazım sanırım.atıyorum 250 bg lik bir güç istiyoruz.buna göre bir turbo kiti ve yine bu turbo kitinin ürettiği basınca ve güce dayanıcak durumda pistonlar vs temin edilicek.
bir sorum daha olucak.turbo sistemine dayanıklı bir motor toplanıcak diyelim.hangi parçaların daha dayanıklı olması lazım.(piston vs) tam bir liste sunabilirmisiniz ?
0534-701-35-62


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu işi yapacak usta daha iyi seçim yapacaktır illa ki, ama

Pistonlar
Piston kolları
Üst kapak
Sübaplar
Sübap mili
Burçlar (yataklar)
Krank mili
Kavrama sistemi
Şanzıman
Bujiler
Buji kabloları
Radyatör
vs... vs...

Yani istediğin gücü karşılamayan herşeyin değişmesi gerekecek.

Bence motor rektefiyesine bunca para harcayana kadar, yeni motor fiyatlarını araştırıp, küçük küçük performans artırmaya baksan sanki bana daha hesaplıya malolacakmış gibi geliyor. Mevcut motor zaten hasarlı. Çatlak var demiştin. Otur bir hesap çıkar, olmadı yüksek performanslı uyumlu bir motor seç ;)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
takılabilir fakat dediğiniz gibi önce temiz rektefiye lazım tabi motor açılmışken turbo için normal pistondan farklı magnezyumsuz cartsız curtsuz piston lazım diye biliyorum ki kısa sürede erimesin toplanırken hepsi halledilir ama emek ve parayla doğru orantılı olarak :) eğer kararlıysanız bize keyifle izlemek düşer.Bide işe girişmeden önce  maximum turbo basıncıyla beygiri belirlemeniz lazım kolay gelsin

maximum turbo basıncıyla beygiri belirlemeniz lazım derken yani bir hedef koymamız lazım sanırım.atıyorum 250 bg lik bir güç istiyoruz.buna göre bir turbo kiti ve yine bu turbo kitinin ürettiği basınca ve güce dayanıcak durumda pistonlar vs temin edilicek.
bir sorum daha olucak.turbo sistemine dayanıklı bir motor toplanıcak diyelim.hangi parçaların daha dayanıklı olması lazım.(piston vs) tam bir liste sunabilirmisiniz ?


Çevrimdışı serhat319

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 66
    • Puan +1/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Serhat Üstündağ
  • Marka: BMW
  • Model: 3.18İ
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu işi yapacak usta daha iyi seçim yapacaktır illa ki, ama

Pistonlar
Piston kolları
Üst kapak
Sübaplar
Sübap mili
Burçlar (yataklar)
Krank mili
Kavrama sistemi
Şanzıman
Bujiler
Buji kabloları
Radyatör
vs... vs...

Yani istediğin gücü karşılamayan herşeyin değişmesi gerekecek.

Bence motor rektefiyesine bunca para harcayana kadar, yeni motor fiyatlarını araştırıp, küçük küçük performans artırmaya baksan sanki bana daha hesaplıya malolacakmış gibi geliyor. Mevcut motor zaten hasarlı. Çatlak var demiştin. Otur bir hesap çıkar, olmadı yüksek performanslı uyumlu bir motor seç ;)



çarşamba günü gidip parçaların fiyatlarını öğrenicem.benimde fiyat yeni motora nazaran yüksek olucak.sahibindende sıfır kasasında 350 V8 sıfır motor vardı geçen sene 10.000 tl gibi bir fiyat da idi. 6.000 gibi fiyatlarada var. L6 hazır revizyonlu 3.000 tl ye vardı :D  yani b motora revizyon yapıp turboya uygun parçalar uydurana yadar 7 8 liraya bi V8 daha mantıklı olur sanırım :D
0534-701-35-62



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33